קיה נירו חשמלית עולה על הכביש

קיה נירו ה-100% חשמלית תימכר בתחילת הדרך בקוריאה, וכבר זוכה להצלחה עם 5,000 הזמנות שנרשמו לקרוסאובר הידידותי לסביבה, המציע טווח נסיעה של 385 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 21 ביול, 2018

שנתיים לאחר שהחל להימכר קיה נירו, הקרוסאובר הקומפקטי ההיברידי של החברה, ופחות משנה לאחר שהצטרפה גם גרסת הפלאג-אין החשמלית שלו, מתרחבת רשמית משפחת הנירו לשלושה, עם התחלת שיווקו של הדגם ה-100% חשמלי בקוריאה.




קיה נירו החשמלי הוצג כאב טיפוס בתערוכת CES בלאס וגאס בתחילת השנה, ובחודש מאי נחשפה רשמית גרסת הייצור שלו, המהווה את הקיה הכל חשמלית השניה של החברה הנמכרת כיום, אחרי הסול EV. בסוף השבוע החל להימכר גם הנירו החשמלי בקוריאה, ולדברי היצרן נרשמו לדגם לא פחות מ-5,000 הזמנות מקומיות מאז הוצג רשמית.

קיה נירו חשמלית


את הבדלי העיצוב בין הנירו החשמלית לנירו ההיברידית הזוכה לפופולריות נאה בישראל עם אלפי יחידות שנמכרו כאן בשנתיים האחרונות, תפגשו בחזית שונה לרכב המוותרת על פתחי האיוורור, פגוש בעיצוב שונה, חישוקי גלגלים "17 בעיצוב חדש, שקע טעינה חשמלי במקום פתח תדלוק, ופגוש אחורי מעט שונה. בתוך תא הנוסעים, נרשם לוח שעונים דיגיטלי "7 בעיצוב חדש, ומסך מרכזי בסגנון טאבלט "7, המתפעל מגוון של מערכות הרכב לרבות שלל נתונים אודות המערכת החשמלית.
הנירו החשמלי בגרסתו הקוריאנית, מצויד במנוע חשמלי ומצברי ליתיום פולימר בקיבולת של 64 kWh, המאפשרים טווח נסיעה של 385 ק"מ בין טעינות, לצד טעינה של 80% מהסוללה ב-54 דקות בלבד בעמדת טעינה מהירה. הספק המנוע החשמלי 204 כ"ס והביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות בלבד. הנירו החשמלי בגרסתו האירופאית שיוצג מאוחר יותר השנה, צפוי להציע אף טווח נסיעה מרשים עוד יותר עם 450 ק"מ בין טעינות.
מאז החל להימכר קיה נירו בעולם בשנת 2016, נמכרו יותר מ-200,000 עותקים שלו בעולם, כולל מגרסת הפלאג-אין. הנירו החשמלית תיחשף רשמית בגרסתה האירופאית בתערוכת פאריס באוקטובר ומתחילת 2019 תשווק גם בצפון אמריקה. לארץ עדיין לא ידוע מתי מתוכנן הדגם להגיע.