קיה סיד דיזל מבחן דרכים

בסיכום הרבעון הראשון של 2014, נראה שקיה הולכת לראשונה לאיים באמת על סקודה מלכת שוק המוניות, כשאחד הכלים במתקפה הוא קיה סיד דיזל החדשה. יצאנו לבדוק מה היא מציעה.

ששי כהן 14 באפר, 2014

את שנת 2013 סיימה סקודה כמלכת שוק המוניות הבלתי מעורערת עם מכירה של 1,736 מוניות, כמעט פי 2 מקיה שדורגה במקום השני עם 824 מסירות והקדימה את מרצדס שמסרה 742 מוניות. כעת, משחלפו שלושה חודשים ראשונים של 2014, נראה שהתחרות על ליבו וכיסו של נהג המונית החריפה. בסיכום הרבעון הראשון של השנה, סקודה אמנם שומרת עדיין על הבכורה ומוסרת 355 מוניות, אולם קיה צמצמה את ההפרש ל- 31 מוניות בלבד, ומסרה 324 מוניות. נראה שהולך להיות מעניין השנה ובהחלט יתכן שקיה תהיה המונית הנמכרת ביותר בישראל השנה. ימים יגידו. אז אחרי שבחנו בעבר את הריו דיזל והאופטימה דיזל שמככבות במכירות המותג הקוריאני, יצאנו לבחון את הסיד דיזל אוטומט החדשה שנהנית מביקוש נאה בשוק ונמכרת בתצורת 5 דלתות וסטיישן שימושית.




קיה סיד דיזל ( wheel )

קיה סיד דיזל ( wheel )

קיה סיד דיזל נחתה בארץ בשנה החולפת ומכוונת בעיקר עבור שוק המוניות ופחות עבור לקוחות פרטיים. לצד העיצוב החיצוני המתהדר במבנה קומפקטי ושרירי שללא ספק אחד הנאים בקבוצה, הדגם החדש גדול ומרווח מקודמו עם 4.31 מטר באורך ( 4.5 מטר בסטיישן ), 1.78 מטר ברוחב, ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, אך מצמצם מעט בגובה עם 1.48 מטר לטובת התנהגות הכביש וצריכת הדלק. נפח תא המטען גדל גם הוא ועומד על 380 ליטר בדגם ה- 5 דלתות ו-528 ליטר בדגם הסטיישן הצומחים עם קיפול המושבים האחוריים ל- 1,318 ליטר ו- 1,660 ליטר בהתאמה. כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נוסעים נעימה מאוד לשהייה ויחסית מרווחת לארבעה מבוגרים + ילד. נפח תא המטען גדל ביחס לדגם הקודם ועומד על 380 ליטר בדגם ה- 5 דלתות הנבחן, מה שיאלץ כנראה מוניות העובדות גם על הקו לנתב"ג לשדרג את הרכב בגגון.

קיה סיד דיזל ( wheel )

קיה סיד דיזל ( wheel )

סביבת הנהג מרשימה עם עיצוב נאה, איכות החומרים גבוהה בד"כ עם שלל משטחי פלסטיק רך ונעים למגע, ובכלל, הכול מרגיש בה די מוצק וחסון. חבל רק ששילוב הצבעים כהה מדי ופוגע מעט באווירה הנעימה, למרות הניסיון לשבור אותו עם דיפוני פלסטיק דמוי אלומיניום. מעבר לכך, המושבים עצמם נוחים ותומכים גם בנסיעות ארוכות, ורק הריפודים שלהם זולים למראה ולמגע. אבזור הרכב עשיר כסטנדרט וכולל : הגה כח חשמלי מתכוונן לגובה ולעומק, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מערכת בקרת שיוט + מגביל מהירות, רדיו דיסק מקורי עם זיכרון פנימי במערכת השמע, יציאות USB ו- AUX ושליטה מגלגל ההגה, דיבורית Bluetooth מקורית עם שליטה קולית, הגה, בלם יד וידית הילוכים בציפוי עור, מחשב דרך, משענות יד קדמיות ואחוריות, חישוקי "16 קלים ועוד. בכל הנוגע לבטיחות, מצויד הרכב ב- 6 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, תאורה עוקבת פניה ולרכב ציון מושלם של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

קיה סיד דיזל ( wheel )

קיה סיד דיזל ( wheel )

יוצאים לדרך
דבר ראשון שהבחנתי שנכנסתי לרכב, הוא ריח הסיגריות שריחף בתא הנוסעים. כלל ידוע ברכבי המבחן של כל יבואני הרכב הוא שאסור לעשן ברכבי ההדגמה. אבל לכל כלל יש גם יוצא מהכלל… בכל זאת, מדובר ברכב שנמצא כמעט דרך קבע בהדגמה לנהגי מוניות. התנעה קלה, גרגור קליל של מנוע הדיזל ושילוב לדרייב. בחזיתו של הרכב שוכן מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר, הזרקה ישירה מסדרת ה- CRDI. הספק המנוע 128 כ"ס והמומנט נאה ביחס לדגם הבנזין ועומד על 26.5 קג"מ המתקבלים כבר ב- 1,850 סל"ד. על הכביש הסיד דיזל מתנהג בצורה טיפוסית לכלים בפלח: הביצועים סבירים עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.7 שניות, המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 190 קמ"ש וגם התיבה האוטומטית צייתנית ומשתפת פעולה עם המנוע. אז אמנם תשכחו כאן מהנאה מנהיגה עם ביצועים חמים, אולם היא בהחלט מזנקת בהחלטיות ביציאה מרמזור ומשייטת בשלווה גם במהירויות גבוהות. עבור אלו שיזמינו מונית ויזכו לנסוע בה, נוסיף שזוהי מכונית נוחה וידידותית הן לנהג והן למשתמשים, עם כיול טוב של המתלים ברוב תנאי הדרך, לצד תא נוסעים שקט ומבודד המצליח לסנן את רעשי הדיזל לרמה נמוכה מאוד.

קיה סיד דיזל ( wheel )

קיה סיד דיזל ( wheel )

קיה סיד דיזל אוטומט צריכת דלק
הסעיף הזה כנראה יהיה החשוב ביותר עבור קהל הלקוחות הפוטנציאליים. במהלך ימי המבחן, עמדה צריכת הדלק של המכונית על 14.7 ק"מ לליטר, בנסיעות שכללו הרבה תנועה עירונית, אך גם מספר גיחות בין עירוניות מהירות. מדובר אמנם בנתון נאה בסה"כ, אולם ציפינו למען האמת להפרש קצת יותר גבוה מדגם הבנזין המקביל. למי שלא מפחד מתיבה ידנית, נראה שדגם הדיזל הידני יספק נתונים מרשימים יותר במעט פחות כסף. דרגת זיהום האוויר שלה, כמו רוב דגמי הדיזל לא מרשימה ועומדת על 15.
לסיכום
מחיר קיה סיד דיזל אוטומטי 5 דלתות עומד כיום על 140 אלף שקל לצרכן הפרטי ויקר רק ב- 5,000 ש"ח מדגם הדיזל הידני, כך שהדגם פונה בעיקר לשוק המוניות. עבור המחיר הנ"ל ( שבסה"כ די תחרותי ), תקבלו מונית נאה מהממוצע בפלח המוניות הזולות, נעימה מאוד לנסיעה, מפנקת ונוחה ברוב תנאי הדרך. בצד החובה, צריכת הדלק שלה אמנם טובה ביחס לדגם הבנזין, אולם מעט מאכזבת ביחס לצפוי ממנועי דיזל ונראה שדגם הדיזל הידני יספק את הסחורה המבוקשת, אך עם התפשרות קלה בנוחות. בשורה התחתונה : מדובר במכונית משפחתית מודרנית ואיכותית המהווה שיפור גדול לעומת הדגם היוצא.