קיה פיקנטו GT מבחן דרכים

קיה פיקנטו, מכונית המיני הנמכרת בישראל, בגרסת GT line חדשה המחליפה את דגם הספורט של הדור היוצא, ומשדרגת את הפיקנטו בהופעה קרבית וספורטיבית, אך ללא שינוי בביצועים, ועם תוספת צנועה במחיר, המבטיחה לה מכירות נאות.

ששי כהן 30 ביונ, 2018
קיה פיקנטו GT

קצת יותר משנה לאחר שנחת בארץ הדור הנוכחי של קיה פיקנטו, מכונית המיני הנמכרת בישראל ואחת המכוניות הנמכרות בכלל בארץ בכל הקטגוריות, עם לא פחות מ-4,478 מסירות בחמשת החודשים הראשונים של 2018, החלה טלקאר היבואנית בחודש החולף בשיווק גרסת ה-GT Line, המצוידת בחבילת אבזור עיצוב ספורטיבי, המחליפה את דגם הפיקנטו ספורט 3 דלתות של הדור הקודם.



כבש בעור נמר
למרות השם היומרני "פיקנטו GT" האמור לגרות את בלוטת החשק של חובבי מכוניות ההוט האץ' החמות, בפועל מדובר רק בחבילת עיצוב ואבזור ספורטיבית, הכוללת מרכב ב-3 צבעים לבחירה (לבן, שחור וטיטניום), דגשים באדום בשבכה הקדמית, בכניסות האוויר הצדיות, לאורך חצאיות הצד ובחיפוי התחתון של הפגוש האחורי, תאורת יום LED בצורת האות "U" בחזית, פנסים אחוריים LED, מפלט עם קצוות כפולים מצופים כרום, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ' וחלון שמש נפתח חשמלי. בשורה התחתונה: הפיקנטו GT נראית בהחלט טוב, ולמי שחשוב רק הופעה ספורטיבית, הוא יקבל כאן מלוא תמורה לכסף.

תא נוסעים בניחוח ספורטיבי
כניס לקבינה חושפת תא נוסעים שעוצב ברוח ספורטיבית, עם דוושות עם חיפוי אלומיניום, גלגל הגה ספורטיבי עם חלק תחתון קטום  וריפודי מושבים בצבע שחור דמוי עור בשילוב חבילת ספורט אדומה, המצטרפים לאבזור המוכר של רמת הגימור EX הבכירה הכוללת בין השאר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינטש, מצלמת רוורס עם קווי הנחיה דינמיים, בקרת אקלים דיגיטלית, מראות צד עם קיפול חשמלי ועוד. אבזור הבטיחות נותר זהה לשאר דגמי הפיקנטו וכולל כסטנדרט: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית ומערכת מובילאיי.

 

על הכביש
על הכביש זו אותה גרסה מוכרת המשווקת כאן בשנה וחצי האחרונות: מתחת למכסה המנוע מצוידת ה-GT באותה יחידת כח וותיקה ואמינה, הכוללת מנוע 1.25 ליטר 84 כ"ס שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד, ומציע ביצועים מקובלים לקטגוריית המיני עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-13.7 שניות לא ממש זריזות, התנהגות צפויה ובטוחה, ואם לא תרמסו את דוושת הגז בניסיון לסחוט ממנה ביצועים שהיא לא באמת אמורה לספק, אז היא תהיה גם שקטה מהמקובל בקטגוריה.

בחו"ל אגב, משווקת הפיקנטו גם בגרסת X-LINE, הכוללת חבילת עיצוב דמוי שטח, אך עם מנוע טורבו 1.0 ליטר 100 כ"ס המציע ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.1 שניות. מדוע הוא לא נמצא כאן בפיקנטו המתיימרת להיות ספורטיבית? משום שלעת עתה הוא מוצע בשילוב לתיבת הילוכים ידנית בלבד, מה שהיה חותך כאן משמעותית את המכירות. סביר להניח שבמתיחת פנים הבאה שתהיה לפיקנטו, היא תזכה גם למנוע הטורבו ותיבה אוטומטית. כך או כך, מדובר עדיין במכונית נעימה מאוד לנהיגה עבור מי שביצועים הם לא בראש מעייניו, והשילוב של גיר אוטומטי פלנטרי שהפך להיות נדיר בקטגוריית המיני בארץ, (רוב המתחרות מצוידות בגיר רובוטי חד מצמדי), מבטיח לדגם מכירות נאות. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.1 ק"מ לליטר בתנאים לא ממש מאומצים.

להיט נוסף?
במחיר של 82,900 שקל הגבוה ב-3,000 שקל בלבד מגרסת ה-EX הבכירה עד כה, מציעה קיה פיקנטו GT-Line עיצוב מפתה בניחוח ספורטיבי, המעניק לרכב הופעה קרבית יותר, שללא ספק תקסום לרבים באולם התצוגה, ולדעתנו עשויה לאיים אפילו על מכירות הפיקנטו EX בשל פער קטן במחיר ותמורה גבוהה יותר לכסף. הדגם החדש עשוי להחזיר לקיה גם לקוחות צעירים שאהבו את גרסת ה-"ספורט" 3 דלתות ששווקה בעבר, ומחפשים פוזה ספורטיבית בלבד וללא כיסוי בביצועים (ויש הרבה כאלה). כבר בחודש הראשון לשיווקו של הדגם, עלו לכביש כ-270 מדגמי ה-GT, כמות גבוהה יותר אגב ממה שעשו מתחילת השנה (5 חודשים) חלק מהמתחרות שלה… מה שמבטיח לה להיות להיט נוסף של קיה שיימכר ללא ספק במספרים נאים.
בעד: עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור, מוניטין, מחיר נגד: ביצועים לא ספורטיביים לסיכום: פיקנטו קרבית (למראה)