קיה סורנטו 2015 – מבחן דרכים

קיה סורנטו החדש זוכה לעיצוב מתקדם, תא נוסעים איכותי ומאובזר ומציע התנהגות נעימה ומתורבתת על הכביש,במחיר של וויתור נוסף ביכולות השטח.

ששי כהן 27 בספט, 2015
קיה סורנטו 2015

5 שנים לאחר שנחת כאן הדור השני של קיה סורנטו, רכב הפנאי-שטח הגדול של קיה, נחת בארץ בחודש החולף הדור החדש של הסורנטו שמבטיח לעשות הכל טוב יותר, אך על-חשבון יכולות השטח שמצטמצמות שוב, בהתאם לדרישה העולמית להרבה יותר יכולות כביש, ופחות שטח. הסורנטו, האח הגדול של הספורטאז', אמנם איננו נמכר באלפי עותקים כמו אחיו הקטן, ומסר כ-617 עותקים ב-8 החודשים הראשונים של השנה, אולם בהתחשב במחירו הבסיסי שגבוה ביותר מ- 60,000 ש"ח מהספורטאז' הבסיסי, מדובר בכמות מכובדת מאוד לכל הדעות. לפי קצב הפתיחה של מכירות הדור החדש, נראה שהמכירות הולכות לצמוח משמעותית ואולי אף לעבור את יריבו העיקרי יונדאי סנטה פה שמסר כ- 794 עותקים בתקופה הנ"ל.


קיה סורנטו 2015- חזית קשוחה ונאה למראה

קיה סורנטו 2015- חזית קשוחה ונאה למראה


מכוון לאמריקה
הדור השלישי של הסורנטו, שומר על קווי העיצוב המוכרים של הדגם, אך נהנה מחזית חדשה ומודרנית שנראית נפלא, לצד עיצוב חדש לחלקה האחורי של המכונית. הסורנטו החדש, המיועד לא מעט עבור השוק האמריקני, היה ונותר רכב גדול ומרשים למראה ומציע בדור החדש גם מידות גדולות יותר עם 4.78 מטר באורך (9.5+ ס"מ ), 1.89 מטר ברוחב ( 0.5+ ס"מ ) ובסיס גלגלים שצמח ב-8 ס"מ ל- 278 ס"מ, כאשר גובה המכונית מקוצץ ב- 6 ס"מ ל- 1.68 מטר לטובת התנהגות כביש ותצרוכת דלק טובים יותר. בדומה לקודמו, מוצע הרכב עם 7 מושבים, כאשר האחוריים מתקפלים לרצפה שטוחה ומציעים תא מטען שצמח ל-320 ליטר בניצול שבעת המושבים או 1,077 ליטר ענקיים בניצול 5 מושבים. בשורה התחתונה מדובר ברכב פנאי גדול ומרווח מאוד ל- 7 נוסעים, כולל אפשרות לאכלס צמד מבוגרים גם בשורת המושבים השלישית.
קיה סורנטו 2015- מרווח למדי ל-7 נוסעים

קיה סורנטו 2015- מרווח למדי ל-7 נוסעים


תא נוסעים, אבזור
הרושם החיובי נמשך גם בתא הנוסעים: בקיה התאמצו בדור החדש להעניק לסורנטו מראה של רכב נוסעים מהודר והתוצאה בהחלט משביעה רצון, עם קפיצת מדרגה בכל הנוגע לאיכות החומרים וההרכבה, עיצוב נקי בהתאם לאופנה הנוכחית הכולל מיעוט מתגים, שימוש במסך מולטימדיה "7 השולט על מספר מערכות הרכב ותחושה כללית נעימה מאוד לנהג ולנוסעים. אבזור הרכב עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית "אורבן " וכולל: 6 כריות אוויר, תאורת יום אוטומטית מסוג LED, מערכת לניטור אוויר בצמיגים, תאורה עוקבת פנייה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת כולל פתחי מיזוג לשורה השניה והשלישית עם שליטה עצמאית, מערכת בחירת מצבי נהיגה, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB ו-AUX, דיבורית מקורית, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת שיוט, חלונות אחוריים כהים, חיישן אורות, דלת תא מטען חשמלית, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים מקוריים, חישוקי גלגלים קלים "17, מסילות גג ועוד. רמת הגימור האמצעית " EX " הנבחנת כאן ועולה כ- 22,000 ש"ח יותר, מספקת בנוסף: תאורת פנים מסוג LED, ריפודי עור וגג זכוכית פנורמי נפתח חשמלי.
קיה סורנטו 2015- סביבת נהג ונוסעים נאה ואיכותית. האבזור עשיר יחסית כסטנדרט

קיה סורנטו 2015- סביבת נהג ונוסעים נאה ואיכותית. האבזור עשיר יחסית כסטנדרט


על הכביש
קיה סורנטו החדש משווק בארץ בגרסאות דיזל 2.2 ליטר, ובנזין 2.4 ליטר שעברו התאמה לדרישות זיהום האוויר יורו 6. רכב המבחן שלנו היה מגרסת הבנזין 2.4 ליטר שמפיקה עתה אמנם מעט פחות כח עם 188 כ"ס ומומנט מרבי של 24.6 קג"מ, אולם עושה זאת בסל"ד נמוך יותר ובסה"כ מציעה ביצועים כמעט זהים לדור היוצא, אך חשוב מכך, נחשבת ליותר ידידותית לסביבה ומעט פחות מזהמת. על הכביש, הסורנטו מזנק בקלילות מהמקום והתחושה היא כי מדובר בכלי זריז, למרות הפגיעה הקלה בביצועים. הדגם החדש מציע גם נימוסי כביש טובים מבעבר: המושבים נוחים ותומכים, המתלים רכים ובאופן כללי כיף לגמוא עמו מרחקים. הבידוד מרעשי מנוע וחוץ טוב למדי, אולם רעשי רוח מעט מטרידים נשמעו במהירות סביב ה- 110 קמ"ש. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 6 ההילוכים, פועלת באופן משביע רצון ואיננה ממהרת להעלות או להוריד הילוכים.
קיה סורנטו 2015 - עיצוב של רכב פנאי, נוחות כמעט כמו של מיניוואן

קיה סורנטו 2015 – עיצוב של רכב פנאי, נוחות כמעט כמו של מיניוואן


תצרוכת דלק טובה מבעבר
הבונוס הגדול של המנוע הוא תצרוכת דלק נאה שעמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע בנהיגה נינוחה ולא מאומצת, וללא נסיונות לרדת מהאספלט ולנסות לנהוג בשטח אליו הוא לא מכוון. טיולי שבילים קלילים הוא לא יתקשה לעבור גם בגרסת ההנעה הקדמית שלו, ומרווח גחון של 18.5 ס"מ יאפשר לכם אולי קצת מעבר, אך בכל מקרה אם חשקה נפשכם במשהו קצת יותר רציני, טוב תעשו אם תבחרו באחת מגרסאות ה-4X4 שלו.
קיה סורנטו 2015 - תא מטען בנפח נדיב יחסית של 320 ליטר בניצול כל 7 המושבים

קיה סורנטו 2015 – תא מטען בנפח נדיב יחסית של 320 ליטר בניצול כל 7 המושבים


שווה את הכסף?
מחיר קיה סורנטו 2015 מתחיל ב- 197,900 ש"ח לגרסת ה- "Urban" הבסיסית ו- 219,900 ש"ח לדגם המאובזר הנבחן כאן. במחיר הנ"ל, מציע הסורנטו החדש רכב פנאי 7 מושבים מרווח מאוד, נעים ומפנק לנסיעה ואף חסכוני יחסית לסגמנט. הבעיה העיקרית של הסורנטו נמצאת אצל אחיו למחצה יונדאי סנטה פה החדש, שיתחרה עימו על ליבם של הלקוחות. יחד עם זאת, היונדאי יקר משמעותית בגרסת ה- 7 מושבים שעולה כמעט 50 אלף ש"ח יותר מהסורנטו אורבן, או 27,000 ש"ח יותר מהסורנטו EX המאובזר שנבחן כאן, מה שככל הנראה יסייע לקיה רבות במכירות, ולהערכתנו יגרום לסורנטו החדש להוביל את מכירות הקטגוריה בחודשים הבאים.