רנו קאדג'ר דיזל מבחן דרכים: הקרוסאובר החסכוני בדלק?

רנו קאדג'ר דיזל מצטרף לקטגוריית הג'יפונים עם מחיר תחרותי, מפרט בטיחותי מרשים והבטחה להיות הקרוסאובר החסכוני בדלק. האם לספורטאז' ולטוסון יש ממה לחשוש?

ששי כהן 29 ביול, 2016
רנו קאדג'ר

לאחר שבעבר ניסתה רנו את מזלה בשוק רכבי הפנאי הקומפקטים בארץ וללא הצלחה, חוזרת החברה שוב לסגמנט הג'יפונים הרותח והחלה בחודשים האחרונים בשיווק רנו קאדג'ר החדש, אח גדול לרנו קפצ'ור שיתחרה בדגמים מצליחים כיונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ואחרים. למרות שבפרסומי הדגם מופיע תג מחיר בסיסי של 140 אלף שקל הממוקם באמצע בין הספורטאז' לטוסון, מחיר הדגם המרכזי בשיווק בארץ ( דיזל ) עומד על 145 אלף שקל הגבוה מעט משני המתחרים שמובילים את השוק. אז איך בדיוק אמורים לשכנע אתכם לרכוש דווקא את הרנו ולא את אחד המתחרים הנהנים ממוניטין מקומי טוב יותר? בזכות יחידת כח דיזל אוטומטית שמציעה ביצועים טובים יותר ותצרוכת דלק שעולה משמעותית על המתחרים, המבטיחים לדברי היבואן את  "הקרוסאובר הכי חסכוני בדלק בארץ".
רנו קאדג'ר - עיצוב מודרני ונאה רנו קאדג'ר – עיצוב מודרני ונאה
להבדיל מאותו רנו קוליאוס ששווק כאן בעבר ולא נחל הצלחה, מפגש עם הקאדג'ר החדש חושף עיצוב חיצוני מודרני ואף שרירי, שללא ספק יעבור את מבחן המראה החיצוני עימו מתחילים את הגישוש בקטגוריה לקוחות רבים. עם 4.45 מטר באורך ו-1.84 מטר רוחב הוא מציע מידות טיפוסיות לקטגוריה, כאשר עם 1.6 מטר גובה הוא מעט נמוך מהמקובל ( אך ככל הנראה לא תשימו לב לכך ), ועם בסיס גלגלים של 265 ס"מ שגם הוא לא מהנדיבים, הוא מציע בסה"כ תא נוסעים מרווח יחסית לחמישה נוסעים, לצד תא מטען שימושי בנפח 472 ליטר ובעל רצפה כפולה, הצומח עד 1,478 ליטר נאים עם קיפול המושבים האחוריים.רנו קאדג'ר - תא מטען נדיב ושימושי רנו קאדג'ר – תא מטען נדיב ושימושי
הרכב הראשון שדובר עברית
כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב נאה לסביבת הנהג והנוסעים, כאשר בהתאם לאופנה הנוכחית מצויד הרכב במסך מולטימדיה "7 מקורי, השולט על מספר מערכות ברכב ומצמצם משמעותית את מספר המתגים בתא. תפעול המערכת ידידותי לרוב, אך מספר נסיונות של חיבור סמארטפון מסוג גלקסי S6 נתקל בסירוב של המערכת לתקשר איתו. לדברי החברה, קיימת בעיה עם חיבור למספר דגמים של סמסונג וחבל. עם מכשיר אחר של החברה ( J7 ) פעלה המערכת ללא דופי. מעבר לכך, מדובר ברכב הראשון בעולם שבתפריט השפות של מערכות הרכב ניתן לבחור בשפה העברית, ודי נחמד לקרוא את נתוני מחשב הדרך ושלל נתונים בלוח השעונים ומסך המולטימדיה המקורי בעברית. מעבר לכך, הנדסת האנוש טובה בד"כ, אך ניתן למצוא כל מיני שגעונות כמו תפעול בקרת שיוט שנמצא בין המושבים הקדמיים. איכות החומרים וההרכבה לרוב טובים, אך בתפעול ידית ההילוכים נתקלנו בכמה רעשים לא רצויים מבית התיבה.רנו קאדג'ר - הרכב הראשון עם לוח שעונים בעברית רנו קאדג'ר – הרכב הראשון עם לוח שעונים בעברית
אבזור בטיחותי מתקדם
אבזור הקאדג'ר כולל כסטנדרט ( רמת גימור LIFE ): מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם קישוריות BT, שקעי USB + AUX, חישוקי "17 קלים, בקרת שיוט, הגה בציפוי עור, בלם יד חשמלי, בקרת גלישה במדרון, 6 כריות אוויר, תאורת LED אחורית ומערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה. הדגם הנבחן כאן שהגיע ברמת הגימור הבאה " ZEN " כלל בנוסף את מערכת המולטימדיה המקורית המציעה גם מערכת ניווט ומצלמת רוורס, תאורת LED קדמית ליום, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, כניסה והנעה ללא מפתח, ומספר מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות מהיצרן הכוללות מערכת התראה על סטיה מנתיב, מערכת להתראה על רכב ב"שטח מת" במראות, מערכת זיהוי תמרורים ומערכת להחלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים. שווי החבילה כ-5,000 ש"ח ושווים לדעתנו כל שקל, ואם כבר דיברנו על בטיחות, אז למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.רנו קאדג'ר - תא נוסעים מאובזר משמעותית בתוספת קלה של 5,000 ש"ח רנו קאדג'ר – תא נוסעים מאובזר משמעותית בתוספת קלה של 5,000 ש"ח
דיזל אוטומט
את היתרון הגדול של הקאדג'ר תמצאו בגרסת הדיזל שנבחנת כאן: בשעה שהמתחרים מציעים הספקים של 130 כ"ס פלוס בדגמי הבסיס שלהם, מסתפק הקאדג'ר במנוע טורבו דיזל המוכר המפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. למרות ההספק הנמוך יותר העלול להתפרש בטעות כמנוע חלש לגודל המכונית, מדובר ביחידת כח שבמבחן המציאות עשויה לעשות בית ספר לדגמי הבנזין 1.6 ליטר של המתחרים, כאשר הקאדג'ר מציע מומנט מרבי נדיב של 25.5 קג"מ המתקבל כבר מ-1,750 סל"ד, המתורגם לתחושה של "מנוע חי" יותר, שעושה את המוטל עליו בקלות יותר ועם פחות מאמץ לצבור תאוצה. אמנם את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש תעשו ב-11.7 שניות שרק מעט טובים יותר מהמקובל, אולם עקיפות נעשות בקלות יותר והתחושה בפועל היא של מנוע חזק יותר והרבה פחות מתאמץ תחת עומס.

תאורת LED אחורית נאה ויעילה

תאורת LED אחורית נאה ויעילה


הקרוסאובר החסכוני בישראל?
בסעיף הנוחות רושמת הקאדג'ר נוחות ממוצעת לסגמנט, עם ריכוך מהמורות טוב כל עוד הכביש לא משובש יתר על המידה. המושבים נוחים ותומכים ולמרות השימוש במנוע דיזל, לא תמצאו כאן כמעט רעידות, וגם הרעש שמפיק המנוע נמוך יחסית. ירידה קלה עימו לשטח חושפת יכולות שבילים נאות ( מרווח גחון של 19 ס"מ ), ומרכב שאינו ממהר להתרסק בנסיעת שבילים מהירה. את היתרון הגדול של מנוע הדיזל פגשנו בתחנת הדלק, שם סיפק הרכב תצרוכת דלק מצוינת של 18.5 ק"מ לליטר שנעשו במגוון דרכים אך עם רגל קלה על דוושת הגז במטרה להניב את התוצאה הטובה ביותר. אם אתם מבצעים ק"מ הגבוה מהממוצע, כדאי מאוד שתשקלו בחיוב את הדגם הנ"ל. מעבר לכך, מדובר גם ברכב ידידותי מאוד לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 4, ומערכת Start&Stop לכיבוי המנוע בעמידה המסייעת להפחתת זיהום אוויר וחיסכון בדלק.
רנו קאדג'ר - טיולי שבילים נחמדים עם הוצאות דלק נמוכות רנו קאדג'ר – טיולי שבילים נחמדים עם הוצאות דלק נמוכות
חלופה מעניינת למובילי המכירות בקטגוריה
רנו קאדג'ר זכה לפתיחה חיובית בארץ עם כ-215 מסירות בחודשיים הראשונים שלו לשיווק, כאשר נכון לעכשיו כולם מגרסת הדיזל החסכונית של הדגם. במחיר התחלתי של 145 אלף שקל, או 150 אלף שקל לדגם המאובזר יותר הנבחן כאן, מדובר במחיר מאוד תחרותי לקרוסאובר דיזל אוטומטי שתוכלו לרכוש בארץ, המציע לכם בתוספת קטנה יחסית של מחיר לעומת מובילי המכירות בקטגוריה, קרוסאובר שיחסוך לכם המון כסף בתחנות הדלק. בסעיף החובה: לרנו עדיין אין את מוניטין האמינות והסחירות העתידית החיובית שנהנים ממנו המתחרים מבית יונדאי וקיה, אך בהתחשב בכך שיחידת הכח שלו וותיקה ואמינה וחלק גדול מהמכלולים שלו זהים לאח החורג ניסאן קשקאי, ניתן לצפות לאמינות גבוהה למדי עם צבירת הק"מ. בסעיף הסחירות העתידית, רנו פלואנס דיזל נהנית מביקוש גבוה משמעותית בשוק המשומשות מגרסת הבנזין, ונראה שגם הקאדג'ר דיזל יהיה מבוקש יותר כמשומש עם צריכת הדלק המרשימה. חשוב לזכור גם שמחירי הדלק הנוחים יחסית כיום, גורמים ללקוחות רבים לזלזל בחשיבות החיסכון בדלק בבחירת הקרוסאובר הבא שלהם, אך צריך להיות לכם ברור שהנטיה הטבעית של מחירי הדלק היא לטפס כלפי מעלה, וכאן לרנו קאדג'ר דיזל יש מענה לבעיה.