פיג'ו 308 החדשה מבחן דרכים

מצוידת במנוע טורבו קטן, חזק וחסכוני, וסוף סוף בתיבת הילוכים אוטומטית משובחת, מציעה פיג'ו 308 החדשה מכונית משפחתית מצוינת זה שנים. רק חבל שהמחיר הבסיסי מעט גבוה.

ששי כהן 05 בנוב, 2014
פיג'ו 308 החדשה ( wheel )

לקראת סיום שנה לא מוצלחת כל-כך למותג פיג'ו בארץ, בה ירדו מכירות המותג ב- 5% ( ינואר-אוקטבר 2014 ), בשעה ששוק הרכב החדש צמח בלא פחות מ- 14% ובדרך לשנת שיא נוספת במכירות, נכנסת פיג'ו לרבעון האחרון של השנה עם מנכ"ל חדש ליבואן ( אבי צור שהיה עד לאחרונה מנכ"ל צ'מפיון מוטורס ) וגם מכונית משפחתית חדשה בהיצע. לא סתם עוד משפחתית, אלא משפחתית שעונדת את הכתר המכובד " מכונית השנה באירופה 2014 ", המעיד כנראה על יכולות שמצדיקות את התואר. לדברי דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי : "כניסתו של צור לתפקיד מתקיימת בתזמון מצוין, עם תחילת השיווק של פיג'ו 308 החדשה" מראה את חשיבות הדגם ליבואן בארץ וייתכן והאריה הצרפתי עומד בפני דרך חדשה וטובה יותר. ימים יגידו. בכל אופן, שאיפות היבואן למסירה של 1,500 מכוניות בשנתה הראשונה בארץ נראות סבירות למדי. השבוע היא גם הצטרפה אלינו לנסיעת מבחן וכמכונית אירופאית היא הביאה איתה גם את הגשם המבורך. יצאנו לבדוק.


פיג'ו 308 החדשה ( wheel )

פיג'ו 308 החדשה ( wheel )


פיג'ו 308 החדשה הוצגה לפני כשנה ואף זכתה השנה בתואר הנכסף " מכונית השנה באירופה " תוך כדי שהיא עוקפת מכוניות כמו BMW i3 וטסלה S החשמליות, מרצדס S קלאס החדשה ו- 27 מתחרות חדשות מאירופה, יפן, קוריאה וארה"ב. יחד עם זאת, אני מודה שהגעתי למבחן עם ציפיות להתקדמות לעומת הדור הקודם, אולם אני מודה שגם אני הופתעתי עד כמה היא התקדמה. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, בפיג'ו לא לקחו סיכונים מיותרים והעדיפו ללכת על המסלול הבטוח של עיצוב מודרני מצד אחד, אך גם מאוד שמרני מנגד. בקיצור, העדיפו להיצמד לטעם הגרמני והפחות נוצץ בסגנון פולקסווגן גולף, מאשר לצעוד בכיוון צעקני יותר כמו חלק מהמתחרות מהמזרח. התוצאה על כל פנים במבחן המציאות נאה למדי, עם קווי עיצוב מודרנים, תוספת תאורת LED קדמית ואחורית והופעה מכובדת אך בהחלט לא מסובבת ראשים.
פיג'ו 308 החדשה ( wheel )

פיג'ו 308 החדשה ( wheel )


ה- 308 החדשה מציעה מידות מעט קומפקטיות מבעבר עם 4.25 מטר באורך המכונית, 1.8 מטר ברוחב 1.46 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 262 ס"מ, המקנים לה תא נוסעים מעט פחות מרווח מהמתחרות, כאשר התלונה העיקרית נרשמת בספסל האחורי, שם סובלים הנוסעים משטח מעט מצומצם (  ובעיקר השטח לרגליים ) שגובר ככל שהנוסעים מלפנים גבוהים יותר ונאלצים לדחוק את הכסאות יותר לאחור. מנגד, נפח תא המטען מרשים לטובה עם 470 ליטר ונחשב ללא ספק לאחד הטובים בסגמנט המשפחתיות האצ'בק.
פיג'ו 308 החדשה ( wheel )

פיג'ו 308 החדשה ( wheel )


אבזור עשיר כסטנדרט
כניסה לקבינה, חושפת עיצוב חדש לחלוטין שנראה כמו התפתחות של ה- 208 הקטנה יותר ויישור קו עם קווי העיצוב המודרניים בשוק הרכב המאמצים לוח שעונים בעל קווי עיצוב נקיים, הימנעות משימוש מוגזם במתגים ושימוש בצג מגע גדול השולט על מספר מערכות הרכב. כצפוי, איכות החומרים כאן עלתה כיתה, איכות ההרכבה מרשימה לטובה וכך גם הגימור. למרות הצבע הכהה ששלט בתא הנוסעים ברכב ההדגמה, האווירה בהחלט היתה נעימה מאוד ולמרות ריבוי משטחי הפלסטיק, האווירה כלל אינה של מכונית זולה. אבזור הרכב עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית Active וכולל מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע "9.7 גדול ואיכותי השולט גם על בקרת האקלים הדיגיטלית כפולת האזורים, מחשב הדרך ודיבורית ה- BT המקורית. עוד בתפריט: גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק מרופד עור, חיישן גשם, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, הדלקה אוטמטית של אורות מעבר, 6 כריות אוויר, חיבורי USB ו- AUX וחישוקי גלגלים קלים "16. תלונות? חסר מעט תאי אחסון בסיבת הנהג ולא ברור מדוע פיג'ו מתעקשת למקם את בקרת השיוט בידית מאחורי ההגה הדורשת הסתגלות מיוחדת. 
פיג'ו 308 החדשה- מד סל"ד הפוך מהמקובל ( וחביב )

פיג'ו 308 החדשה- מד סל"ד הפוך מהמקובל ( וחביב )


 
יחידת כח חזקה וחסכונית
כמה שחיכינו לרגע הזה. בפיג'ו מיישרים סוף סוף קו עם המיטב שבטכנולוגיה האירופאית וזונחים את מנועי ה- 1.6 ליטר ותיבת ההילוכים האוטומטית 4 הילוכים המיושנים ומאמצים יחידת כח חזקה ויעילה. ה-308 החדשה זוכה למנוע בנזין 1.2 ליטר עם 3 צילינדרים בלבד, המפיק בעזרת מגדש טורבו בלחץ גבוה לא פחות מ- 130 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,750 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת AISIN היפנית לה 6 הילוכים. על הכביש, מתגלה המנוע החדש כפנינה אמיתית עם זמינות כח משובחת בכל מצב שדרשנו ממנו.  החשש ממנוע בעל 3 צילינדרים לספק רעידות מיותרות מתפוגג בשל ציוד המנוע בגלגל איזון נוסף שמספק עבודה חלקה בצורה מרשימה. עם יחידת הכח הנ"ל מספקת ה- 308 נתוני ביצועים מרשימים ביחס למשפחתית ממוצעת עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 9.8 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש לפי נתוני היצרן. הפתעה נוספת נרשמה כאשר החלו הכבישים להתפתל, שם הוכיחה ה- 308 שהיא בהחלט גם מכונית לנהג חובב הנהיגה, עם אחיזת כביש מצוינת, הגה קטן וספורטיבי שאפילו לא מנותק לגמרי מהנעשה על הכביש ויכולת לספק חווית נהיגה מהנה למדי. תפקוד התיבה האוטומטית משביע רצון עם החלפות הילוכים חלקות וסיוע בנסיעה שקטה גם תחת מאמץ.
פיג'ו 308 החדשה ( wheel )

פיג'ו 308 החדשה ( wheel )


את רשימת המחמאות לה זוכה ה-308 החדשה נשלים עם שני סעיפים נוספים בהם זוכה המכונית לנקודות זכות רבות: נוחות הנסיעה ברוב תנאי הדרך היתה טובה מאוד עם מתלים היודעים להתמודד היטב עם תחלואות הכביש הישראלי, ויחד עם זאת להיות נוקשים מספיק בנסיעה ספורטיבית. בסיום ימי המבחן הוכיחה ה-308 גם צריכת דלק מצוינת שעמדה בפועל על 15.1 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה לא מאומצים אמנם, אך גם עדיין עם 4 נוסעים ברכב ולחיצה בריאה מדי פעם על דוושת הבנזין. אחד הגורמים לחיסכון בדלק הוא מערכת ה- Start&Stop הסטנדרטית שמכבה את המנוע בעת עמידה ומניעה מידית את המנוע עם לחיצה על דוושת הגז או נגיעה בהגה, ומתפקדת לא רע במבחן המציאות. מעבר לכך מדובר גם במכונית ידידותית לסביבה הנהנית מציון ירוק 4.
פיג'ו 308 החדשה- חסכונית מאוד בדלק

פיג'ו 308 החדשה- חסכונית מאוד בדלק


מהטובות שבמשפחתיות בישראל
פיג'ו 308 החדשה מצטרפת לשוק המשפחתיות רווי מתחרות איכותיות ומודרניות והתחרות שם ללא ספק לא תהיה לה קלה. במחיר התחלתי של 133 אלף ש"ח לדגם האוטומטי הבסיסי, היא סובלת גם מתג מחיר גבוה מהממוצע שיעשה לה חיים קשים בחדירה לשוק. אבל אם נניח רגע את תג המחיר בצד, פיג'ו 308 החדשה היא משפחתית מצוינת שמעניקה חבילה משפחתית איכותית ומאובזרת למדי, הנהנית בנוסף מיחידת כח חזקה וחסכונית מאוד בדלק, שתספק לכם חויית נהיגה מהנה. אם חשקה נפשכם במשפחתית חדשה, כל שנותר לכם הוא, להתנער מדעות קדומות ולפחות לצרף את ה-308 החדשה לסבב נסיעות המבחן שלכם. בשילוב מבצע כזה או אחר של לובינסקי היא יכולה להיות תמורה טובה מאוד לכסף.


פיג'ו 308 החדשה ( wheel )

פיג'ו 308 החדשה ( wheel )