קיה סטוניק נחשף בתמונות ראשונות

שבועיים לאחר שנחשף קיה סטוניק בטיזרים ראשונים שכללו מראה ספורטיבי ומתקדם, חושפת קיה תמונות רשמיות של הקרוסאובר הקומפקטי החדש שלה, עם מראה הרבה יותר שגרתי. מתי בישראל?

ששי כהן 21 ביונ, 2017

שבועיים בלבד לאחר שפרסמה קיה טיזרים מרהיבים של הקרוסאובר הקומפקטי החדש שלה העונה לשם סטוניק, חשפה אמש החברה את גרסת הייצור של הדגם, שתיכנס לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים ( B-SUV), הנחשבת לאחת הצומחות ביותר בשוק הרכב העולמי, ועשויה להיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של קיה בשנים הקרובות.




בדומה לאופן בו פעלה בעבר קיה עם הנירו, גם במקרה של הסטוניק מתרחק מאוד עיצוב הדגם כפי שנראה אותו בהמשך בכבישים, לעומת האיורים הראשונים שמפרסמת החברה ומציעים מראה מתקדם ולא שגרתי, וחבל שכך. מדובר באחת מקטגוריות הרכב הצומחות ביותר בעולם כיום, עם 1.1 מיליון רכבים שנמכרים כיום בשנה באירופה, המהווים בסביבות 7% מכלל שוק הרכב, והצפי למכירות הג'יפונים הקומפקטיים עומד כיום על יותר מ-2 מיליון יחידות ב-2020.

קיה סטוניק קיה סטוניק

חלוץ הקטגוריה היה ניסאן ג'וק שזכה לעיצוב מהפכני, אשר אומץ בחום ע"י צרכנים רבים בארץ ובעולם וגם טויוטה C-HR בעלת העיצוב החריג זוכה להצלחה מסחררת בעולם לעת עתה. בקיה בחרו בסוף לא להתחכם עם עיצוב מהפכני, למרות שיונדאי הקדימו אותם בשבוע וחשפו את האח החורג של הדגם עם עיצוב מתקדם.
בקיה לא מפרסמים עדיין נתונים טכניים אודות הסטוניק, אך סביר שיציע מידות דומות ליונדאי עם בסביבות 4.16 מטר באורך, 1.8 מטר ברוחב, גובה של 1.55 ובסיס גלגלים של 260 ס"מ.
קיה סטוניק קיה סטוניק
בקיה מבטיחים גם שהסטוניק תהיה זריזה וספורטיבית, עם מרכז כובד הנמוך בסגמנט. ייתכן ובשל היותה מבוססת על הריו החדשה, תצויד המכונית גם במנוע 1.0 ליטר טורבו T-GDI שיוצע בהספקים של 100 או 120 כ"ס, וכן במנוע הטורבו 1.6 ליטר של החברה, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. מעבר לכך, מבטיחים בקיה שזאת תהיה המכונית עם הכי הרבה אפשרויות התאמה אישית, הן במראה החיצוני והן במראה הפנימי בתולדות החברה.




פרטים נוספים ומפרט המיועד לשוק הישראלי יפורסמו בחודשים הקרובים. קיה סטוניק תגיע לארץ ככל הנראה ברבעון הראשון של 2018, ותמוצב מתחת לספורטאז', ובמקביל לדגם הנירו ההיברידי והסול הייחודי.