קיה ריו סדאן ידנית במבחן דרכים

הבחירות מאחורינו וכבר יש סימנים ראשונים של שינוי … מכונית משפחתית מודרנית ב- 90 אלף ש"ח בלבד . תמורה טובה לכסף ? בהחלט .רק תסכימו לוותר על גיר אוטומטי. בדיוק שנה לאחר שנחתה בארץ קיה ריו החדשה וזכתה להצלחה מסחררת עם 4,652 מכוניות שנמכרו ב – 2012 ( מרביתן המוחץ מהדגם החדש ) , מרחיבה…

ששי כהן 24 בינו, 2013
קיה ריו סדאן ידנית 2013

הבחירות מאחורינו וכבר יש סימנים ראשונים של שינוי … מכונית משפחתית מודרנית ב- 90 אלף ש"ח בלבד . תמורה טובה לכסף ? בהחלט .רק תסכימו לוותר על גיר אוטומטי.
בדיוק שנה לאחר שנחתה בארץ קיה ריו החדשה וזכתה להצלחה מסחררת עם 4,652 מכוניות שנמכרו ב – 2012 ( מרביתן המוחץ מהדגם החדש ) , מרחיבה קיה את משפחת הריו עם גרסת סדאן ידנית העונדת תג מחיר אטרקטיבי של 90 אלף ש"ח בלבד , שתמורתו אמורה לספק לכם משפחתית קומפקטית מודרנית זולה לרכישה ולתחזוקה , אך עדיין נעימה למשפחה . הדגם החדש מגיע לארץ במקביל לדגמים מתחרים מבית פיג'ו – סיטרואן ורגע לפני שינחתו כאן במהלך השנה מתחרים נוספים שאמורים להציע חלופה משפחתית זולה לציי הרכב אך לא רק .

קיה ריו סדאן ידנית 2013

קיה ריו סדאן ידנית 2013

בניגוד למספר משפחתיות קומפקטיות הפונות לשווקים מתפתחים וסובלות מעיצוב מסורבל ולא ממש מגובש , נהנית הריו מעיצוב מודרני ומכובד שלא יגרום לאף שכן שלכם לחשוב שניסיתם לחסוך . בתוך חלל הנוסעים , זהה עיצוב סביבת הנהג לדגם האוטומטי הנפוץ בציי הרכב ורק ידית ההילוכים תזכיר לכם שבחרתם במשהו שונה . למרות קיצוץ משמעותי במחיר של 18,900 ש"ח לעומת הגרסה האוטומטית המקבילה , אבזור הרכב לא ממש קוצץ וכולל 6 כריות אוויר , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבורים לנגן חיצוני ו- USB  , מחשב דרך , משענת יד מרכזית ואבזור חשמלי מלא כולל 4 חלונות חשמל .
מעבר לכך , למרות שמדובר במשפחתית קומקפטית , מציעה הריו תא נוסעים מרווח למדי לארבעה מבוגרים או לזוג + 3 ילדים שלא על חשבון נפח תא המטען שעומד על 389 ליטר .

 

קיה ריו סדאן ידנית 2013

קיה ריו סדאן ידנית 2013


הדגם החדש מצויד באותו מנוע מוכר בנפח 1.4 ליטר המפיק 109 כ"ס ומומנט מרבי של 14 קג"מ ב- 4,200 סל"ד ,המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים . יחידת הכח החדשה מעניקה לרכב למעשה ביצועים טובים משמעותית מאחותה בת החמש דלתות המצוידת בגיר ידני ובמנוע צנוע יותר בנפח 1.2 ליטר ומציעה אפשרות אמיתית לשנע משפחה בלי לאמץ את המנוע יותר מדי כדי לספק ביצועים טובים . וכך , עם 11.5 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 183 קמ"ש , מדובר במכונית זריזה למדי ודי נעימה לנהיגה הן ברחבי העיר והן בפרברים . יחד עם זאת , נוחות הנסיעה לא מושלמת ומעט נוקשה , אך בהחלט לא שונה מהממוצע בסגמנט . תיבת ההילוכים מאוד נעימה לתפעול ועלולה להפתיע לטובה את מי שחושש להיזכר בימים בהם הוציא רישיון נהיגה. רק חבל שנעדרת מערכת לסיוע בזינוק בעליה שיכלה לשכנע עוד נהגים לבחור בדגם הידני.
קיה ריו סדאן ידנית 2013

קיה ריו סדאן ידנית 2013

חסכונית בדלק
אבל ביצועים , הם לא ממש בראש מי שמחפש רכב כזה , אלא חיסכון בעלויות הרכישה והתפעול שמקבלות עדיפות . אז האם היא אכן מספקת את הסחורה ? בהחלט כן . במהלך המבחן צרכה הריו הידנית ליטר דלק בעבור 13.1 ק"מ המהווים תוצאה טובה למדי בהתחשב באופי הנסיעה שכלל בעיקר נסיעות עירוניות ותנועה ערה למדי גם בכבישים הבין עירוניים . הוויתור על הגיר האוטומטי מספק בהחלט את הסחורה ויקצץ לכם או לחברה את עלויות הדלק באופן ניכר , וכמובן על הדרך יצמצם את הפגיעה בסביבה .
קיה ריו סדאן ידנית 2013

קיה ריו סדאן ידנית 2013

חבילה אטרקטיבית
קיה ריו סדאן ידנית נהנית בדומה למכוניות ידניות נוספות מפער מחיר משמעותי לעומת הגרסה האוטומטית המקבילה שעומד במקרה הזה על לא פחות מ- 18,900 ש"ח ! בעבור המחיר הנ"ל , תקבלו מכונית משפחתית קומפקטית שימושית ונאה למראה , הנהנית מבטיחות מלאה עם 5 כוכבים במבחן הריסוק , וכבונוס מצטיינת בתצרוכת דלק נמוכה שתחסוך לכם הרבה כסף בתחנת הדלק . אז נכון , לא מדובר עדיין במכונית מושלמת , אבל ביחס למחירה , מדובר בתמורה מצויינת למחיר ללא חסרונות מהותיים . זולה אבל לא מרגישה כך.

 

 
 
 

עוד ממבחני דרכים