פיג'ו 5008 מבחן דרכים – מיניוואן עם פלפל

החלטנו לעלות לירושלים בהרכב משפחתי מלא ,כדי ליהנות מאווירת החג בימים שלפני יום הכיפורים . האם אני צריך להתנצל גם שנהנתי מהדרך עם פיג'ו 5008 ? האם מיניוואן 7 מקומות יכול לספק את חדוות הנהיגה שחסרה להרבה בעלי משפחות מורחבות ? כנראה שכן , ופיג'ו 5008 , הינו אחת הדוגמאות הכי טובות לספק את הסחורה…

ששי כהן 25 בספט, 2012
פיג'ו 5008 מבחן דרכים

החלטנו לעלות לירושלים בהרכב משפחתי מלא ,כדי ליהנות מאווירת החג בימים שלפני יום הכיפורים . האם אני צריך להתנצל גם שנהנתי מהדרך עם פיג'ו 5008 ?
האם מיניוואן 7 מקומות יכול לספק את חדוות הנהיגה שחסרה להרבה בעלי משפחות מורחבות ? כנראה שכן , ופיג'ו 5008 , הינו אחת הדוגמאות הכי טובות לספק את הסחורה . אז אספנו את שלושת הילדים יחד עם 2 הסבתות , אכלסנו את 7 המקומות ועלינו לירושלים , רגע לפני יום כיפור , כדי ליהנות קצת מאוויר הרים ירושלמי יחד עם אווירת החג הקדוש , ואם אפשר קצת ליהנות על הדרך מכביש מפותל ומיניוואן בעל אופי ספורטיבי , מה צריך יותר מזה ?

פיג'ו 5008 מבחן דרכים

פיג'ו 5008 מבחן דרכים

ה- 5008 איננה חדשה בארץ ומשווקת למעשה כבר שנתיים , אולם למרות הזמן שחלף ומספר מתחרות חדשות שנחתו בארץ , מדובר עדיין במיניוואן קומפקטי ספורטיבי למדי , שנעקף בביצועיו רק ע"י ה- S MAX של פורד , שמציעה ביצועים עוד יותר טובים , אך גם במחיר יקר יותר .
למרות האופי הספורטיבי , ה- 5008 לא נושא בחיקו עיצוב ספורטיבי , ומסתפק בעיצוב שמרני למדי , רחוק מכל מיני יצירות מפתות ומתחכמות מבית פיג'ו , אך עדיין נאה למראה , ועם עיצוב שלא ירגיז אף אחד . צבע הכסף " ליסינג " של המבחן , לא משחק לטובתו , אולם צבעים כהים שמוצעים לרכב , מחמיאים לו משמעותית והופכים אותו לאלגנטי יותר .
פיג'ו 5008 מבחן דרכים

פיג'ו 5008 מבחן דרכים

תא הנוסעים זה כבר סיפור אחר לגמרי . אותה שמרנות שמספק העיצוב החיצוני , מפנה את מקומה לתא נוסעים ' הייטקי ' , עם סביבת נהג מרשימה ומתקדמת  הנהנת מעיצוב בסגנון חופת תא טייס ( בדומה לאחות ה- 3008 ) עם קונסולת מכשירים שעטופת את הנהג וכוללת בורר הילוכים גבוה , שלל מתגים מעוצבים , ותצוגת עילית של מד המהירות ונתוני בקרת השיוט המוקרנים ישירות על החלון הקדמי ע"י מקרן שנשלף חשמלית מהדשבורד עם התנעת הרכב , ומספקים לצד הגימיק , גם אביזר בטיחותי , המסייע להשאיר את העיניים על הכביש .
איכות החומרים טובה בד"כ וכך גם איכות ההרכבה , אך פה ושם ניתן למצוא גימור לא מושלם כמו מסגרת ידית ההילוכים שמרקדת בכל שימוש של ידית ההילוכים . גם הנדסת האנוש לא מושלמת ותפעול השליטה על מערכת השמע ובקרת השיוט שנעשים בעזרת מנופים מאחורי ההגה , מסורבל ולא נח , ולא ברור מדוע מתעקש היצרן לא למקם את המתגים ישירות על ההגה.
מעבר לכך , נהנה תא הנוסעים ממספר רב של תאי אחסון שימושיים , כולל אחד מקורר וענק במיוחד הממוקם בין שני המושבים הקדמיים ומסוגל לאכלס בקבוק שתיה 1 וחצי ליטר !
פיג'ו 5008 מבחן דרכים

פיג'ו 5008 מבחן דרכים


עם אורך של 4.53 מטר , המקביל לאורכה של משפחתית ממוצעת , רוחב של 1.84 מטר , גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 273 ס"מ , מציעה ה- 5008 תא נוסעים מרווח למדי עבור חמישה נוסעים מבוגרים + שורת מושבים שלישית המתאימה לצמד ילדים קטנים בלבד . הבעיה היא שבניצול כל 7 המקומות , נותר תא מטען צנוע ביותר בנפח של 210 ליטר , אשר איננו מאפשר נשיאת עגלת ילדים ומאלץ פתרונות אחסון שלה בתא הנוסעים בצורה לא ממש נוחה . אך נהיה הוגנים ונדגיש שמדובר בבעייה המאפיינת את כל המיניוואנים הקומפקטים . אם תתחילו לקפל את המושבים האחוריים , המתקפלים לרצפה שטוחה בקלות ובמהירות , תוכלו להגיע עד לנפח של 2,506 ליטר מכובדים .
פיג'ו 5008 מבחן דרכים

פיג'ו 5008 מבחן דרכים

ה- 5008 משווקת בארץ בשתי רמות גמור לבחירה : פרימיום הבסיסית הכוללת : 6 כריות אוויר , מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה , מזגן עם פיצול ליושבים מאחור , הגה מצופה עור , חישוקים קלים ופנסי ערפל , ורמת גימור גימור " פרימיום Pack " הכוללת בנוסף : בקרת אקלים כפולת איזורים, וילונות מובנים בחלונות האחוריים , חיישני אורות, גשם ורוורס מקוריים , תצוגת Head-Up על השמשה הקדמית ועוד .
התנהגות הכביש של ה- 5008 ספורטיבית באופיה ( עד כמה שספורט ומיניוואן הולכים יד ביד ) ומאפשרת לנהג הרכב נהיגה נמרצת מלווה בביצועים שישאירו מאחור את מרבית המשפחתיות הנפוצות ואפילו את רכבי הפנאי הפופולארים . יחידת הכח בנפח 1.6 ליטר טורבו 156 כ"ס המוכרת ממספר דגמים נוספים של היצרן , עושה עבודה טובה גם כאשר מדובר במיניוואן השוקל מעל ל- 1.5 טון ומצליחה להזניק אותו ל- 100 קמ"ש תוך 9.7 שניות זריזות , בדרך למהירות מרבית של 195 קמ"ש לפי נתוני היצרן . ואת זה היא עושה בקלילות מרשימה עם שפע של כח זמין , גם כשהרכב מאוכלס ב- 7 נוסעים , ואת העליות לירושלים ,היא עשתה בקלות מרשימה ובנינוחות עם תא נוסעים שקט ומבודד היטב מרעשי חוץ . תיבת ההילוכים האוטומטית .עם 6 ההילוכים פועלת בשיתוף פעולה מכובד עם המנוע ומוצאה היפני פותר את תחלואות התיבות האוטומטיות הצרפתיות המסורתיות ומאפשר ניצול יעיל של המנוע המשובח.
פיג'ו 5008 מבחן דרכים

פיג'ו 5008 מבחן דרכים

את הדרך לירושלים ביצענו דרך כביש 395 המפותל ומאתגר , ומרהיב בנוף הנשקף ממנו , וכך מצאתי את עצמי פתאום נוהג ברכב בהנאה רבה כאילו היה מדובר במשפחתית קומפקטית זריזה . צריכת הדלק של המכונית שכללה נסיעה מאומצת יחסית עם אכלוס מלא של המושבים , גררה תצרוכת דלק של 9.7 ק"מ לליטר בפועל . בטורבו כמו בטורבו , ההנאה גובה מחיר בדלק , אך עדיין מדובר בתוצאה מכובדת ביחס למיניוואן . פליטת ה- CO2 של הרכב , טובה יחסית לממוצע עם 179 גרם לק"מ בממוצע , ולרכב דרגת זיהום 9 .
בסיכומו של מבחן , במחיר החל מ- 166,990 ש"ח לדגם הפרימיום , ו- 173,500 ש"ח לדגם ה- Pack המאובזר שנבחן כאן , מציעה פיג'ו 5008 מיניוואן קומפקטי ל- 7 נוסעים , המרשים ביכולתו להציע נוחות נסיעה טובה לצד הנאה מנהיגה עבור הנהג , במחיר מעט יותר גבוה ממתחריו היפניים , אשר מרכיב האופי הספורטיבי וההנאה מנהיגה נעדר מהתפריט שלהם . חסרונות ? עיצוב חיצוני סולידי משהו והנדסת אנוש לא מושלמת – לא משהו מהותי . בשורה התחתונה : מהנה גם לנוסעים וגם לנהג ומתחרה בטובים ביותר שבקטגוריה.
פיג'ו 5008 מבחן דרכים

פיג'ו 5008 מבחן דרכים

 

 
 

 

 

עוד ממבחני דרכים