קיה פורטה החדשה מבחן דרכים

הדור החדש של הפורטה , מבטיח לעשות הכל טוב יותר מקודמו וגם מקיים . רק חבל שהמחיר ממוקד בעיקר לליסינג .

ששי כהן 16 במרץ, 2013
5 שנים לאחר שעבר יבוא מותג קיה מידי חברת סמל"ת לידי חברת טלקאר , והחלה מהפכת המותג בארץ , עם מכירות שמזנקות מדי שנה בעשרות אחוזים , עד כדי כך שכיום מדורגת קיה במקום השלישי במכירות רכב בישראל , השיקה החודש טלקאר את הפורטה החדשה המחליפה את הדור הקודם שהיה למנוע הצמיחה הראשי של המותג בתחילת הדרך של קיה בעידן היבואנית החדשה , ואחד השחקנים החשובים גם בשנתיים האחרונות לצד להיטים נוספים כמו הפיקנטו , ריו וספורטאז' .

הפורטה החדשה ששיווקה החל לפני כשבועיים , מחליפה את הדור הקודם ששווק כאן בהצלחה והיה לאחד הדגמים המשפחתיים הנמכרים ביותר בציי הרכב , ומבטיחה להיות בין הטובות שבמשפחתיות הנמכרות כאן . האם היא גם עומדת בהבטחה ? יצאנו לבדוק .

קיה פורטה החדשה

קיה פורטה החדשה

" ראית את קיה פורטה החדשה ? "

פגישה ראשונה עם הפורטה החדשה , חושפת עיצוב חדש ושונה לחלוטין מהדור היוצא , אך מצד שני מיישר קו מבחינה עיצובית עם דגמי קיה החדשים ונראה במידה מסויימת כסוג של קיה ריו מגודלת . התוצאה על כל מקרה , מרשימה ויפה , אך גם לא מקורית ומתקשה לבלוט על הכביש , עקב עיצוב שנראה מוכר מהסוג שכבר פגשנו בעבר .

כניסה לתא הנוסעים , מלווה ברגשות מעורבבים . מצד אחד , עיצוב תא הנוסעים מודרני , איכות החומרים עלתה עוד כתה , וכך גם איכות ההרכבה . מצד שני , הדגם הנבחן ברמת הגימור הגבוהה EX , אמנם מצויד בכל מה שמקובל אצל המתחרות , אולם שילוב הצבעים הכהה , פוגע באווירה ויוצר סגנון של רכב ליסינג טיפוסי אפור ומעט משעמם . אם היתה מיובאת לצידה גם גרסה הכוללת תא נוסעים עם שילוב צבעים בהיר , היא היתה נראית כבר Wow  . וחבל . הוכחה לכך ניתן למצוא גם אצל אחת ממתחרותיה העיקריות : יונדאיI35  המיובאת בשתי גרסאות עיצוב המעניקות הבדל שמיים וארץ בין תא נוסעים אפרורי לבין תא נוסעים מזמין ויוקרתי למראה .

קיה פורטה החדשה

קיה פורטה החדשה


דגם ליסינג מאובזר למדי

יחד עם זאת , האבזור שופר משמעותית לעומת הדור היוצא וכולל כסטנדרט : 6 כריות אוויר כולל אפשרות לניתוק כרית אוויר קדמית לטובת כסא תינוק,  בקרת שיוט , מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות  USB ו-  AUX , דיבורית בלוט'וס מקורית , הגה וידית הילוכים בציפוי עור , פנסי ערפל קדמיים ועוד . רמת הגימור הגבוהה יותר EX  כוללת בנוסף חישוקי גלגלים קלים , בקרת אקלים דיגיטלית ופתחי מיזוג ליושבים מאחור ודורשת 2,000 ש"ח נוספים במחיר. כאן ניתן להתלונן שוב שהיא איננה מרגישה מיוחדת יותר מגרסת הבסיס ולדעתינו , חסרים כאן גם גג שמש , חישוקי "17 וריפודי מושבים בהירים שיכלו להפוך אותה לאטרקטיבית יותר בקרב לקוחות פרטיים .
קיה פורטה החדשה

קיה פורטה החדשה

על הכביש , מציגה הפורטה החדשה שיפור ניכר בכל הקשור לאיכות הנהיגה . היא שקטה למדי , גם תחת רגל כבדה על דוושת הבנזין , המתלים מצליחים לרסן את מהמורות הכביש באופן ראוי להערכה , וההרגשה הכללית נינוחה ונעימה . יחד עם זאת , למרות ציודה במנוע 1.6 ליטר חדש המפיק 130 כ"ס , מתקשה המכונית לספק ביצועים זריזים כצפוי מההספק הגבוה ומסתפקת בשיפור קל לעומת הדגם היוצא עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 11.5 שניות ( במקום 12 בעבר ) ומהירות מרבית מוצהרת של 195 קמ"ש  ( לעומת 190 ). עבור הקהל אליו היא בעיקר מכוונת : נהגי ליסינג טיפוסיים , היא בהחלט מספקת את הסחורה .

במהלך ימי המבחן תצרוכת הדלק של המכונית עמדה על 11.9 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה גם עליה לירושלים עם 4 נוסעים מבוגרים ושלל נסיעות עירוניות פקוקות , המהווים תוצאה טובה ועמידה בהבטחתה להיות חסכונית . חובבי איכות הסביבה גם ישמחו לגלות שהיא פחות מזהמת עם דרגת זיהום 5 שהוענקה לה .

קיה פורטה החדשה

קיה פורטה החדשה

לצד אלה , תא הנוסעים מרווח משמעותית מהדור היוצא ,וכולל גידול מרשים בבסיס הגלגלים שמשתרע מעתה על 270 ס"מ , ומספק תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים , עם שפע של מקום גם ליושבים מאחור . כל זאת נעשה עם תוספת קלה של 3 ס"מ באורך , וחצי ס"מ ברוחב , אך בזכות תכנון חכם , תא הנוסעים מרווח משמעותית שלא על חשבון נפח תא המטען שצמח גם הוא משמעותית מ- 415 ליטר בעבר ל- 482 ליטר בדגם החדש .

בסופו של מבחן , מציגה קיה פורטה החדשה התקדמות של ממש עם שיפור ניכר המתבטא לא רק בהופעה החיצונית הנאה , אלא גם בסעיפים חשובים של נוחות נסיעה , תא נוסעים מרווח ומאובזר מאוד כבר ברמת הגימור הבסיסית וכמובן בסעיף הדלק החשוב בו מציגה המכונית שיפור ניכר . למעשה , היא איננה נכשלת ממש באיזה סעיף ורק נופלת בקטנה בנקודות מסויימות כמו בגרסה המאובזרת שאיננה מרגישה באמת יוקרתית יותר . הבעיה העיקרית שלה לדעתינו , נוגעת בסעיף המחיר שטיפס משמעותית מהדור היוצא ויישר קו בדיוק עם מרבית המתחרות בשוק עם תג מחיר בסיסי של 127,000 ש"ח המוכיח שעיקר כוונותיה של היבואנית הינו התמקדות בשיווק המכונית לציי רכב , מה שכנראה ישלח 90% מהתוצרת לידי חברות ליסינג ויהפוך אתכם לבעלים מאושרים שלה , בעיקר אם אתם מקבלים רכב ממקום העבודה .

קיה פורטה החדשה

קיה פורטה החדשה