רנו קפצ'ור מבחן דרכים

בימים אלה של תחרות עזה בשוק רכבי הפנאי, מוצעת רנו קפצ'ור במחיר מוזל שהופך אותה לאחת העסקאות המשתלמות בקטגוריה.

ששי כהן 13 בפבר, 2015
רנו קפצ'ור 2015

שוק רכבי הפנאי ממשיך לצבור תנופה על חשבון שוק המשפחתיות ונראה שבשנה הקרובה המגמה רק תתחזק. התחרות על ליבו וכיסו של הצרכן עולה וכמעט מדי שבוע אנו עדים לעוד הפחתת מחיר ( זמנית או קבועה ) שמשפרת משמעותית את תנאי הרכישה ומבריחה יותר ויותר לקוחות משוק המשפחתיות המסורתי לשוק רכבי הפנאי והקרוסאוברים. החודש הצטרפה לחגיגה גם רנו קפצ'ור שמוצעת כעת במחיר של 119,900 ש"ח לגרסת הטורבו האוטומטית, המשקף הנחה של 7,000 ש"ח מהמחירון. מה יש לה להציע? יצאנו לבדוק.



מסובבת ראשים
רנו קפצ'ור משתייך לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים המבוססים על מכוניות סופר-מיני ובמקרה שלו על הקליאו. למרות שהדגם איננו חדש בארץ ומשווק כבר קרוב לשנה וחצי, הוא עדיין נהנה מעיצוב מודרני ומסובב ראשים ובמיוחד בצביעה דו- גוונית שהופכת אותו לסוג של אטרקציה על הכביש. רכב המבחן שצויד בצביעה המשלבת סוג של כחול ושמנת וחישוקי גלגלים קלים ומעוצבים, זכה לשלל מחמאות ברחוב בימי המבחן באופן שהפתיע גם אותנו, שהרי לא מדובר בדגם חדש בארץ ולמרות שהוא לא ממובילי המכירות, הוא בהחלט לא נדיר ואף 899 יחידות שלו עלו לכביש בשנה החולפת. אז אם אתם מאלו שרוכשים קרוסאובר ומעוניינים שישימו לב אליכם בכביש, את זה הקפצ'ור עושה ובגדול.

שיא של 5 שנים השבוע בישראל בזיהום אוויר - הקפצ'ור לעומת זאת נחשבת ידידותית לסביבה

שיא של 5 שנים השבוע בישראל בזיהום אוויר – הקפצ'ור לעומת זאת נחשבת ידידותית לסביבה


כניסה לתא הנוסעים חושפת תא נוסעים מסוגנן למדי המהווה התפתחות של הקליאו. העיצוב מודרני, לוח השעונים דיגיטלי משולב מד סל"ד, וההרגשה הכללית די נעימה ומענייינת עם שלל גימיקים כמו תא כפפות בנפח 11 ליטר הנפתח כמגירה על מסילה, ריפודי מושבים הניתנים להסרה בקלות וכיבוס במכונת כביסה, שלל רצועות בגבי המושבים לאחסון חפצים שונים ועוד. בצד החובה, איכות החומרים לא אחידה, נעשה שימוש נרחב בפלסטיק קשיח ולא נעים למגע ואיכות ההרכבה לא תמיד מושלמת. יחד עם זאת, כבר ברמת הגימור הבסיסית " אקספרסיון ", האבזור נדיב וכולל כסטנדרט: מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעת הרכב ללא שימוש במפתח, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הגה בציפוי עור, אבזור חשמלי מלא, חישוקי "16 קלים, תאורת יום קדמית LED ומערכת מולטימדיה מקורית תומכת עברית הכוללת מערכת ניווט, חיבורי AUX ו- USB ודיבורית. באופן מעט תמוה, לקפצ'ור רק 4 כריות אוויר ( גם בדגם הבכיר ), אך לזכותה של המכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
רנו קפצ'ור - אבזור נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית

רנו קפצ'ור – אבזור נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית


מעבר לכך, מדובר באחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה הודות לרוחב של 1.78 מטר ובסיס גלגלים של 260.6 ס"מ הנחשבים למעל לממוצע בקטגוריה וטוב ממתחרים כמו ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008. למרות שאורך המכונית עומד על 4.12 מטר ונחשב לאחד הקצרים דווקא בקטגוריה, הודות לתכנון חכם, תא הנוסעים מרווח למדי לארבעה נוסעים מבוגרים או זוג + 3 ילדים ואפילו נפח תא המטען מרשים לטובה עם 375 ליטר הצומחים עד 1,235 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
רנו קפצ'ור - תא מטען גדול ביחס לקטגוריה

רנו קפצ'ור – תא מטען גדול ביחס לקטגוריה


על הכביש, מספקת הקפצ'ור את הדרוש מקרוסאובר : תנוחת הישיבה גבוהה, הראות לצדדים טובה ויחידת הכח יעילה. בחזיתו של הרכב שוכן מנוע טורבו 1.2 ליטר 4 צילינדרים המפיק 120 כ"ס ב-4,900 סל"ד ומומנט מרבי של 19.37 קג"מ המתקבל כבר ב-2,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, המספקים תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש לפי נתוני היצרן. בפועל, מדובר במכונית זריזה למדי שתספק ללא ספק את מרבית הלקוחות, אולם התיבה האוטומטית מתגלה כאיטית משהו, עם זינוק מהוסס מהמקום שמתחלף לאחר שניה בדחיפה חזקה קדימה. בדומה לתיבות מקבילות, גם כאן תצליחו לשמוע שלל רעשים מכאנים, אולם לא באופן יוצא דופן או מטריד.
רנו קפצ'ור - שלל גימיקים בתא הנוסעים

רנו קפצ'ור – שלל גימיקים בתא הנוסעים


מעבר לכך, מספקת הקפצ'ור נסיעה חלקה ושקטה למדי, עקיפות נעשות בד"כ די בקלות עם מספיק כח והנוחות טובה למדי כל עוד ולא מדובר בכביש משובש למדי. במבחן תחנת הדלק, לא הצלחנו לשחזר את הבטחת היצרן ל-18.5 ק"מ לליטר, אולם בהתחשב בכך שמרבית הנסיעות בוצעו בשטח העירוני ובתנאים לא תמיד חסכוניים, צריכת הדלק שעמדה אצלנו על 12.6 ק"מ לליטר בהחלט מרשימה לטובה. מעבר לכך, מדובר במכונית ידידותית לסביבה עם ציון ירוק 4.
רנו קפצ'ור 2015

רנו קפצ'ור 2015


שווה את הכסף?
למרות התחרות העזה בענף, רנו קפצ'ור מספק כיום את אחת העסקאות המשתלמות בקטגוריה ובמיוחד במחיר המוזל בו הוא מוצע כיום. בעבור 120 אלף ש"ח מספק הקפצ'ור קרוסאובר מודרני, מעוצב, מאובזר ומרווח מהממוצע, הכולל יחידת כח מודרנית וחסכונית בדלק, שיכולה לחסוך לכם לא מעט כסף בתחנת הדלק בהשוואה לכמה מהמתחרים. בסעיף החובה נרשמים נוחות נסיעה לא מושלמת ואבזור בטיחותי לא מלא עם 4 כריות אוויר בלבד, אך בשורה התחתונה מדובר ברכב בטיחותי עם ציון מלא במבחן הריסוק. האם הוא יכול להוות תחליף לרכב משפחתי למרות שהוא מבוסס על סופר-מיני? בהחלט כן, ואף תחסכו בסביבות 10,000 ש"ח מול מחירה של משפחתית ממוצעת כיום.