קיה פיקנטו אוטומטית – מבחן דרכים

מצוידת במראה אולי הכי אטרקטיבי בקבוצה ובלא פחות מ 7 שנות אחריות , קוסמת הפיקנטו לא רק לצעירים ומבוגרים , אלא גם כאופציה משפחתית . איך בדיוק ? המשיכו לקרוא. נהוג לחשוב שהישראלי הוא  די מקובע בכל הנוגע לרכישת רכב . אז זהו שלא  . בשנתיים האחרונות חל מפנה אדיר  בהעדפותיו של הנהג הישראלי  הממוצע , אשר הפך למתוחכם…

ששי כהן 26 במאי, 2011

מצוידת במראה אולי הכי אטרקטיבי בקבוצה ובלא פחות מ 7 שנות אחריות , קוסמת הפיקנטו לא רק לצעירים ומבוגרים , אלא גם כאופציה משפחתית . איך בדיוק ? המשיכו לקרוא.

נהוג לחשוב שהישראלי הוא  די מקובע בכל הנוגע לרכישת רכב . אז זהו שלא  . בשנתיים האחרונות חל מפנה אדיר  בהעדפותיו של הנהג הישראלי  הממוצע , אשר הפך למתוחכם , מבין ופתוח לרעיונות חדשים ואפילו רחמנא ליצלן , שואף  בחלקו להיות קצת שונה מהעדר . אם בעבר חששנו מרכישה של דגם חדש לחלוטין מכיוון שעוד לא הוכחה אמינותו , בעידן הנוכחי של האינטרנט והרשתות החברתיות , החשש התפוגג לחלוטין והתחלף בציפיה גבוהה לדגמים חדשים ואופנתיים . כך לדוגמא זכתה קיה פיקנטו החדשה לקבלת פנים חמה ביותר בארץ כאשר תוך ארבעה ימים בלבד מרגע שהחל השיווק  ועוד לפני שהחל בכלל מסע הפרסום , נמכר כל המשלוח הראשון שכלל 300 מכוניות ונכון להיום , חודש בלבד לאחר התחלת השיווק , נרשמו כבר מעל 1,000 הזמנות והאספקות של הדגם האוטומטי עומדות נכון לעכשיו על סוף אוגוסט !

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו החדשה , היא המצטרפת הטרייה ביותר לקטגוריית מכוניות המיני הלוהטת בישראל ומסמלת את חזרתה של קיה ישראל לשיווק מכוניות קטנות לאחר היעדרות של 11 שנים מאולמי התצוגה . הפעם , בניגוד לעבר , בהן התבססה קיה פרייד על גרסה ישנה של מאזדה 121 , נהנית הפיקנטו החדשה ממפרט מודרני אשר מאיים על המתחרות לא רק בזכות מחיר נמוך , אלא בעיקר בזכות יכולת מרשימה .

המפגש הראשון עם הפיקנטו , דרש התעכבות נוספת רגע לפני שהתישבתי  בכסא הנהג . בואנ'ה , זאת מכונית חמודה ! ולא במקרה . על העיצוב הצעיר והמודרני  הזה , חתום כמובן  פיטר שראייר, מעצב הרכב הגרמני , אשר עזב את אודי לפני 5 שנים לטובת קיה ואחראי עיקרי ככל הנראה למהפך החיובי שעברה החברה . מיצור מכוניות שקופות ומשעממות , למכוניות אטרקטיביות אשר אנשים רוצים לקנות ולא רק לקבל ממקום העבודה כי אין ברירה .

העיצוב המוצלח של הפיקנטו , מאפשר לה להיראות גדולה ממה שהיא באמת ומצליח להסתיר את אורכה של המכונית ( 3.59 מטר בלבד ) ולגרום לה להיראות יותר מכונית סופרמיני מאשר מיני. אפילו גלגלי ה "14 , מצליחים להיראות טוב על המכונית להבדיל ממכוניות מיני אחרות , אשר בד"כ סובלות מחוסר פרופורציות במבט מהצד עם גלגלים שמסגירים את היותן מכוניות מיני.  כניסה לתא הנוסעים , ממשיכה את ההתפעלות כאשר טריקים עיצוביים שונים מצליחים גם כאן להקנות תחושה של מכונית גדולה יותר . בוגרי סופרמיני כמו ניסאן מיקרה או פיג'ו 206 לדוגמא , יחושו  " די בבית " מבחינת מרחב הפנים ולא ממש יחושו שעברו למכונית מקטגוריה קטנה יותר.

 

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

סביבת הנהג חפה אמנם מכל חידוש או הצטעצעות ותתקשו למצוא בה משהו ייחודי , אולם העיצוב משדר בגרות ומוצקות ותחושה של רכב רציני . למרות הציפיות לרמת אבזור גבוהה כפי שנראה בפרוספקטים המהודרים , מסתפקת הפיקנטו ברמת האבזור הבסיסית  ( LX   ( במערכת שמע מקורית עם יציאות לנגן חיצוני ו USB  , מחשב דרך , אבזור חשמלי מלא ( 4 חלונות , נעילה ומראות ) ושפע של תאים ומחזיקי כוסות . רמת האבזור הגבוהה ( EX ) כוללת בנוסף :חישוקים קלים , ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים , מפתח מתקפל ונגיעות קוסמטיות מבחוץ . בקרת האקלים הדיגיטלית , הדיבורית המקורית , חלון השמש והמראות המתקפלות שמעטרות את הפרוספקט , נותרו נכון לעכשיו מעבר לים ,  אך  חשוב להדגיש שרמת האבזור הנוכחית  , דומה למוצע בסגמנט המיני בארץ ולא סובלת מנחיתות .  האבזור הבטיחותי אגב , מלא כסטנדרט עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות.

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

הפיקנטו מוצעת בישראל עם מנוע 1 ליטר 3 צילינדרים , בעל הספק של 69 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית המיועד בעיקר לצעירים וכן עם מנוע 1.2 ליטר , ארבעה צילינדרים ,הספק של 85 כ"ס ותיבה אוטומטית אותו לקחנו למבחן .

מצוידת במנוע הגדול יותר  , הפיקנטו היא כל מה שאפשר לצפות ממכונית מיני – ויותר . היא זריזה למדי  , משתחלת בקלות לכל מקום , עושה סיבובי פרסה בקלילות וללא צורך ברוורסים מיותרים וכמובן מצליחה להשתחל לחניות שעם הרכב המשפחתי שלכם , הייתם נאלצים להמשיך הלאה . שילוב הגיר האוטומטי בעל ארבעת ההילוכים והמנוע  מצוין , העברות ההילוכים חלקות וזריזות ואפילו הבידוד סביר יחסית למכוניות מהסוג שלה וישאיר את רעשי המנוע בחוץ , כל עוד ולא תלחצו אותה יותר מדי .  עם 1.6 מטר ברוחב ו – 1.48 מטר בגובה , מצליחה המכונית לספק מרווח מספק לנוסעים אשר לא התלוננו על צפיפות מוגזמת  . אם תרצו , אפילו שלושה מבוגרים יצליחו להשתחל לספסל האחורי כל עוד והם לא סובלים מעודף משקל ומשחקן מכבי ת"א בכדורסל שיושב בכסא הנהג … בקיצור די מרווחת . נפח תא המטען מכובד ועומד על 200 ליטר אשר מאפשרים סיבוב קניות בקניון אך בהחלט לא מתאים לאחסון עגלת ילדים , אלא אם תשתמשו בחלק מהמושב המתפצל .

נוחות הנסיעה בד"כ טובה  ומתלי המכונית מצליחים  לרסן את מרבית המהמורות שנקלעות בדרך ולהפחית את השפעתם על היושבים ברכב . אחיזת הכביש גבוהה מהצפוי ומשרה ביטחון הן בנסיעות במהירות גבוהה והן בכבישים מפותלים בהן מרגישה הפיקנטו יציבה למדי , אך צריך לזכור שההגה המתוגבר חשמלית די מנותק וניהוג ספורטיבי נותר כמובן מחוץ לתמונה.

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

ממדי מכוניות המיני של היום , קרובים לסופרמיני של שנות ה 90 . פיקנטו מסתירה פיאט אונו.

אחרי שלושה ימים ויותר מ 300 ק"מ , הראתה הפיקנטו צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה מגוונים שכללו הרבה נסיעות עירוניות , פקקים ומזגן , אך גם כביש מהיר ומהירויות גבוהות . נהגים חסכוניים אשר ישמעו להוראות הנהיגה החסכונית ויקפידו על נורת ה ECO שנדלקת בלוח השעונים בכל פעם שאתם נוהגים חסכוני , יוכלו להשיג תצרוכת דלק טובה יותר .

אפשרית גם כחלופה לרכב משפחתי

קיה פיקנטו החדשה , מצטרפת לשוק המיני הצומח במהרה ונחשב לאחד הסגמנטים המבוקשים ביותר כיום בשוק . במהלך ימי המבחן נשאלתי לא מעט לגבי המכונית מצד אנשים המבקשים להחליף את אחת מ 2 המכוניות המשפחתיות שבבעלותם במכונית מיני אשר תקל עליהם בהוצאות התחזוקה והדלק . מסתבר שהפיקנטו ( כמו מכוניות מיני דומות ) , מאיימת לא רק על שוק מכוניות הסופר מיני שנפגע מהם בשנה האחרונה , אלא גם על מכוניות משפחתיות המשמשות כמכונית שנייה במשפחה . במחירה הנוכחי : החל מ 61,900 ₪ לדגם ה 1.0 ליטר ידני והחל מ 74,200 ₪ לדגם האוטומטי , תקבלו מכונית מיני מעוצבת , בטוחה וחסכונית שתאפשר לצעירים ומבוגרים כאחד להתקדם לרכב חדש מבלי לרושש את חשבון הבנק ואפשרית גם למשפחות בעלות 2 רכבים , המעוניינות לחסוך בהוצאות ויכולות להחליף את אחד הרכבים ברכב חדש קטן וחסכוני , הנהנה מהוצאות מינימליות ,אחריות של 7 שנים וללא חסרונות של ממש ,הכולל כבונוס ריח של חדש ואפשרות לקרוע את הניילונים …

 

 

 

עוד ממבחני דרכים