רנו קליאו סטיישן החדשה – מבחן דרכים

רנו קליאו סטיישן החדשה חמושה בעיצוב קרבי, אבזור עשיר ויחידת כח חסכונית בדלק, אך סובלת מביצועים חלשים בדגם ה- 1.2 ליטר הבסיסי. בקרוב בארץ.

ששי כהן 20 ביול, 2013

ישנן מכוניות שנראות מצוין בתמונות הרשמיות שמפרסם היצרן ופגישה עימם במציאות גוררת תחושת אכזבה מסוימת. במקרה של רנו קליאו החדשה, פגישה עימה במציאות, חושפת לדעתי מראה אפילו יפה יותר מתמונות היצרן המושקעות, עם עיצוב מודרני המשדר קרביות מסוימת, אך בהחלט לא מצטעצע. דגם הסטיישן החדש שפגשנו עתה בסלובניה ועתיד להגיע גם לארץ בחודשים הקרובים, מצליח לשמור על העיצוב המקורי המוצלח למרות תוספת של 20 ס"מ  לאורך המכונית, ונהנה ממראה של מכונית גדולה מהצפוי.

רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )
רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )

רנו קליאו סטיישן החדשה נחשפה רשמית בתערוכת פאריס בספטמבר האחרון, ופותחה כסופרמיני שימושית וזולה בעיקר עבור תושבי אירופה חובבי הסטיישן המעדיפים תצורת סטיישן שימושית במקום סדאן כגרסה חלופית לדגמי ההאצ'בק הנמכרים ביותר. בארץ, צפויה לה תחרות מדגמים כמו סקודה פאביה ספייס, וסיאט איביזה פלו, ונראה שלפחות במבחן העיצוב החיצוני, היא תנצח אותם בקלילות. לצד ההופעה החיצונית המרשימה, נהנית המכונית מתוספת של 20 ס"מ לאורך המכונית, אשר נמתחת כעת על 4.26 מטר, ומהווה תוספת לנפח תא המטען הצומח ב- 130 ליטר ל-443 ליטר מכובדים. בסיס הגלגלים נותר זהה עם 259 ס"מ וכך גם רוחב המכונית שעומד על 1.73 מטר. בהשוואה למתחרות, מציעה הקליאו החדשה את המידות הנדיבות ביותר בקטגוריה עם מרווח מכובד לארבעה נוסעים או זוג ושלושה ילדים, לצד נפח תא מטען מכובד, למרות שאינו הגדול בקטגוריה.

רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )

רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )


כניסה לתא הנוסעים, חושפת סביבת נהג נאה ומזמינה המהווה שיפור ענק לעומת הדגם הקודם. תשכחו את כל מה שהכרתם בדור הקודם של הקליאו שכלל סביבת נהג שוממת, קודרת ומשעממת וכמעט נטולת אבזור. הדגם החדש מיישר קו עם הטובות שבקטגוריה ומציע איכות חומרים גבוהה כבר בדגם הבסיסי, עם שימוש בפלסטיק רך ונעים למגע ואבזור סטנדרטי עשיר הכולל לוח שעונים עם מד מהירות דיגיטלי במרכזו, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, הגה בציפוי עור, ומערכת מולטימדיה מקורית מצוינת הכוללת מערכט ניווט, חיבורי AUX ו-USB בקונסולה המרכזית, דיבורית BT מצוינת המשמיעה גם את קבצי המוסיקה מהטלפון כולל תמיכה מלאה בעברית, נתונים של מחשב הדרך, בקרת האקלים וצג מגע "7 חד באיכות גבוהה הניתן לצפיה גם בשעות שמש חזקה. רכב המבחן צויד ברמת הגימור הגבוהה יותר שכללה בנוסף : חישוקי "16 קלים, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, וציפוי "שחור פסנתר " למראות הצד ולמגיני הפלסטיק לדלתות המעניקים לרכב מראה אלגנטי וספורטיבי יותר. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. מעבר לכך, ישנם כמה גימיקים נחמדים כמו :ידית דמוית מפתח המאפשר ביטול כרית האוויר הקדמית של הנוסע ללא שימוש במפתח הרכב במקרה של הושבת תינוק במושב הקדמי, ופתיחת מכסה מנוע בעזרת טלסקופ וללא צורך בקיבוע, בדומה לרכבי פרימיום.
רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )

רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )


בחרטומו של רכב המבחן, צוידה המכונית במנוע ה- 1.2 ליטר הבסיסי בהיצע המפיק 74 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 10.9 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. בנסיעה מנהלתית שגרתית, מספקת יחידת הכח ביצועים סבירים המאפשרים תנועה עירונית קלילה ללא מחסור מורגש בכח, אולם ביציאה לדרך בין עירונית, מתגלה המנוע כרועש סביב ה- 100 קמ"ש פלוס ויחידת הכח מתגלה כעצלה וחלשה ככל שהרכב עמוס יותר בנוסעים והאזור מתחיל להיות הררי, אז מתגלה המכונית כאיטית למדי וביצוע עקיפות מהירות הוא משהו שכדאי להימנע ממנו. הביצועים הרשמיים מלמדים על תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 14.7 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. לצד אלו, נוחות הנסיעה טובה גם כשהכביש אינו סלול במיטבו, אחיזת הכביש גבוהה והתנהגות הרכב בטוחה הומרמזת על יכולות גבוהות למדי בדגמים החזקים יותר ובדגם הספורט בפרט.
קליאו דור 1 ליד קליאו דור 4 (wheel)

קליאו דור 1 ליד קליאו דור 4 (wheel)


רנו קליאו החדשה צריכת דלק
מצידו השני של המטבע, יחידת הכח הצנועה בנפחה וביכולותיה, מתגלה כחסכונית מאוד במבחן המציאות. במהלך ימי המבחן, הציגה המכונית תצרוכת דלק ממוצעת של 14.2 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה המון עליות וירידות באזורי האלפים היוליאניים בסלובניה, עם זוג מבוגרים ושלושה ילדים על ציודם ומזגן שפועל דרך קבע. עבור הנוהגים באזורים מישוריים וללא עומס, ניתן לצפות בהחלט לתצרוכת דלק ממוצעת טובה משמעותית. בסופה של כל נסיעה, יציג מחשב הדרך על צג המולטימדיה נתונים אודות נסיעתכם ותקבלו ציונים בהתאם לנהיגתכם החסכונית, מה שאמור ללמד אתכם עם הזמן לנסוע בצורה חסכונית ולחסוך דלק.
רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )

רנו קליאו סטיישן החדשה ( wheel )


רנו קליאו סטיישן 2013
אם נסכם במשפט אחד : תשכחו מכל מה שהכרתם ברנו קליאו הקודמת. רנו קליאו החדשה מציגה שיפור של ממש בכל סעיף, וממתחרה אנמית בשוק הסופרמיני, הפכה לדעתי לאחת המתחרות הטובות והמובילות בסגמנט הזוכה לביקוש עולה. לצד עיצוב חיצוני מרשים ומפתה שנראה מצוין הן בדגם ההאצ'בק והן בדגם הסטיישן הנבחן כאן, מציגה רנו קליאו החדשה תא נוסעים מרווח ביחס לקטגוריה, אבזור עשיר כסטנדרט , בטיחות גבוהה ותצרוכת דלק מצוינת. נקודת התורפה העיקרית שלה, נוגעת בביצועים החלשים במנוע ה-1.2 ליטר האטמוספרי, מה שניתן לתיקון ברכישת אחד מדגמי הטורבו החזקים שבהיצע. גרסת הסטיישן הנבחנת כאן, נראית גם היא טוב למרות הפגיעה בעיצוב החיצוני המקורי והשימושיות בחיי היום יום טובה משמעותית. נותר לקוות שכאשר תגיע לארץ בחודשים הקרובים, תצויד במחיר תחרותי שלא יעלה בהרבה על מחיר דגם ההאצ'בק הבסיסי שמוצע כיום החל מ- 74,900 ש"ח, מה שעשוי לגרום לחיים קשים עבור המתחרות, אפילו קשים מאוד.


רנו קליאו סטיישן החדשה- נפח מכובד לתא המטען

רנו קליאו סטיישן החדשה- נפח מכובד לתא המטען