קיה קארנס 2014 – מבחן דרכים

קיה קארנס LX- גרסת הבסיס החדשה של הקארנס נוחתת בארץ עם תג מחיר הזול בקטגוריית המיניוואנים 7 מקומות, בתמורה לוויתור על אבזור עשיר. שווה את הכסף?

ששי כהן 09 בדצמ, 2014
קיה קארנס 2014

המיניוואן 7 מקומות הזול ביותר בארץ
שוק המיניוואנים הקומפקטים 7 מקומות הצטמצם מאוד בשנים האחרונות עם המעבר החד של הלקוחות לרכבי פנאי ובראשם המיצובישי אאוטלנדר 7 מקומות שאחראי עיקרי לפגיעה במכירות המיניוואנים הקומפקטיים, ומרכז לבדו כמות מכירות הגבוהה משלושת המיניוואנים הקומקפטים המובילים ביחד. נכון לשנת 2014, מוביל את הקטגוריה שברולט אורלנדו עם 722 מסירות ( ינואר-נובמבר ) ומקדים את מאזדה 5 שמסרה 646 יחידות וטויוטה ורסו שמסרה 428 יחידות. הדור הנוכחי של קיה קארנס ששיווקו החל בקיץ 2013, למרות נתונים טובים, לא הצליח עד כה להיות אחד מרבי המכר בקטגוריה ומסתפק השנה ב- 225 יחידות. בקיה שלא היו מרוצים מהמכירות עד כה, הטילו פצצה לשוק בחודש החולף עם השקת גרסה מוזלת של הקארנס הזוכה להפחתת מחיר חדה של 14,000 ש"ח בתמורה לוויתור של כמה פריטי אבזור. במחיר החדש של 149,900 ש"ח לדגם ה- LX הבסיסי החדש, מדובר במיניוואן הקומפקטי 7 מקומות הזול ביותר כרגע בארץ. האם הפחתת המחיר תזניק אותו לראשות הקטגוריה? קצת קשה לדעת, מכיוון שחלק ממתחריו כמו מאזדה 5 ושברולט אורלנדו נמכרים כיום במחירים נמוכים משמעותית בתנאי יד ראשונה 0 ק"מ מחברות ליסינג.


קיה קארנס 2014

קיה קארנס 2014


הופעה
למרות שנתיים שחלפו מאז הוצג בעולם, נהנה קיה קארנס עדיין מעיצוב חיצוני נאה למדי, עם פרופורציות נכונות, מבנה קומפקטי ולא מאיים והופעה כללית מודרנית. יחד עם זאת, גרסת ה- LX החדשה והבסיסית הופכת אותו לקצת פחות נחשק עקב וויתור על החלונות המושחרים האחוריים וחישוקי הגלגלים הקלים לטובת צלחות גלגלים שאמנם נאות למראה , אך עדיין פשוטות. עם 4.52 מטר באורך, 1.805 מטר ברוחב ו- 1.605 מטר בגובה, מדובר במיניוואן בעל מידות ממוצעות לקטגוריה, המבטיח 5 מקומות ישיבה מרווחים למבוגרים+ צמד מקומות ישיבה המיועדים בעיקר לילדים קטנים. היושבים בספסל האמצעי אגב, נהנים משלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילות ובעלי אפשרות לכיוונון המשענת, המעניקים תנוחת ישיבה נוחה ומרווחת למדי. לצד אלה, סובלת המכונית בניצול כל 7 המקומות מנפח תא מטען מצומצם מאוד שאפילו נתונים רשמיים לא הצלחנו למצוא, אך עם קיפול המושבים בספסל השלישי לרצפה שטוחה, מציע תא המטען נפח מכובד מאוד של 492 ליטר.
קיה קארנס 2014

קיה קארנס 2014


אבזור סביר
כחלק מהרצון להוזיל משמעותית את מחיר הרכב, קוצץ האבזור הסטנדרטי שכלל עד כה שפע פינוקים כבר ברמת הגימור הבסיסית ובדגם החדש מסתפק במזגן עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, 6 כריות אויר, תאורה עוקבת פניה, DRL – תאורת יום אוטומטית מסוג LED, רדיו דיסק מקורי עם שליטה מגלגל ההגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שקע USB, מסילות גגון אורכיות, חיישני לחץ אויר בצמיגים, FLEX STEER – היגוי משתנה המאפשר בחירת מצבי קשיחות שונים ועוד. על מה ויתרו? בדגם המוזל נעדרים מהתפריט : צג מגע ומצלמת רוורס, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, חלונות אחוריים כהים, חישוקי גלגלים קלים, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מראות מתקפלות חשמלית ודיבורית BT. בשורה התחתונה אפשר להסתדר בלי חלק גדול מהפריטים הנ"ל, אולם ויתור על דיבורית וציפוי עור להגה זה קצת מוגזם לדעתנו ברכב של 150 אלף שקל.
קיה קארנס 2014

קיה קארנס 2014


יחידת כח
בעוד שסעיף האבזור קוצץ משמעותית, דווקא מתחת למכסה המנוע נותר הדגם ללא שינוי וכולל את מנוע הבנזין המוכר בנפח 2.0 ליטר המפיק 166 כ"ס ומומנט של 21.5 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. החיבור של שני אלה יחד משיג נתוני ביצועים נאים יחסית למיניוואן עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 10.8 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש לפי הצהרת היצרן. היציאה מהמקום אמנם לא מעבירה תחושה של מכונית זריזה, אולם בהחלט מספקת ובכל מקרה מהירה מחלק גדול מהמשפחתיות, אך מלווה בשעת מאמץ גם עם רעש מנוע מוחשי שחודר לתא הנוסעים. כל עוד ולא תלחצו אותה ( וזה מה שרוב בעלי המיניוואנים עושים ), היא תספק נסיעה נינוחה בהחלט ושקטה למדי. לצד אלה, אחיזת הכביש טובה ובטוחה ורק ההגה שאמנם בעל 3 מצבי נהיגה ( רגיל, נח וספורט ) , קל מדי ומנותק מהנעשה על הכביש. אנחנו בכל אופן, היינו מוותרים על מערכת ה- FLEX STEER הזאת המשנה את תגובת ההגה ומעדיפים לקבל אבזור אחר במקום המערכת המיותרת הזאת, שאיכשהו נכנסת ליותר ויותר דגמים של היצרן, וככל הנראה לא נמצאת בשימוש אצל מרבית הלקוחות שרוכשים את הרכבים הנ"ל.
קיה קארנס 2014

קיה קארנס 2014


חסכונית בדלק?
לצערנו לא ממש, למרות שמסתפקת בנתונים די ממוצעים לקטגוריה. במהלך ימי המבחן עמדה צריכת הדלק של המכונית על 10.1 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו שילוב של תנועה עירונית רבה, אך גם לא מעט תנועה בין עירונית, עם רגל לא כבדה על הגז ואפילו ללא שימוש במזגן. למרות שמדובר בנתונים בהחלט לא בזבזניים, עדיין מדובר בנתון שמתקשה להתעלות על המתחרים. יאמר לזכותה לפחות שהצריכה בפועל איננה רחוקה מהצהרת היצרן המצהיר על 12.65 ק"מ לליטר בממוצע.
קיה קארנס 2014

קיה קארנס 2014


שווה את הכסף?
בהחלט כן. במחירה הנוכחי ההופך אותה למיניוואן 7 מקומות הזול ביותר בארץ, מציעה קיה קארנס LX תמורה טובה למחיר, עם תג מחיר הנמוך משמעותית מרוב המתחרות, ולמרות קיצוץ של פריטי אבזור רבים, מדובר עדיין ברכב נעים למדי לנסיעה, שאינו נכשל באופן מהותי באף סעיף. בשוק הליסינג בו מתרכזים מרבית מכירותיו, נראה שבמחירו הנוכחי העומד על 149,900 ש"ח יש סיכוי רב להפוך אותו לאחד הנמכרים בסגמנט, שכן המחיר הוא גורם מכריע בד"כ בקבלת רכב ממקום העבודה, ובמקרה שלו מדובר גם בשווי שימוש נמוך משמעותית שמתלווה לרכב ועשוי לחסוך כסף רב לעובד המקבל אותו ממקום העבודה.