ריינג' רובר איווק מבחן דרכים

אם לשפוט על-פי העיצוב, בעלי הבית החדשים עשו רק טוב למותג . אבל לצד העיצוב המסעיר , מצליח האיווק לחדש ולרגש בשוק היוקרה שנדמה שכבר ראה הכל . אם נתחיל דווקא מהשורה התחתונה , נדמה שהסלוגן שמתנוסס על לוחית הרישוי של הריינג' רובר איווק : " הגעת לפסגה " מעולם לא היה כל -כך קרוב…

ששי כהן 15 בפבר, 2012

אם לשפוט על-פי העיצוב, בעלי הבית החדשים עשו רק טוב למותג . אבל לצד העיצוב המסעיר , מצליח האיווק לחדש ולרגש בשוק היוקרה שנדמה שכבר ראה הכל .
אם נתחיל דווקא מהשורה התחתונה , נדמה שהסלוגן שמתנוסס על לוחית הרישוי של הריינג' רובר איווק : " הגעת לפסגה " מעולם לא היה כל -כך קרוב למציאות . בשוק בו הלקוחות הפוטנציאליים משתייכים לאצולת הממון ונדמה שקשה עד מאוד לרגש אותם , הרגישו נהגי רכבי שטח של אודי ומרצדס שעמדו לידי ברמזור , כאילו נהגו במכונית סובארו עממית כשהריינג' נעמד לצידם בצומת וגנב את כל מבטי העוברים ושבים . כניסת ריינג' רובר לשוק רכבי הפנאי היוקרתיים , נעשתה עם השקעה עצומה בעיצוב הייחודי , שאולי לא כולם יאהבו את הסנסציה שהוא ייצר ברחוב , אולם אף אחד גם לא יוכל להתעלם ממנו.

ריינג' רובר איווק

ריינג' רובר איווק

בעל הבית השתגע
עם מרכב קומפקטי דמוי קופה , גג נמוך יחסית שמשתפל לחלקה האחורי של המכונית ויוצר תחושה של האצ'בק קרבית , חישוקי "20 ספורטיביים וחזית מפוסלת שעדיין עושה כבוד למותג השטח היוקרתי , נהנה הריינג' רובר איווק מעיצוב נחשק ושובה עין , המצליח ליצור עניין רב ונוכחות שמעטים זוכים לה בכבישי ישראל . אם נתייחס גם לשמרנות והקנאות בתחום העיצוב שליוותה עד כה את דגמי החברה לאורך עשרות השנים , נדמה שבעל הבית החדש השתגע …
בניגוד גמור למימדי הענק של דגמי הריינג' רובר המסורתיים , נהנה האיווק ממידות קומפקטיות למדי , המקלות על תנועה עירונית נוחה ולא מאיימת ותנועה עירונית כולל ביצוע חנייות קלות להפליא . עם אורך של 4.36 מטר , הוא קצר אפילו ממאזדה 3 , אך נהנה מרוחב של 1.96 מטר וגובה של 1.63 מטר , המעניקים לו תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים , שלא על חשבון נפח תא המטען המכובד.
ריינג' רובר איווק

ריינג' רובר איווק

אנו פותחים את הדלת כדי למצוא שחגיגת העיצוב החיצוני לא נעצרה גם בתכנון תא הנוסעים . האמינו לי שגם בוגרי רכבי שטח של ב.מ.וו. ומרצדס , לא יוכלו להישאר אדישים לרמת הפאר והאיכות שנודפת מכל פינה ופינה ברכב , ובשלל הגימיקים שכוללים בין השאר ידית הילוכים בצורת חוגה המתרוממת חשמלית עם התנעת הרכב , תאורת לד היקפית בשלל צבעים ושימוש נרחב בעור איכותי משובח שבדגמים הבכירים מצפה גם את הדלתות והדש בורד .
האיווק משווק בארץ ב 3 רמות גימור כאשר כבר הבסיסית ' Pure ' עשירה למדי וכוללת חישוקי "18 ספורטיביים , מערכת שמע Meridian  מ ע ו ל ה , הכוללת מסך מגע "8 , סאב וופר ועשרה רמקולים המפיקים צלילים משובחים .  עוד בתפריט : ריפודי עור , תאורת אוירה היקפית בשלל צבעים לבחירתכם , בקרת שיוט , בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחים ליושבים מאחור , התנעה ללא מפתח ועוד. רמת הגימור הבכירה ' Prestige ' , כוללת בנוסף : ציפוי עור גם לדלתות ולדש בורד, כיוונון כסאות חשמלי , חימום מושבים , גג זכוכית פנוראמי , דלת אחורית עם פתיחה חשמלית פנסי קסנון עוקבי פנייה ועוד.
ריינג' רובר איווק

ריינג' רובר איווק

מתחת למכסה המנוע , שוכן מנוע 4 צילינדרים מתוצרת פורד , המוכר גם בארץ מסדרת ה ' EcoBoost ' . עם נפח של 2.0 ליטר . יחד עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה , מציע מנוע האיווק הספק של 240 כ"ס ב 5,500 סל"ד ומומנט בריא של 34 קג"מ כבר ב 1,750 סל"ד . למנוע הנ"ל משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני כולל פדאלים מאחורי ההגה לנהיגה ספורטיבית .
לחיצה על לחצן ה START ויוצאים לדרך . כבר במטרים הראשונים , מרגיש האיווק כרכב חזק וזריז ולמרות נפח המנוע הצנוע , מוזנקת המכונית ל – 100 קמ"ש תוך 7.6 שניות בלבד , בשקט מופתי וללא שום רעשי מנוע , רוח או צמיגים . אם ממש תתעקשו ותמשכו הילוכים לסל"ד גבוה , תצליחו לייצר רעש מנוע ברכב , אולם הצליל ספורטיבי יחסית ונעים לאוזן …
על הכביש המהיר מפגין האיווק נינוחות ויציבות וגם כאשר הכבישים מתעקלים , הוא מתגלה כפרטנר לחובבי נהיגה ומשרה ביטחון גם במהירויות גבוהות .  המנוע עצמו חזק ויעיל ויחד עם עברות הילוכים חלקות , מתקבלת נסיעה מהירה ושקטה לצד נוחות גבוהה למדי במשטחים איכותיים , אך קצת פחות שכתנאי הכביש משובשים מאוד .
צריכת הדלק במהלך המבחן שכלל נסיעות כביש בלבד , עמדה על 8.7 ק"מ לליטר , סבירים למדי לרכבים מהסוג הנ"ל . לקוחות  אשר יתעניינו גם בנסיעות שטח קלות , ישמחו לגלות לצד ההנעה הכפולה והקבועה , גם את מערכת ה – Terrain Responce    המגיעה  כסטנדרט וכוללת מספר תוכניות נהיגה בהתאם לתנאי השטח יחד עם מערכת סיוע לזינוק בעליה , מערכת סיוע לנסיעה במדרון ועוד.
ריינג' רובר איווק

ריינג' רובר איווק

ק 70 רכבים יגיעו לישראל !
לאחר יומיים במחיצת ריינג' רובר איווק , נדמה היה לי שבאמת הגעתי לפסגה , כפי שמתנוסס הסלוגן על לוחית הרישוי . אחרי לא מעט רכבי שטח יוקרתיים שעברו תחת ידי בתקופה האחרונה , נדמה לי שדווקא הריינג' הצעיר והלפלף שבמשפחה המלכותית המיוחסת , מציע חבילה מגובשת ויוקרתית , הנהנית מעיצוב ייחודי ומיחידת כח מצויינת אשר חפה מחסרונות מהותיים . עם תג מחיר בסיסי של 368,000 ש"ח ועד 448,000 ש"ח לדגם הבכיר , המגובים באחריות מורחבת של 4 שנים לטובת השקט הנפשי , מעניק האיווק אופציה מעניינת במחיר לא יקר משמעותית ממוביל הסגמנט : אודי Q5 , אשר איכשהו נראה ליד הריינג' קצת חיוור והמוני . האם יצליחו אצולת הממון להתחבר למותג ולייחוד ? ימים יגידו . 30 לקוחות כבר נהנים מהג'יפון המשובח.
ריינג' רובר איווק

ריינג' רובר איווק

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים