קיה אופטימה החדשה- בישראל בינתיים רק כמונית

הדור הרביעי של קיה אופטימה נחת בארץ לאחרונה רק בדגמי דיזל חסכוניים המיועדים בעיקר לשוק המוניות. השוק הפרטי יצטרך כנראה לחכות להגעתה של האופטימה ההיברידית.

ששי כהן 26 במאי, 2016
קיה אופטימה 2016

4 שנים לאחר שנחת כאן הדור השלישי של קיה אופטימה, רכב המנהלים של החברה, נחת לאחרונה בארץ הדור הרביעי בגרסת דיזל בלבד המיועדת בעיקר לשוק המוניות. אם לפני 4 שנים העריכו בטלקאר היבואנית שהדגם החדש בעל העיצוב המודרני יהפוך לרב מכר בשוק המקומי עם צפי ל-1,000 מסירות בשנה, המציאות הוכיחה אחרת כשלקוחות רכבי המנהלים עברו ברובם לשוק הג'יפונים, ואלו שכן נשארו עם מכונית מנהלים, העדיפו את הדגמים של מאזדה וסקודה בעיקר, מה שהפך את האופטימה כמכונית המצליחה בעיקר בשוק המוניות.

יחד עם זאת, שוק רכבי המנהלים עדיין לא אמר את דברו ורושם בחודשים האחרונים התפתחות מרשימה במכירות: בחודש אוקטובר החולף, הושקה בארץ יונדאי סונטה ההיברידית, שהחליפה את ה- i40 שגם היא לא זכתה להצלחה, והדגם החדש רושם הצלחה מרשימה עם יותר מ-1,000 הזמנות, כאשר לא פחות מ-835 מהם עלו לכביש מתחילת השנה ( ינואר-אפריל ). ביונדאי וויתרו מראש על האפשרות להביא את גרסת הבנזין ולהתרכז בדגם ההיברידי שמציע שילוב מוצלח של ביצועים וחיסכון ניכר בדלק, לצד מחיר תחרותי המתחיל ב-159 אלף ש"ח. הצלחתה של הסונטה ההיברידית עשויה לסלול את דרכה של האופטימה ההיברידית לארץ, לאחר שזו היתה אמורה להגיע כבר מזמן ושיווקה נדחה מפעם לפעם. במידה ותגיע לארץ מצוידת במחיר תחרותי, להערכתנו צפוי לה עתיד טוב משמעותית מבעבר.
הדור הרביעי של האופטימה דיזל שנחת בארץ לאחרונה, מציע לצד עיצוב מחודש בחזית ומאחור, יחידת כח חדשה, חזקה וחסכונית מבעבר הכוללת מנוע טורבו דיזל 1.7 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט מרבי של 34.7 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה האופטימה זינוק ל-100 קמ"ש ב- 11 שניות ( 11.6 ש' בעבר ) לצד תצרוכת דלק שהשתפרה לא פחות מ-36%!, העומדת על 22.7 ק"מ לליטר בממוצע, מה שחשוב מאוד ללקוחותיה בשוק המוניות. חובבי איכות הסביבה ישמחו לגלות שהרכב גם ידידותי יותר משמעותית לסביבה עם דרגת זיהום 3 מרשימה לרכב דיזל.קיה אופטימה 2016 החדשה בישראל- בינתיים בגרסת דיזל בעיקר לשוק המוניות קיה אופטימה 2016 החדשה בישראל- בינתיים בגרסת דיזל בעיקר לשוק המוניות
האופטימה דיזל החדשה מציעה תא נוסעים משודרג, הכולל סביבת נהג בעיצוב מחודש ונאה יותר מבעבר, ואיכות חומרים שעלתה כיתה. הדגם משווק בארץ ב-2 רמות גימור, כאשר גרסת ה- EX הבסיסית כוללת כסטנדרט: 7 כריות אוויר, תאורה עוקבת פנייה, תאורת יום קדמית מסוג LED, בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, מראות צד חשמליות מחוממות עם קיפול אוטומטי, מערכת שמע מקורית עם שקעי AUX+USB, בקרת שיוט, מערכת בחירת מצבי נהיגה, הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור, ריפוד משולב בד ועור למושבים, חיישני גשם ואורות, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים מקוריים, חישוקי "17 קלים ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר : PANORAMIC, כוללת בנוסף: גג זכוכית פנוראמי- חלק קדמי נפתח, מושב נהג חשמלי עם זכרונות וריפודי עור למושבים.
מחיר קיה אופטימה דיזל החדשה נקבע על 177,900 ש"ח, כאשר הדגם המאובזר מוצע בתוספת של 3,000 ש"ח בלבד. מאז החל הדגם החדש לעלות לכביש לפני כ-3 חודשים, עלו לכביש כ-175 מדגמי הדיזל החדש, כאשר מדגם הבנזין ( מהדור היוצא ) נמכרו מתחילת השנה 2 מכוניות בלבד.