פעילות קרייזלר וג'יפ בישראל עוברת ממכשירי תנועה לסמל"ת

קבוצת מכשירי תנועה וקבוצת סמל"ת חתמו הערב על הסכם להעברת פעילות קרייזלר, ג'יפ דודג' וראם בישראל, ממכשירי תנועה לסמל"ת במחיר של 100-130 מיליון ש"ח.

ששי כהן 28 במרץ, 2016
ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2016

בהתאם להערכות בשוק הרכב, נפרדת חברת מכשירי תנועה ממותגי קרייזלר וג'יפ, כאשר החברה מודיעה הערב על חתימה על הסכם למכירת פעילות המותגים הנ"ל לחברת סמל"ת המייבאת את דגמי פיאט וסובארו לישראל. העברת הפעילות נעשתה לבקשתה של קבוצת פיאט FCA, בהתאם לאסטרטגיה שלה לאיחוד פעילות מותגיה השונים בכל מדינה.

קצת יותר משנה לאחר שרכשה פיאט את קרייזלר ושינתה את שמה ל- FCA – ראשי תיבות של Fiat Chrysler Automobiles, משפיע מיזוג 2 החברות על פעילות המותגים בארץ והסכם העברה של מותגי קרייזלר, דודג', ראם וג'יפ מקבוצת מכשירי תנועה לחברת סמל"ת יבואנית מותגי פיאט וסובארו. בהסכם הובטחו שמירה על מעמדם של המותגים בשוק הישראלי, וכן הובטחו זכויותיהם של הלקוחות באופן שיבטיח המשך קבלת שירות, אחריות יצרן וקיומן של התחייבויות שונות. יחד עם זאת,
העסקה כפופה לאישורים סטטוטוריים שונים ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים וגורמים נוספים.
הסכום הסופי של העסקה טרם נקבע והוא משוער לעמוד על בין 100 – 130 מיליון ₪ והעסקה אמורה לצאת אל הפועל תוך חודשים ספורים.
עבור מכשירי תנועה, מדובר באיבוד נוסף של מספר מותגים, לאחר שבחודש החולף עברה פעילות מותג פורשה לחברת " אורכיד ספורטס קארס ". בחברה נשארים עתה עם פעילות מותג סוזוקי בלבד ( לצד פעילויות נוספות בתחום הרכב ), שגם כך ריכז את מרבית פעילות החברה בארץ.
האם בעקבות העברת פעילות קרייזלר וג'יפ לידי סמל"ת נזכה למחירים תחרותיים יותר ושיווק מאסיבי יותר לדגמי החברה? בקרוב נדע.