קונה מכונית? סוכנות או פרטי?

בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר נקודות ושאלות למחשבה בכל הנוגע לרכישת רכב יד שנייה מאדם פרטי או מסוכנות רכב. ( מדור פרסומי )

ששי כהן 17 בנוב, 2015
סוכנות רכב סיאט הרצליה

שוק הרכבים בישראל מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו ליהנות ממגוון רחב של חלופות בכל הנוגע לרכישת מכונית חדשה או יד שנייה, החל מסוכנויות הרכב, חברות הליסינג, סוכנויות הטרייד אין ושוק הרכבים יד שנייה בבעלות פרטית. לצד ההיצע העומד לרשותנו בכל הנוגע לאופן רכישת המכונית, ישנן לא מעט שאלות שנותרו זהות לשאלות אותן נהגנו להעלות בפני המוכר הפרטי לפני עידן הליסינג והטרייד אין. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר נקודות ושאלות למחשבה בכל הנוגע לרכישת רכב יד שנייה מאדם פרטי או מסוכנות רכב.




רכישת רכב יד שנייה – אדם פרטי או סוכנות רכב?
רכישת רכב מאדם פרטי שונה במהותה מרכישת רכב יד שנייה מסוכנות רכב, חברת ליסינג או סוכנות טרייד אין, וזאת בשל היכולות שלנו לדעת כמה שיותר פרטים מדויקים אודות הרכב בו אנו מתעניינים. כאשר אנו עומדים לבצע עסקת רכישת רכב יד שנייה מאדם פרטי, הדרך הבטוחה ביותר בנוגע לקבלת החלטה לביצוע העסקה כן או לאו, היא באמצעות בדיקת הרכב במכון רכב מוסמך. לעומת זאת, ברכישת רכב יד שניה מסוכנת רכבים או חברות ליסינג וטרייד אין, אנו מקבלים לידינו ספר טיפולים הסוקר בפנינו את כל היסטוריית הרכב מיום עלייתו לכביש ועד היום. כמו כן, אנו יכולים לברר מול הסוכנות בנוגע לאופי הנסיעה על הרכב במהלך השנים (רכב השכרה, רכב חברה, רכב בבעלות פרטית וכדומה). ההבדל הנ"ל, מאפשר לנו ליהנות גם מאחריות לתקופה מסוימת בגין הרכישה במידה וביצענו אותו דרך סוכנות רכבים, חברות ליסינג או טרייד אין, דבר שאיננו קיים בכל הנוגע לרכישת רכבים מאדם פרטי. סוכנויות רכב המתמחות במכירת רכבים יד שנייה, מאפשרות לנו ליהנות גם ממסלולי רכישה מגוונים הכוללים בין היתר: מסלולי טרייד אין, מסלולי מימון לרכב ועוד.
אך יחד עם זאת, מומלץ להפנות מספר שאלות מהותיות לנציגי הסוכנות. שאלות אלו זהות באופיין לשאלות אותם תשאלו כל מוכר רכב פרטי והן כוללות בין היתר:
• מה היא היסטוריית התביעות הביטוחיות של הרכב- על פי חוק, סוכנות הרכב מחויבת למסור לכם את הנתון הנ"ל, ובמידה והיא מסרבת לעשות זאת, זכותכם החוקית לפנות לחברת הביטוח באמצעותה הרכב היה מבוטח ולקבל באמצעותה את הנתון.
• האם הרכב טופל במוסכים מורשים בלבד- נתון זה ניתן לבדיקה באמצעות מסמכים שונים המצויים בתיק הטיפולים של הרכב. עיינו באופן המעמיק ביותר בתיק הטיפולים, ובדקו את קבלות תשלום בגין הוצאות הטיפול ברכב.
ברוב המקרים, רכישת רכב יד שנייה באמצעות סוכנויות רכבים, מגרשי רכבים, חברות ליסינג או חברות טרייד אין, הינה פעולה המאפשרת לכם ליהנות מרכישה בטוחה יותר מזו המתקיימת אל מול בעל רכב פרטי, אך יחד עם זאת, ישנן מקרים בהם דווקא רכישת רכב מאדם פרטי הינה עדיפה יותר.
*הכתבה הינה תוכן שיווקי ממומן



עוד מצרכנות