קיה נירו קונספט נחשפה בפרנקפורט

קיה נירו קונספט שנחשף בפרנקפורט, מרמז על הקרוסאובר הקומפקטי העתידי של קיה וצפוי להיות אחד הדגמים החשובים ביותר בהיצע היצרן בשנים הקרובות.

ששי כהן 12 בספט, 2013

חודש לאחר שנחשף רכב התצוגה KED 10 של קיה, ושבועיים לאחר שנחשף השם " נירו ", חשפה אתמול בפרנקפורט קיה את הג'יפון החדש של החברה שנועד לתת מענה לניסאן ג'וק שזוכה להצלחה. עם אורך של 418.5 ס"מ, רוחב על 185 ס"מ וגובה של 155.8 ס"מ, אמור קיה נירו להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים שזוכה לתנופה אדירה בשוק הרכב בעולם, וממנו נראה בקרוב שלל דגמים מכל מיני יצרנים וביניהם המוקה של אופל והטראקס של שברולט. למרות התמונות והסרטון שנחשפו מתארים רכב קטן יחסית, נהנה הנירו מבסיס גלגלים מכובד של 259 ס"מ, העשוי להציג בהמשך תא נוסעים מרווח מהממוצע.
בתוך תא הנוסעים, מציג הנירו לוח שעונים דיגיטאלי מתקדם, מסך מגע גדול מימדים השולט על מספר מערכות הרכב וגימיק חדשני הכולל זוג מוטות המחברים בין הקונסולה המרכזית לדשבורד וכוללים לצד העיצוב הייחודי גם מספר מתגים לשליטה על מערכת השמע ומנגנון כיבוי המנוע בעת עמידה. בחרטומו של הנירו נמצאת יחידה היברידית הכוללת מנוע טורבו 1.6 ליטר 160 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, לצד מנוע חשמלי שאמור להניע את הגלגלים האחוריים בעת הצורך.
כל שנותר לקוות הוא שגרסת היצור של קיה נירו קונספט, שתיחשף במהלך החודשים הקרובים, תכלול כמה שיותר אלמנטים עיצוביים מדגם התצוגה המרהיב, כולל אפילו את דלתות השחף שמלוות את דגם התצוגה.