צובר מעריצים: אאודי Q2 במבחן דרכים

אאודי מציעה לכם ג'יפון חדש ב-180 אלף שקל, המבטיח תשומת לב ברחוב, ביצועים נאים ואף חיסכון בדלק. בתמורה לסמל יוקרה בחזית, תצטרכו להתפשר גם במשהו. אאודי Q2 במבחן דרכים.

ששי כהן 28 במרץ, 2017
אאודי Q2

חודשיים בלבד לאחר שנחת בארץ אאודי Q2, רכב הפנאי החדש והקטן במשפחת רכבי הפנאי-שטח של החברה, וכבר הוא הפך להיות הדגם השלישי הנמכר ביותר של אאודי בישראל, עם 189 מסירות בחודשים ינואר-פברואר. צמד הדגמים שעקפו אותו אגב במכירות, הם ה-Q3 עם 239 מסירות וה-Q5 עם 247 מסירות. ככה זה, כולם רוצים היום ג'יפים, וכשמציעים לכם ג'יפון עם סמל יוקרה נוצץ בחזית ב-179,900 שקל לא תיקחו?



אאודי Q2 אאודי Q2 – קומפקטי במידותיו, אך בהחלט לא קטן וצפוף
האם הוא לא קטן מדי?
אחת השאלות שנשאלתי לא מעט במהלך המבחן לג'יפון החדש של אאודי היתה: "האם הוא לא קטן מדי?". גם באאודי מודים ואומרים שאין לו ממש מתחרים ולא ניתן לתייג אותו (untaggable#) כמתחרה בקטגוריה מסוימת, משום שאין לו באמת מתחרים. הרי הג'יפונים הקטנים ביותר של המתחרים (ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA) מתחרים באח הגדול יותר, ה- Q3. אז עד כמה הוא קטן באמת מהם? אז זהו שהוא לא ממש קטן. עם 4.19 מטר באורך, 1.79 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 260 ס"מ (הזהה בדיוק ל-Q3 הגדול יותר) וגובה של 1.51 מטר, הוא מציג מידות חוץ מקוצצות ב-20 ס"מ בערך, כאשר מידות הפנים מאוד דומות למתחרים, כאשר הוויתור העיקרי הוא בגובה המכונית 7-10 ס"מ ובנפח תא המטען שעומד "רק" על 405 ליטר, נתון הגדול מחלק מהמכוניות המשפחתיות כיום.אאודי Q2 אאודי Q2
מושך מבטים?
בשונה למשל מאאודי Q5 החדשה שרק מביני עניין כנראה ישימו לב שמדובר ברכב חדש לחלוטין, לאאודי Q2 יש עיצוב שונה מהמשפחה ואפילו די בולט על הכביש. ביחס לחברה השמרנית מדובר כמעט בעיצוב ממש נועז. אמנם לא תמצאו כאן משהו מהפכני בסגנון טויוטה C-HR, אבל בהחלט מדובר בעיצוב מודרני ואופנתי, עם שלל אפשרויות התאמה אישית (מגוון של 12 צבעי חוץ אופנתיים, אופציה לבחירת צבע ה- Blade – כיסוי הקורה מאחורי החלון האחורי ו-3 גוונים לעיצוב תא הנוסעים). בשורה התחתונה: שילוב מוצלח של מראה אורבני מתקדם עם מראה הפנאי-שטח המבוקש כיום, שבהחלט משך מבטים על הכביש.אאודי Q2 אאודי Q2 – העיר זה השטח שלו
אז איפה חסכו עלינו? 
בתוך הקבינה, מציע ה-Q2 סביבת נהג שנראית כמעט העתק מושלם של ה- A3, עם מספר נגיעות קוסמטיות לחידוד האווירה הצעירה. איכות החומרים וההרכבה גבוהה כמצופה, ניחוח היוקרה באוויר (חוץ מדיפוני הדלתות העשויים פלסטיק וללא שילוב בד) וגם הנדסת האנוש ראויה לשבח. יחד עם זאת, כאן מתגלה גם החולשה של הג'יפון הזול יחסית, עם רמת אבזור נמוכה לרכב ממותג יוקרתי, שאינה עולה על המקובל כיום בקרב מכוניות משפחתיות וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה משובחת עם 10 רמקולים, מסך צבעוני "7 , דיבורית BT, חישוק "16 קלים, בלם יד חשמלי, הגה בציפוי עור, בקרת שיוט וחיישני אורות וגשם. בסעיף הבטיחות כולל ה-Q2 מערכת בלימה אוטונומית המתריאה על סכנת התנגשות ואף בולמת את הרכב עד לעצירה מלאה ו-6 כריות אוויר, לצד ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.אאודי Q2 אאודי Q2 – תא נוסעים איכותי, אך האבזור בסיסי ברמת הגימור Beat
חבל רק שחבילת האבזור "Luxury" שהגיעה ברכב המבחן וכוללת גג שמש חשמלי, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED פנימית, שמשות אחוריות כהות, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי "17, מייקרת את הרכב ב-25 אלף שקל ומביאה את מחירו למעל ל-200 אלף שקל.
ביצועים, צריכת דלק
לחיצה על מתג ה-Start ויוצאים לדרך: על הכביש, מציעה אאודי Q2 חווית נהיגה מרשימה, הודות ליחידת הכח המצוינת 1.4 ליטר טורבו 150 כ"ס וגיר אוטומטי S-tronic בעל 7 ההילוכים, אותה פגשנו גם בדגמים אחרים של הקונצרן. עם 8.5 שניות ל-100 קמ"ש היא מהירה למדי, עוקפת בקלילות בשעת הצורך, ומתלי הרכב מציעים שילוב מוצלח של קשיחות ורכות, התורמים לנוחות נהיגה טובה לצד אחיזת כביש גבוהה. לצד אלה, תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית ומאפשרת שדה ראיה טוב, המושבים נוחים ותומכים והספסל האחורי מספיק מרווח ל-2 מבוגרים או לשלושה ילדים. לצד אלה מתגלה המכונית גם כחסכונית בדלק, הודות ליחידת הכח המודרנית הכוללת גם את טכנולוגית ה- ‘Cylinder on Demand' המכבה 2 צילינדרים בשיוט בכביש המהיר ומערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עצירה. בסה"כ עמדה צריכת הדלק של המכונית בימי המבחן על 14.7 ק"מ לליטר בממוצע, אך בתנאים לא מאומצים.אאודי Q2 אאודי Q2
שווה את הכסף?
במחיר התחלתי של 180 אלף שקל, מציעה אאודי Q2 את האפשרות להגשים חלום ולהעמיד בחניית ביתכם רכב פנאי-שטח ממותג יוקרתי נחשק, במחיר שאינו גבוה משמעותית מג'יפון 2.0 ליטר עממי, משפחתי ומאובזר. בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו ג'יפון מעוצב ואופנתי, קומפקטי יחסית במידותיו (אך בהחלט לא קטן מדי), נעים ונוח לנהיגה, חזק, חסכוני ובטיחותי. בסעיף החובה: אבזור הרכב אינו נדיב בגרסתו הבסיסית ותוספת חבילת אבזור מייקרת משמעותית את מחירו. כך או כך, עדיין מדובר באופציה היחידה כיום לרכוש ג'יפון יוקרתי ב-180 אלף שקל, במחיר הנמוך ב-60 אלף שקל בממוצע מג'יפוני היוקרה הבאים אחריו בתור. ייתכן גם שבמסגרת אירועי המכירות של אאודי הנערכים מעת לעת, תוכלו לקבל חבילת אבזור המשפרת משמעותית את האווירה בתא הנוסעים במחיר מקוצץ משמעותית.