פיג'ו 308 סטיישן מבחן דרכים: ממובילות הסגמנט

פיג'ו 308 סטיישן מציעה את תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה, לצד ביצועים נאים, צריכת דלק מצוינת ואבזור נדיב. כל שנותר לכם לעשות, הוא להתנער מסטיגמות ולקחת אותה למבחן.

ששי כהן 15 ביונ, 2015
פיג'ו 308 סטיישן

את פיג'ו 308, מכונית השנה 2014 באירופה בחנו בסתיו שעבר עת נחתה בארץ, ונוכחנו לגלות שאת התואר היא קיבלה בזכות ולא בחסד. מדובר במכונית משפחתית מצוינת, שזינקה בדור החדש שלה לצמרת המשפחתיות הטובות בישראל, ונקודת החולשה שלה היא רק הסטיגמה הלא מוצדקת של " מכונית צרפתית " שמונעת ממנה להימכר בכמויות גדולות. יחד עם זאת, בחמשת החודשים הראשונים של השנה, זכתה ה- 308 ל-425 לקוחות חדשים המהווים זינוק של ממש במכירות הדגם שכמעט ונעלם בדור הקודם. גרסת ה-308 SW, המהווה את גרסת הסטיישן השימושית והמרווחת של הדגם, נחתה בארץ עם תג מחיר של 140 אלף שקל, ובעקבות שער היורו הנמוך, פחת מחירה ב- 5,000 ש"ח ובמבצעים שונים אף ראינו אותה נמכרת גם ב- 129,900 ש"ח, המהווים 10,000 ש"ח פחות מהמחיר המקורי שלה בארץ, מה שהופך אותו לעסקה מאוד מעניינת. האם היא שווה את הכסף? יצאנו לבדוק.


פיג'ו 308 סטיישן- גדולה ומרווחת מהממוצע בקטגוריה

פיג'ו 308 סטיישן- גדולה ומרווחת מהממוצע בקטגוריה

תא מטען ובסיס גלגלים הגדולים בקטגוריה
בכל הנוגע להופעה החיצונית, שומרת ה- 308 סטיישן על המראה המוכר, הנאה והשמרני של האחות בעלת מרכב ההאצ'בק, כאשר מאחור נמתחת המכונית בלא פחות מ- 33 ס"מ ל- 4.58 מטר. במקרה שלה, תוספת האורך לא רק מסייעת לתא המטען שהפך להיות הגדול ביותר בקטגוריה עם 599 ליטר לפני קיפול המושבים, אלא גם לתא נוסעים מרווח משמעותית בספסל האחורי, הודות לצמיחת בסיס הגלגלים ב- 11 ס"מ משמעותיים ל- 273 ס"מ ( שוב – הכי גדול בקטגוריה ). יחד עם 1.8 מטר ברוחב, וגובה של 1.47 מטר, מציעה ה-308 סטיישן תא נוסעים מרווח מאוד לארבעה מבוגרים + ילד, שנהנים בנוסף ממושבים נוחים ותומכים. בכך פותרת למעשה גרסת הסטיישן את נקודת התורפה העיקרית של גרסת ההאצ'בק שסובלת ממרווח מצומצם יחסית ליושבים בספסל האחורי. עוד בנושא השימושיות, במידת הצורך תוכלו להגדיל את נפח תא המטען ל-913 ליטר באמצעות משיכת ידיות בתא המטען וקיפול המושבים האחוריים. יחד עם זאת, למעט תא כפפות ענק ומקורר, סובלת המכונית ממיעוט יחסי בתאי אחסון הפזורים ברכב, כאשר מחזיקי כוסות ספרנו רק אחד.

פיג'ו 308 סטיישן: תא מטען הגדול בקטגוריה בארץ - 599 ליטר

פיג'ו 308 סטיישן: תא מטען הגדול בקטגוריה בארץ – 599 ליטר

תא נוסעים, אבזור
כניסה לקבינה, חושפת את אותו עיצוב מוכר של ה- 308 הרגילה, שבבסיסו מאמץ את אופנת העיצוב הנקי המאופיינת בהימנעות משימוש מוגזם במתגים ושימוש בצג מגע גדול השולט על מספר מערכות הרכב. כצפוי, איכות החומרים כאן גבוהה, איכות ההרכבה מרשימה לטובה וכך גם הגימור. למרות הצבע הכהה ששולט בתא הנוסעים, האווירה בהחלט היתה נעימה מאוד ולמרות ריבוי משטחי הפלסטיק, האווירה כלל אינה של מכונית זולה. אבזור הרכב עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית Active וכולל כסטנדרט מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע "9.7 גדול ואיכותי השולט גם על בקרת האקלים הדיגיטלית כפולת האזורים, מחשב הדרך ודיבורית ה- BT המקורית. עוד בתפריט: גלגל הגה קטן וספורטיבי מתכוונן לגובה ולעומק ומרופד עור, חיישן גשם, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, הדלקה אוטמטית של אורות מעבר, 6 כריות אוויר, חיבורי USB ו- AUX וחישוקי גלגלים קלים "16. גם במקרה הנ"ל, מוותרת ה- 308 סטיישן על שימוש ב- CD במערכת המקורית, והאמת שככל הנראה באמת אין בזה כבר צורך. מה חסר לנו? שמשות כהות מאחור, פריט שהפך להיות כמעט סטנדרט בקרב מכוניות סטיישן והורגש חסרונו עם אכלוס ילדים מאחור.

פיג'ו 308 סטיישן: קווי עיצוב נקיים ואווירה נעימה בתא הנוסעים

פיג'ו 308 סטיישן: קווי עיצוב נקיים ואווירה נעימה בתא הנוסעים

יחידת כח חזקה וחסכונית
מתחת למכסה המנוע, שוכנת יחידת הכח החדשה של פיג'ו -סיטרואן, אותה ראינו גם ב-308 האצ'בק וה-C4 החדשה שנחתה כאן לאחרונה. ה-308 SW זוכה גם היא למנוע הבנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים, המפיק בעזרת מגדש טורבו בלחץ גבוה לא פחות מ- 130 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,750 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת AISIN היפנית לה 6 הילוכים. על הכביש, מתגלה המנוע החדש כפנינה אמיתית עם זמינות כח משובחת, המספקת יכולות זינוק מעמידה ועקיפות מרשימות לטובה. החשש ממנוע 3 צילינדרים לספק רעידות מיותרות מתפוגג בשל ציוד המנוע בגלגל איזון נוסף שמספק עבודה חלקה בצורה מרשימה. עם יחידת הכח הנ"ל מספקת ה- 308 נתוני ביצועים מרשימים ביחס למקובל בקרב מכוניות סטיישן עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.1 שניות ומהירות מרבית של 198 קמ"ש לפי נתוני היצרן. הפתעה נוספת נרשמה כאשר החלו הכבישים להתפתל, שם הוכיחה ה- 308 שהיא בהחלט גם מכונית לנהג שגם חובב נהיגה, עם אחיזת כביש מצוינת, הגה קטן וספורטיבי שאפילו לא מנותק לגמרי מהנעשה על הכביש ויכולת לספק חווית נהיגה מהנה למדי. את מיקומה של תיבת ההילוכים המיושנת של הדור הקודם , תופסת התיבה האוטומטית מתוצרת יפנית שמציעה פעולה חלקה ונינוחה, אופי זריז וסיוע בנסיעה שקטה גם תחת מאמץ, כאשר עיקר הרעש שיחדור לרכב במהירויות גבוהות מקורו ברוח או מהצמיגים והרבה פחות מהמנוע עצמו שנהנה מבידוד מצוין לתא הנוסעים.

פיג'ו 308 סטיישן

פיג'ו 308 סטיישן

חסכונית בדלק
את רשימת המחמאות לה זוכה ה-308 סטיישן החדשה נשלים עם שני סעיפים נוספים: נוחות וצריכת דלק. לאחר סופ"ש בחברת המכונית שכללה נסיעה משפחתית ארוכה לצפון עם 5 נוסעים ברכב, נוחות הנסיעה ברוב תנאי הדרך היתה טובה מאוד עם מתלים היודעים להתמודד היטב עם תחלואות הכביש הישראלי, ויחד עם זאת להיות נוקשים מספיק בנסיעה קצת יותר ספורטיבית ולוחצת. בסיום ימי המבחן הוכיחה ה-308 גם צריכת דלק מצוינת שעמדה בפועל על 15.6 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה לא מאומצים אמנם, אך גם עדיין עם לחיצה בריאה מדי פעם על דוושת הבנזין. אחד הגורמים לחיסכון בדלק הוא מערכת ה- Start&Stop הסטנדרטית שמכבה את המנוע בעת עמידה ומניעה מידית את המנוע עם לחיצה על דוושת הגז או נגיעה בהגה, ומתפקדת לא רע במבחן המציאות. בסופו של מבחן עברנו 563 ק"מ ובמחשב הדרך הופיע לנו טווח נסיעה נוסף של 200 ק"מ על מיכל דלק אחד! בהחלט מרשים.2015-06-13 07.12.35
לסיכום
במחיר של 135,000 ש"ח בו משווקת כיום פיג'ו 308 SW סטיישן החדשה ( לפני מבצעים שהופכים אותה לאטרקטיבית יותר ), מציעה המכונית חבילה משפחתית מצוינת, מהנה, איכותית ומאובזרת למדי, הנהנית בנוסף מיחידת כח חזקה וחסכונית מאוד בדלק. ביחס למתחרות, מציעה ה-308 סטיישן גם את תא הנוסעים ותא המטען הגדולים בקטגוריה, לצד צריכת דלק וביצועים שמשאירים הרחק מאחור את המתחרות מהמזרח. כל שנותר לכם הוא, להתנער מדעות קדומות וסטיגמות של " מכוניות צרפתיות " ולפחות לצרף את ה-308 החדשה לסבב נסיעות המבחן שלכם. אבל כדי שהלקוחות הפרטיים יתחילו להגיע בכמויות גדולות יותר לאולמות התצוגה, כדאי מאוד שהיבואן יתמחר את הרכב באגרסיביות בשוק הליסינג וציי הרכב ( היורו מאוד נמוך להזכירכם ), מה שעשוי אולי להוביל את הדגם להיות המחליף של הפוקוס סטיישן שנעלמה זמנית מהשוק. בשורה התחתונה: מכונית משפחתית סטיישן מהטובות ביותר בארץ.
בעד: מרווחת, נוחות, תא מטען, ביצועים, חסכונית בדלק
נגד: עיצוב שמרני, תדמית
לסיכום : משפחתית סטיישן מצוינת


עוד ממבחני דרכים