קיה קרניבל החדשה – מבחן דרכים

הקיה המהירה ביותר בישראל היא בכלל מיניוואן! קיה קרניבל החדשה מצטרפת לשוק המיניוואנים הגדולים ומציעה 8 מקומות ישיבה מרווחים ומפנקים, ביצועים נאים, עיצוב היפה בקטגוריה ותג מחיר אטרקטיבי למתחרות.

ששי כהן 18 בדצמ, 2015
קיה קרניבל החדשה

מדובר בשוק קטן למדי שמרכז רק כמה מאות מכוניות בשנה. בניגוד למרבית הסגמנטים שצומחים ומתמלאים במתחרות, השוק של המיניוואנים הגדולים סובל בארץ מתופעה של צמצום ההיצע בשנים האחרונות באופן די עקבי. נראה שמרבית הלקוחות הפוטנציאלים ( משפחות ברוכות ילדים ועוד ) מסתפקות בשלל תחליפים קומפקטיים וזולים יותר, ומקומם של המינוואנים בגודל מלא הולך ונעלם. נכון להיום, מוצעים בקטגוריה הזו רק 5 נציגים, שמתוכם שניים פעילים באופן רשמי: קרייזלר גרנד וויאג'ר הוותיק, וסאנגיונג רודיוס שפונה בעיקר ללקוחות מסחריים, כאשר לצידם שיחקו בשנה החולפת סיאט אלהמברה והצמד פורד גלקסי ו- S MAX ששיווקם כמעט פסק לחלוטין בחודשים האחרונים. אפילו טויוטה סיינה שנחת בארץ בזכות היבוא המקביל וזכה להצלחה לא מעטה, נעלם מהשטח עקב הפסקת הפעילות של אלבר בתחום. כעת, לאחר שנים של היעדרות מהשוק המקומי, חזר קיה קרניבל לשוק וכבר בחודש הראשון היה למיניוואן הנמכר ביותר בקטגוריה. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

קיה קרניבל החדשה - חזית מרשימה עם יחידות תאורה משולבות LED

קיה קרניבל החדשה – חזית מרשימה עם יחידות תאורה משולבות LED

מכוון לאמריקה : גדול ומרשים למראה

הדור השלישי של הקרניבל, הוצג כבר לפני כשנה וחצי בארה"ב והגיע לאחר באיחור קל מהצפוי. לצד שלדה חדשה לדגם, מציע הקרניבל החדש עיצוב מודרני ואפילו מפתה ( עד כמה שמיניוואן יכול להיות מפתה ) וללא ספק נראה הכי טוב מבין המיניוואנים הגדולים המשווקים כעת בארץ. הדגם שפותח בעיקר עבור השוק האמריקאי, צמח אמנם משמעותית במידות מול קודמו, ומציע מידות מקובלות לקטגוריה עם 5.11 מטר באורך, 1.985 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 306 ס"מ, אך מציע גובה של 1.755 מטר, הנמוך מהמקובל אצל המתחרות לטובת התנהגות כביש בטוחה יותר. בסעיף השימושיות, מציע הקרניבל החדש את תא המטען הגדול בקטגוריה עם נפח מרשים של 960 ליטר בשימוש כל 8 המושבים, המסוגל לאכלס מספר מזוודות ללא כל בעיה, ואף לצמוח ל-2,220 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית, ועד 4,022 ליטר עם קיפול גם שורת המושבים השניה.

קיה קרניבל החדשה - תא המטען הגדול בקטגוריה

קיה קרניבל החדשה – תא מטען הגדול בקטגוריה

תא נוסעים, אבזור

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים אלגנטי ומרשים למראה, כאשר שילוב הצבעים הבהירים של רכב המבחן תרם להרגשה יוקרתית משהו. סביבת הנהג מעוצבת ומאובזרת מאוד, איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה. צמד הכורסאות של הנהג והיושב לצידו נוחים ומפנקים וכך גם צמד הכורסאות בשורת המושבים האמצעית, וקצת פחות הכסא שביניהם. השורה השלישית מציעה ספסל לשלושה נוסעים וגם מבוגרים בעלי מידות ממוצעות לא יתקשו להשתחל לשם ואף לשבת בנוחות טובה יחסית. מעבר לכך, מדובר במיניוואן אמיתי ומפנק כפי שהיינו מצפים : כל חלל הרכב מרופד בשטיחים נאים, המרווח מצויין לנוסעים ולמרות הקטנת גובה המרכב, לא נרשמה שום תלונה בקרב הנוסעים על קרבת מסויימת של הראש לתקרת הרכב. לצד אלה, משופע תא הנוסעים בפתחי מיזוג הפזורים לאורך כל הרכב, מנורות קריאה אישיות, שלל מחזיקי כוסות והמון תאי אחסון, כאשר תא האחסון הראשי הממוקם בין צמד המושבים הקדמיים, מואר, מקורר ומאפשר אכלוס ללא כל בעיה של 3 בקבוקי משקה 1.5 ליטר.

קיה קרניבל החדשה -תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב כסטנדרט

קיה קרניבל החדשה -תא נוסעים איכותי ומאובזר היטב כסטנדרט

מעבר לכך, נהנים הנוסעים מחלונות מושחרים לפרטיות, ווילונות צד מובנים בדלתות האחוריות, צמד דלתות צד נגררות ומופעלות חשמלית, שליטה על המיזוג האחורי לנוסעים במושבים בשורה השניה, שלל חיבורי USB ושקעי כח 12V הפזורים לרשות הנוסעים ותחושה כללית איכותית ומפנקת. לצידם של הפינוקים לנוסעים, הקרניבל מאובזר היטב כסטנדרט עם חישוקי סגסוגת קלה "18, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, 6 כריות אוויר, בקרת אקלים 3 אזורים עם פתחי מיזוג לאורך כל הרכב, בקרת שיוט, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם יציאות USB ו-AUX, מושב נהג חשמלי, הגה וידית הילוכים מצופים עור מסילות גג, ועוד.

קיה קרניבל החדשה - 8 מושבים מפנקים ומרווחים בעלי שלל אפשרויות התאמה אישית

קיה קרניבל החדשה – 8 מושבים מפנקים ומרווחים בעלי שלל אפשרויות התאמה אישית

יחידת כח חזקה

כיאה למיניוואן המיועד בעיקר ללקוחות האמריקאים חובבי המנועים עתירי הנפח וכוחות הסוס, גם במקרה של הקרניבל החדש בישראל, משווק הדגם בגרסה אחת הכוללת מנוע בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, המפיק 272 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 34.3 קג"מ ב- 5,200 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. באופן מפתיע משהו, למרות שמדובר במיניוואן גדול, מדובר ברכב המהיר והחזק ביותר בהיצג דגמי קיה בישראל… בקיה העולמית דיווחו עם השקת הדגם שמדובר יהיה ברכב שיציע נוחות מרבית לנוסעים, לצד גם הנאה לנוהג בו. וכך, גם במבחן המציאות, מספק הקרניבל רכב זריז ביחס לצפוי, עם תגובה מיידית ללחיצה על דוושת הבנזין, זינוק קליל מהמקום כאילו היה איזו משפחתית קומפקטית וזמינות של כח נדיב בכל רגע נתון, המאפשר אף עקיפות קלילות ובטוחות בשעת הצורך. עד כמה הוא זריז ? בתאוצה למעמידה ל-100 קמ"ש הוא נזקק רק ל- 7.4 שניות ! מהיר יותר כנראה מכל משפחתית שאתם מכירים. מעבר לביצועים הנאים, מדובר כמובן ברכב המיועד להוביל נוסעים בבטיחות ובנוחות ואת זה הקרניבל מספק ללא כל בעיה ( את הבטיחות לא התכוונו לנסות… ). עד כמה הוא נח ? בחופשת חג החנוכה בה שהה אצלנו הרכב, העזנו וקפצנו איתו לאילת ליום אחד ועוד עם 3 ילדים מאחור, וחזרנו לקראת הלילה. אם סיימנו יום כזה ללא תלונות מצד הילדים, שהיו אף מספיק רחוקים אחד מהשני בתוך החלל העצום של הרכב ( מפחית את הסיכויים למריבות ) ונהנו כל אחד מהכורסא האישית שלו ומתנאים של מחלקה ראשונה, וגם אני שנהגתי ברכב כ- 640 ק"מ, ירדתי בסוף היום ללא שרירים תפוסים וללא עייפות מעבר לממוצע, נראה שמדובר במוביל נוסעים בהחלט נח, עם תנוחת ישיבה טובה, בידוד מוצלח מרעשי חוץ ומנוע, וכיול מתלים באופן רך יחסית, גם אם לא רך מדי כמו שהאמריקאים אוהבים.

קיה קרניבל החדשה

קיה קרניבל החדשה

האם הוא גם חסכוני בדלק? בתוך העיר סיפק הקרניבל החדש סביב ה- 7 ק"מ לליטר בממוצע, אך בשל הנסיעה לאילת שנעשתה ברוב הדרך בשיוט רגוע וחסכוני בדלק, סיים את המבחן הקרניבל עם צריכת דלק של 10.2 ק"מ לליטר בממוצע, נתון שנחשב לטוב בקרב המיניוואנים הגדולים. אם תרצו, במספרים : תדלוק בת"א, נסיעה לאילת עם עצירת ביניים וכמה סיבובים בתוך העיר רחובות, והמשך לאילת, הסתיימו בתדלוק באילת חזרה ל -FULL בסכום של 223 שקלים בלבד ( מחירים ללא מע"מ באילת ). מן הסתם, יכולנו גם לחזור חזרה ללא תדלוק באילת עם טנק דלק אחד.

קיה קרניבל החדשה - חסכונית יחסית בדלק

קיה קרניבל החדשה – חסכונית יחסית בדלק

הקיה המהירה בישראל !

קיה קרניבל החדש חזר לארץ בעיתוי טוב בו אין לו כמעט מתחרים, מה שיאפשר לו כנראה להוביל ללא בעיה את קטגוריית המיניוואנים בגודל מלא. יחד עם זאת, לא מדובר במיניוואן שיהנה מהמכירות רק בגלל מיעוט מתחרים, אלא בזכות יכולותיו הטובות. מדובר במיניוואן מרווח מאוד ל- 8 נוסעים, מפנק ונוח במיוחד, מאובזר ושימושי, עם תא מטען הגדול בקטגוריה, הנהנה גם מיחידת כח חזקה וחסכונית יחסית בדלק, ואף מעיצוב חיצוני ופנימי שאינו מעניש מעצם היותו מיניוואן, ולדעתנו נראה הכי טוב בקבוצה. כשמגיעים לשורת המחיר : 218,900 ש"ח, הוא אף זול בכמה עשרות אלפי שקלים מהמתחרה הישיר מבית קרייזלר, ויקר רק בכמה אלפי שקלים בודדים מסאנגיונג רודיוס שמיועד בעיקר לשוק המסחרי, מה שהופך אותו לתמורה טובה מאוד לכסף ולמיניוואן הגדול המשתלם ביותר לדעתנו כיום בישראל.