קיה סטינגר בישראל – החל מ-279,900 שקל !

מכונית Gran Turismo ספורטיבית לקיה: חברת טלקאר החלה בשיווק קיה סטינגר בישראל עם עיצוב דרמטי, מנועי 256/370 כ"ס, המציעים ביצועים ספורטיביים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד בדגם ה-3.3 ליטר.

ששי כהן 03 בספט, 2018

מכונית ספורט אמיתית ראשונה למותג רכב קוריאני בישראל: חברת טלקאר יבואנית קיה, השיקה הבוקר בישראל את קיה סטינגר החדשה, עימה נכנסת לראשונה החברה לשוק מכוניות הספורט-סדאן היוקרתיות, כמתחרה לדגמים כמו: ב.מ.וו סדרה 3, אלפא ג'וליה ואחרות. לצד מראה דרמטי וביצועים בלתי מתפשרים, מדובר גם במכוניות היקרות ביותר של קיה בישראל ויהיה מעניין לראות כיצד יקבלו בארץ קיה במחיר המתקרב ל-400,000 שקל בדגם הבכיר.



לצד עיצוב ספורטיבי ואפילו דרמטי בתצורת Fastback שללא ספק יבלוט על הכביש, מציעה קיה סטינגר מרכב סדאן גדול מידות עם 4.83 מטר אורך, 1.87 מטר רוחב, גובה של 1.4 מטר ובסיס גלגלים של 290 ס"מ, האמורים להציע תא נוסעים מרווח למדי לצד תא מטען בנפח 406 ליטרים. הסטינגר שפותח במרכז העיצוב של קיה באירופה תחת ניצוחו של פיטר שראייר, לוקחת את שפת העיצוב החדשה של קיה צעד קדימה, ומתבלת אותו במרכב שרירי, פנסי FULL LED קדמיים, 4 יציאות מפלט אובאליים, פתחי יניקת אוויר בחזית הרכב ובקשתות הגלגלים, גחון חלק ומפזר אוויר (diffuser) אחורי משולב, המסייעים ליעילות האווירודינמית הנדרשת.

בתוך תא הנוסעים, מציעה הסטינגר הופעה יוקרתית וסביבת נהג ונוסעים שאינה מוכרת משאר דגמי החברה, מושבים ספורטיביים המצופים בעור שחור, אפור או אדום בדגם ה 2.0 ל', ועור נאפה באותם צבעים בדגם ה 3.3 ל'. הסטינגר מגיע כסטנדרט עם גלגל הגה מחומם ומושבים קדמיים מחוממים, כאשר דגם ה 3.3 ל' GT מוסיף חימום למושבים אחוריים, אוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית חכמה, המאפשרת פתיחה אוטומטית של תא המטען באמצעות מפתח חכם או לחצן בתא הנוסעים. דלת תא המטען יכולה גם להיפתח ללא כל מגע אם היא מזהה את המפתח החכם בסמיכות לחלק האחורי של המכונית למשך שלוש שניות.  עוד בתפריט: מולטימדיה מקורית עם מסך "8, כשבגרסת ה-3.3 ליטר בשילוב עם מערכת שמע חזקה ואיכותית של ®Harman-Kardon.

אבזור הבטיחות כולל בין השאר: התראת התנגשות מלפנים עם סיוע במניעת התנגשות מלפנים וזיהוי הולכי רגל; בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go; סיוע לשמירה על נתיב; התראת תנועה חוצה מאחור; התראת התנגשות בשטח מת, 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על עייפות הנהג ומערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה.

כחלק מהרעיון לפתח מכונית ביצועים עם הנאה מנהיגה, מצוידת הסטינגר בהנעה אחורית, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה. הדגם ישווק בארץ בשתי גרסאות מנוע: 2.0 ליטר טורבו המפיק 256 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מירבי של 36 קג"מ ב-1,400-4,000 סל"ד, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכת דלק של 12.65 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן.

מימין, עדי דומב (מנהל שיווק ומוצר) וגדי אונגר מנכ״ל קיה ישראל (צילום:רונן טופלברג)

מעליו יוצע הדגם הספורטיבי הקיצוני, המצויד במנוע 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, טווין טורבו, המפיק 370 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 51 קג"מ ב-1,300-4,500 סל"ד, המציעים ביצועים דרמטיים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש.
מחיר קיה סטינגר נקבע על 279,900 שקל לדגם ה-2.0 ליטר ו-379,900 שקל לדגם ה-3.3 ליטר החזק.