קיה סול החדשה מבחן דרכים

קיה סול החדשה מצטרפת לשוק הקרוסאוברים המבוקש, ותנסה בדור החדש שלה לצוד יותר לקוחות מבעבר בזכות מרווח פנים משופר, עיצוב מחודש, אבזור עשיר ותג מחיר נמוך מהממוצע.

ששי כהן 24 ביונ, 2014
קיה סול החדשה ( wheel )

5 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של קיה סול, נחת בארץ בחודש החולף הדור השני של הסול שאמור להתחרות בקטגוריית הג'יפונים הלוהטת. אם בעבר התחבטנו בשאלה אם הסול הוא מיני- מיניוואן קובייתי ומעוצב, או קרוסאובר כפי שהציג אותו היבואן, היום כבר ברור לכל שמדובר בקרוסאובר עירוני, שמנסה לזלול חלק מעוגת הג'יפונים הריווחית, כאשר אחד מכלי הנשק העיקרים שלו בדור החדש יהיה תג המחיר שמתחיל ב-120 אלף ש"ח לדגם האוטומטי, ההופך אותו לאחד הזולים בקבוצה וכשעל הכוונת סוזוקי קרוסאובר המצליח שמוביל כעת את הקטגוריה ובעל תג מחיר זהה.

קיה סול החדשה (  wheel )

קיה סול החדשה ( wheel )




למרות שמדובר בדגם חדש היושב אפילו על שלדה חדשה, שמרה קיה על העיצוב הקוביתי של הדור הראשון שזכה לשלל פרסי עיצוב בעולם, אך עידנה אותו מעט עם חזית מחודשת ונעימה יותר למראה, ושלל עדכונים קוסמטים נוספים. בשורה התחתונה, רק חדי עין יבחינו בשינוי, והעיצוב נותר כמו קודמו מהסוג של או שאוהבים, או שלא. אנחנו בכל אופן די מחבבים את העיצוב והייחוד של הדגם. מעבר לעיצוב, מדובר גם ברכב שצמח קלות במידות לעומת הדור היוצא עם תוספת של 2 ס"מ באורך ל- 4.14 מטר, תוספת של ס"מ וחצי ברוחב ל- 1.8 מטר, והגדלת בסיס הגלגלים ב- 2 ס"מ ל- 257 ס"מ, המבטיחים תא נוסעים מרווח יותר מבעבר. בסעיף הגובה אגב, צמצמה הסול החדשה כמעט 7 ס"מ לטובת התנהגות כביש משופרת ושיפור האווירודינמיות וצריכת הדלק. יחד עם זאת, עדיין מדובר במכונית גבוהה למדי עם 1.59 מטר ( גבוהה אף מהניסאן ג'וק הפופולרי ). בסעיף השימושיות מתהדר הדגם החדש בתא מטען שצמח קלות ל- 354 ליטר, הצומחים עד 994 ליטר נאים עם קיפול המושבים האחוריים, ושלל תאי אחסון הפזורים בתא הנוסעים.
קיה סול החדשה (  wheel )

קיה סול החדשה ( wheel )


מיני קופר מוגבהת?
כשקיבלתי את המפתחות לרכב המבחן, קצת התאכזבתי כשהתבשרתי שמדובר בדגם ה- LX ברמת הגימור הבסיסית. תחושת ההחמצה הקלה התחלפה בין רגע כשניגשתי לרכב הצבוע בצבע אדום וגג שחור סטייל גג פנורמי, שמציעים שילוב צבעים חיצוני נאה המגובה גם בחישוקים "16 קלים ויפים המעניקים לרכב הופעה מרשימה על הכביש. למען האמת הופתעתי, לא מהתגובה שלי לרכב, אלא מהתגובה של הרחוב שגרר הרכב היכן שנסעתי וסחט מבטים וראשים מסתובבים. אבל השיא היה אצל נהג המשאית החביב שהתקרב לרכבי שעצרתי לצלם אותו ואמר לי " בוא'נה, חשבתי שזה מיני קופר מוגבהת… " מחמאה יותר טובה מזאת, לא יכל הסול לקבל. אין ספק ששילובי הצבעים החדשים של הסול מאוד מעניינים ומאוד מחמיאים לרכב, שהתרגלנו בעיקר לראות אותו בארץ בדור הקודם בצבע הלבן ועם כובע המונית.
בתוך הקבינה מציגה הסול LX הבסיסית אבזור עשיר כסטנדרט הכולל בין השאר: בקרת אקלים דיגיטלית, הגה מצופה עור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, מצלמת רוורס מקורית, 6 כריות אוויר, חישוקי "16 קלים, דיבורית BT מקורית, מחשב דרך, חיבורי USB ו- AUX, משענת יד ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר ' EX ' הדורשת תוספת של 10,000 ש"ח, כוללת בנוסף: גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, חישוקי "18 קלים ועוד.
קיה סול החדשה (  wheel )

קיה סול החדשה ( wheel )


מתחת למכסה המנוע, זוכה הסול למנוע בנזין מעט מוחלש לעומת הדגם הקודם, המפיק 132 כ"ס ומשודך לגיר אוטומטי עם 6 הילוכים. על הכביש מרגישה הסול קלילה ונעימה ומספקת נסיעה שקטה למדי עם בידוד רעשים טוב מבעבר. למרות המנוע החזק יחסית, הסול לא מרגישה ספורטיבית ולא מכוונת לכך, ומסתפקת בביצועים ממוצעים למשפחתית מודרנית, עם תאוצה ל-100 קמ"ש שנמשכה אצלנו 11.5 שניות, ותספק ככל הנראה את מרביית הלקוחות הפוטנציאלים. יחד עם זאת, ההגה שלה מעביר תחושה מנותקת מהגלגלים, אך נוח וקליל מנגד בתנועה עירונית רגילה. לשטח לא יצא לנו לרדת איתו, אך נראה שכבישת שבילי קק"ל, לא תהיה משהו בעייתי במיוחד בשבילו, למרות הצהרתו על השתייכות לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים.
את סעיף צריכת הדלק שלנו, סיים את המבחן הסול עם צריכה של 12.6 ק"מ לליטר, נתון שלכאורה נחשב לטוב, אולם קצת פחות מהצפוי עקב מרבית המבחן ומאות הק"מ שביצע בכבישים בין עירוניים בנסיעה נינוחה למדי ועם רגל קלה על דוושת הבנזין. גם דרגת הזיהום שלו לא מרשימה עם ציון 12.
קיה סול החדשה ( wheel )

קיה סול החדשה ( wheel )


קיה זול…
בעבור 119,900 ש"ח בו מוצעת כיום קיה סול החדשה, מציעה קיה קרוסאובר עירוני מעוצב למדי ( טוב, לא כולם יאהבו ), מאובזר מאוד כבר ברמת הגימור הבסיסית ובעל יחידת כח נעימה בחיי היום יום, גם אם לא ממש חסכונית. למרות שפע של דגמים חדשים בסגמנט הג'יפונים, נהנית הסול החדשה ממחיר חדש ומוזל הממצב אותה כאחד מהקרוסאוברים האוטומטים הזולים ביותר שניתן להשיג בארץ, עם מחיר הנמוך ב- 10-20 אלף ש"ח ממתחרים כמו ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ואחרים. במחיר החדש והמוזל, המגובה באחריות מורחבת של 7 שנים, מקווים בקיה שהדגם החדש יזכה להצלחה לא רק בקרב נהגי מוניות עליהם התחבב בדור הקודם, אלא גם בקרב לקוחות פרטיים שיוכלו לרכוש קרוסאובר אוטומטי חדש ומאובזר במחיר הנמוך ממשפחתית ממוצעת. לנו נראה שהשוק כיום בשל יותר לקבל את הרכב והעיצוב שהיה נראה מעט מוזר בדור הראשון, הרבה יותר קל לעיכול כיום, ונראה שסיכוייו להצליח גדולים משמעותית מבעבר.