פרוייקט הרכב השיתופי החשמלי של CAR2GO הושק בחיפה!

עסקת הרכבים החשמליים הגדולה בישראל: 100 רכבים חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול בחיפה החל מהיום, במסגרת פרוייקט תחבורה שיתופית בשיתוף CAR2GO בעיר. כמה תעלה דקת נסיעה ברכב שיתופי?

ששי כהן 07 בנוב, 2017

העיר חיפה הצטרפה הבוקר רשמית לפרויקט הרכב השיתופי העירוני, במסגרתו כ-100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול החל מהבוקר ברחבי העיר, בעסקת רכישת רכבים חשמליים הגדולה ביותר שבוצעה עד כה בארץ. החל מהבוקר יחלו לפעול כ-40 מכוניות חשמליות בעיר, מדצמבר 2017 יצטרפו כ-40 מכוניות נוספות, ובחודש ינואר 2018 יצטרפו כ-20 מכוניות נוספות.



פרויקט הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר לתושבים ללא רכב פרטי, אזרחים המגיעים בתחבורה ציבורית לעיר ומעוניינים להתנייד בתוכה, סטודנטים ועוד. אחד היתרונות הבולטים במודל שהתשלום הינו לזמן הנסיעה בלבד ואין צורך להתחייב לפרק זמן ממושך. בפרויקט הושקעו למעלה מ- 20 מיליון ש"ח והוא חלק מפרוייקט "קק"ל לנשום" של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל, שנועד להפחית את זיהום האוויר בישראל, ובמימון משותף של עיריית חיפה ואיגוד ערים, ויופעל על ידי חברת CAR2GO.
התמחור שנקבע לשירות הוא בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית ויעמוד על 1.2 ₪ לדקה במסלול עם חודשיים התנסות ללא דמי מנוי, המהווה 35%-50% פחות מנסיעה במונית.
רנו זואי חשמלית בחיפה של car2go רנו זואי חשמלית בחיפה של car2go
לדברי השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "אנחנו מכריזים היום על מהפכה בתחום הרכב החשמלי. חיפה היא החלוצה הראשונה אך בקרוב כל הקריות יצטרפו ויהפכו את איזור המפרץ למתחם אחד של פרויקט הרכב החשמלי השיתופי. מדובר בפרויקט בעל חשיבות עצומה שיסייע גם לתושבי העיר וגם למבקרים בה מבחינת חניה, יפחית את השימוש ברכב פרטי ויסייע בהפחתת זיהום האוויר מתחבורה שאנו עמלים עליו בנוסף לתכנית הלאומית שהקצנו לה 260 מיליון שח. אני מברך את חיפה שהצטרפה ראשונה ומקווה כי הבשורה במפרץ תגיע לערים נוספות בארץ."
לדברי ראש עיריית חיפה, יונה יהב : "חיפה עוברת מהפכה סביבתית והיא מתרחשת כאן ועכשיו. אנחנו נלחמים בנחישות וללא פשרות בצמצום והפחתת כל המזהמים במפרץ חיפה. ויחד אנחנו מובילים פרויקטים סביבתיים כמו הרכב השיתופי החשמלי הראשון בישראל שיוביל להפחתת זיהום האוויר בעיר ולהורדת מספר הרכבים הפרטיים מהכבישים.
רנו זואי הינה המכונית ה-100% חשמלית היחידה שמשווקת כעת בישראל, ומציעה לצד מרכב סופר-מיני לחמישה נוסעים, טווח נסיעה של עד 150 ק"מ בין טעינות.
בתמונה הראשית: ראש עיריית חיפה יונה יהב והשר זאב אלקין והרכב החשמלי השיתופי.
קישור: רנו זואי מבחן דרכים