צ'מפיון מוטורס עוצרת שיווק מספר דגמי דיזל בישראל

11,000 מכוניות של קונצרן פולקסווגן נעות בישראל עם בעיית זיוף תוצאות זיהום האוויר. החברה תבצע ריקול למכוניות ובינתיים עוצרת שיווק דגמים חדשים בעייתיים.

ששי כהן 30 בספט, 2015
סקודה אוקטביה דיזל

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט, מגיבה לשערוריית זיוף תוצאות זיהום האוויר של חלק מדגמיה, ומודיעה על הפסקה זמנית של שיווק דגמי דיזל חדשים הנגועים בתוכנה הזדונית.
לדברי החברה, בישראל שווקו כ-11,000 מכוניות בשנים 2009-2015 הנגועות בתוכנה המזייפת את נתוני זיהום האוויר. בסה"כ הודתה פולקסווגן העולמית על 11 מיליון כלי רכב ששווקו בעולם עם התוכנה הבעייתית, כאשר 5 מיליון מכוניות מתוצרת פולקסווגן, 2.1 מיליון מכוניות מתוצרת אאודי, 1.2 מיליון מכוניות ממותג סקודה, 1.8 מיליון משאיות קלות ו-700 אלף מכוניות ממותג סיאט. בפרשה החמורה בתולדות פולקסווגן, התפטר כידוע מנכ"ל החברה ואת מקומו תפס מתיאס מילר, מנכ"ל פולקסווגן החדש.



מצ'מפיון מוטורס נמסר: "בהמשך לפרסומי הקונצרן מהימים האחרונים בנושא רמות פליטה ברכבי דיזל, נוכל לציין בשלב זה כי היצרן העביר מספרי שלדות המיועדות, על פי הוראתו, לעבור עדכון טכני. על פי דיווח זה קיימים בישראל כ- 11,000 כלי רכב, שנמכרו בין השנים 2009- 2015. יש להדגיש כי על פי דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה. אנו ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע הקמפיין העתידי ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע. צ'מפיון מוטורס, בתיאום עם משרד התחבורה, החליטה, בשלב זה, על הקפאת שיווק כלי רכב מתוך רשימה זו אשר טרם שווקו. צ'מפיון מוטורס תמשיך לעדכן את לקוחותיה ומשרד התחבורה במידע חדש רלוונטי שיהא בידה".