קיה פורטה 2018 החדשה נחשפה בארה"ב

קיה פורטה החדשה זוכה לעיצוב חדש, תא נוסעים מרווח יותר, מערכות בטיחות מתקדמות שיוצעו לראשונה בדגם וגיר אוטומטי רציף שמחליף את הפלנטרי.

ששי כהן 16 בינו, 2018
קיה פורטה 2018 החדשה

4 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של קיה פורטה, המשפחתית הפופולרית של קיה בציי הרכב וגם הרכב של אלופי המשנה בצה"ל בשנה וחצי האחרונים (בגרסת הדיזל שלו), חשפה קיה בתערוכת דטרויט את הדור השלישי של הפורטה בגרסתו האמריקנית המקדימה בחודשיים את הגרסה האירופאית שמיועדת גם לנו.



הפורטה 2018 החדשה זוכה לעיצוב חדש ונאה יותר, אפילו קצת ספורטיבי בהשראת הסטינגר לדברי קיה, ולמרות שהיתה עד כה בין הגדולות בסגמנט המשפחתיות, צומחת בדור החדש ב-8 ס"מ באורך ל-4.64 מטר, מוסיפה 2 ס"מ ברוחב ל-1.79 מטר, אך מצמצמת 13 מ"מ בגובה לטובת התנהגות כביש טובה יותר.

קיה פורטה 2018 החדשה


בתוך תא הנוסעים מציעה הפורטה החדשה סביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין, המאמצת את העיצוב הנקי המאפיין כיום דגמים רבים בתעשיה, עם מסך מולטימדיה "8 צף השולט על מגוון מערכות ברכב ומצמצם את מספר המתגים בסביבת הנהג. המולטימדיה החדשה כוללת גם תמיכה באנדרואיד ואפל, כשלצידה יוצע לראשונה בדגם משטח טעינה אלחוטי לטלפון החכם. לראשונה יכלול הדגם גם חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת: התרעה על סכנת התנגשות עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

קיה פורטה 2018 החדשה


היצע המנועים הרלוונטי לארץ לא ידוע לעת עתה, אך בארה"ב נחשף הדגם עם מנוע 2.0 ליטר 147 כ"ס המשודך לראשונה גם לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. סביר להניח שתיבת ההילוכים הנ"ל תגיע גם לארץ אך בצימוד למנוע קטן יותר – 1.6 ליטר או 1.4 ליטר טורבו.
קיה פורטה החדשה תוצג רשמית עבור השוק האירופאי בתערוכת ג'נבה הקרובה בחודש מרץ, ותגיע לארץ ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה.