שברולט אקווינוקס 2018 – מבחן דרכים

שברולט אקווינוקס 2018 החדש מצטרף לקטגוריית ה-SUV-C הלוהטת, עם עיצוב אטרקטיבי, תא נוסעים מרווח במיוחד ומנוע טורבו חזק וחסכוני. האם יצליח לנגוס נתח משמעותי מבעבר? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 08 בנוב, 2017

"בכוונתנו להתברג בין חמשת רכבי הפנאי הפופולרים בקטגוריה בשנת 2018" הצהירו ב-UMI השבוע באירוע השקת דגמי 2018 של רכבי הפנאי החדשים של שברולט בישראל, כאשר על האקווינוקס החדש הוטלה המשימה הכבדה, שאולי בעבר היתה נשמעת יומרנית משהו. בקיצור, הולך להיות מעניין בשנה הקרובה.



"מותר לך לרצות הכל"
שוק רכבי הפנאי המשפחתיים בישראל (סגמנט SUV-C) נחשב לקטגוריית הרכב החזקה ביותר ביום בישראל, המרכזת מתחילת השנה כ-50,000 מכוניות, כאשר קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר שולטים בשוק ביד רמה ומוכרים אלפי מכוניות מדי שנה כל אחד מהם. הדור הראשון של שברולט אקווינוקס ששווק כאן בשנתיים האחרונות, מוצב גבוה יותר ולא היה מתחרה בקטגוריה הנ"ל, וכחלק מהיותו מאוד מיושן, לא זכה להצלחה המצופה. הדור השני של האקווינוקס שהושק השבוע בישראל, מציע כבר חבילה מפתה ותמחור אגרסיבי, המציבים אותו בדיוק במרכז הקטגוריה הלוהטת, כאשר גם הסלוגן שלו "מותר לך לרצות הכל" מנסה לשדר את תחושת החבילה האטרקטיבית. איך כל זה מתבטא במציאות? יצאנו לבדוק.
עיצוב אמריקני מודרני עיצוב אמריקני מודרני וקפיצת דרך של ממש מול הדור היוצא
אקווינוקס דור 2
נדמה שבג'נרל מוטורס נושבת רוח חדשה: שברולט אקווינוקס החדש זונח את העיצוב המיושן של הדור היוצא, ומציע במקומו מראה מודרני ונאה מאוד לעין, ואפילו מעט אתלטי. ביחס לדור הקודם מדובר גם ברכב מעט יותר קומפקטי במידותיו, עם אורך של 4.65 מטר (12- ס"מ), רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.66 מטר (10- ס"מ), ובסיס גלגלים של 272.5 ס"מ קטן מבעבר, אך הגדול בקטגוריה אליה הוא מכוון מעתה. התוצאה במציאות: רכב שעדיין גדול ומרשים, אך הרבה פחות מאיים לנהיגה, ועם מידות שלא רחוקות דרמטית מהמקובל בסגמנט, התורמות לתא נוסעים מאוד מרווח לחמישה נוסעים. בסעיף השימושיות, רושם האקווינוקס החדש תא מטען ענק בנפח 846 ליטר לפני קיפול המושבים האחוריים ! ושלל תאי אחסון שימושיים בחלל הרכב, 5 יציאות USB, חשמל 12V ושקע AUX בדגם ה-LT הנבחן.
קטנה מהדור היוצא, אך גדולה יחסית מהמקובל בסגמנט קטנה מהדור היוצא, אך גדולה יחסית מהמקובל בסגמנט
אבזור, בטיחות
הדגם החדש משווק בארץ ב-2 רמות גימור, כאשר כבר רמת הגימור הבסיסית LS כוללת מערכת מולטימדיה מקורית MyLink עם מסך מגע "7, תמיכה באפל CarPlay, שקע USB, דיבורית BT ומצלמת רוורס. עוד תמצאו שם בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, מזגן עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישן אורות ותאורת יום קדמית מסוג LED. האבזור הבטיחותי מעט מאכזב עם היעדר מערכות בטיחות מתקדמות, כשבמקומם מצויד הדגם במערכת הבטיחות של מובילאיי, 6 כריות אוויר ומערכת בטיחות Teen Driver מקורית המתריעה על חריגה ממהירות, נסיעה לא זהירה ועוד.
עיצוב נקי, האבזור נדיב ברמת גימור LT עיצוב נקי, האבזור נדיב ברמת הגימור LT
רמת הגימור הגבוהה LT הנבחנת כאן וצפויה להיות הפופולרית בארץ (תוספת של 10,000 שקל בלבד), כוללת כבר אבזור עשיר במיוחד, עם תוספת של מולטימדיה עם מסך "8, 5 שקעי USB הפזורים בחלל הרכב, התנעת הרכב מהשלט, המאפשרת לכם לחמם או לקרר את הרכב כמה דקות לפני שאתם ניגשים אליו, פנסי קסנון בחזית, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, הגה וידית הילוכים מצופים עור, דלת תא מטען חשמלית עם מנגנון פתיחה חכם לחניונים, מושב נהג חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.
בסיס גלגלים של 272 ס"מ הגדול בקטגוריה, תורם לתא נוסעים מרווח במיוחד בסיס גלגלים של 272 ס"מ הגדול בקטגוריה, תורם לתא נוסעים מרווח במיוחד
על הכביש
האקווינוקס החדש מיישר קו עם המקובל בקרב תעשיית הרכב האירופאית, וזונח את מנוע ה-2.4 ליטר של הדור היוצא, ומאמץ במקומו את מנוע הטורבו 1.5 ליטר, 4 צילינדרים המוכר של החברה, המפיק בדגם הנ"ל הספק גבוה יותר של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 28 קג"מ המתקבל כבר מ-2,000 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש מדובר ברכב נעים מאוד לנהיגה ואף זריז למדי עם 9.1 שניות בתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש, כאשר גם עקיפות זריזות נעשות בו לרוב ללא כל מאמץ מיוחד. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה טובה, אחיזת כביש גבוהה ותא נוסעים שקט הודות לציוד הדגם במערכת ביטול רעשים אקטיבית, המזרימה תדרים מיוחדים דרך רמקולים מיוחדים בתקרת הרכב המפחיתים רעשי חוץ ומנוע. קצת פחות אהבנו את מערכת העברת ההילוכים הידנית הממוקמת בקצה ידית ההילוכים, פועלת רק במצב נסיעה L, ואינה נוחה לשימוש, וגם מי שיחפש נהיגה ספורטיבית, ימצא הגה קל וחסר תחושה, אבל בטוח שזה לא מה שמרבית הלקוחות מחפשים. צריכת הדלק של המכונית הפתיעה לטובה במהלך המבחן עם קרוב ל-12 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו הרבה נסיעות בכביש המהיר, אך יחד עם זאת, מאומצות יחסית.
מנוע טורבו 1.5 ליטר חזק וחסכוני יחסית בדלק מנוע טורבו 1.5 ליטר חזק וחסכוני יחסית בדלק
Make america great again?
במחיר כמעט שובר שוק של 149,900 שקל לדגם ה-LS הבסיסי, או 159,900 שקל לדגם המאובזר LT הנבחן כאן, נכנס שברולט אקווינוקס לסגמנט רכבי הפנאי הפופולרי בישראל, שם צפויה לו תחרות לא פשוטה. על פניו, מדובר בעסקה מאוד משתלמת המציעה רכב פנאי מודרני ונאה עם תא הנוסעים המרווח בקטגוריה, מנוע טורבו חזק וחסכוני יחסית, אבזור עשיר (בדגם ה-LT) ונוחות נסיעה טובה. בצד השלילה, הדגם לא משווק לעת עתה עם מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות ומסתפק במקום זה במערכת מובילאיי, וגם אינו נהנה מאותו מוניטין שיש כיום בארץ לדגמים המתחרים מתוצרת קוריאה או יפן. בשורה התחתונה: טראמפ הבטיח לנו שיהיה טוב יותר… ושברולט אקווינוקס אכן מציעה חבילה משובחת ביחס לדור היוצא, ומעניין יהיה לראות איך הוא ייקלט בשוק המקומי.
בעד: הופעה, מרווח, נוחות, ביצועים, אבזור נגד: היעדר מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות לסיכום: צאו לנסיעת מבחן ותחליטו