שגריר חושפת: 25% גידול בגרירות הג'יפים ורכבי הפנאי ב-2016

קבוצת שגריר, חברת שירותי הדרך והגרירה הגדולה בישראל, מסכמת שנה: גידול של 25% בשירותי גרירה לרכבי פנאי, פחות תקלות חשמל, גווני האפור והכסף הכי פופולרים בתאונות, ומדוע רכב מליסינג בין שנתיים נזקק יותר לחילוצים.

ששי כהן 11 בינו, 2017

קבוצת שגריר, חברת שירותי הדרך והגרירה הגדולה בישראל, מסכמת את שנת 2016 עם גידול במספר הלקוחות והצטרפות הלקוח המיליון לחברה. בחברה טיפלו אשתקד ביותר מ-300 אלף שירותי דרך וגרירה שסופקו ללקוחות, נתון הדומה למדי לשנה הקודמת. אז אילו תקלות גורמות לרכבים שלנו להיתקע בצד הדרך, כמה אנשים נתקעו לאחר שתידלקו את רכבם בדלק לא נכון, איזה שנת מודל בעלת הסיכוי הגבוה להיתקע בכבישים ומדוע רכבי ליסינג בני שנתיים מועדים יותר לצרות. קבלו את כל הנתונים.




הגורמים העיקריים לגרירה וחילוץ ב-2016
מניתוח תיקוני הדרך והגרירות בשנת 2016 מתברר כי כשלים במערכת החשמל והאלקטרוניקה עדיין מהווים את המרכיב העיקרי בקריאות לתיקון: 34.8% מהקריאות נבעו כתוצאה מכשלים במערכת החשמל, קיטון של 5% ביחס ל- 2015  (36.6%) אך ממחיש את מגמת השיפור בשנים האחרונות בהן תקלות במערכת החשמל נמצאות בירידה. ב- 2014 תקלות אלה היוו 44% וב- 2013 46% מהתקלות. הירידה המתמשכת ב- 4 השנים האחרונות בתקלות אלו עומדת על 24.3%.
גם בעיות במכלולי המנוע נמצאות בירידה קלה של 4.5% ועומדות ב- 2016 על 18.7% לעומת 19.6% ב- 2015. תאונה או גניבה היוו 13.9% ירידה של 8% ביחס לשנת 2015. תקלות במערכת הגיר והמצמד היוו 7.3% מהקריאות, דומה לשנה שעברה. 6.3% מקריאות הדרך נעשו גם לצורך החלפת נורות או מגבים, ו-4.8% מהקריאות נעשו לצורך עזרה בהחלפת גלגל/צמיג שניזוק.
זינוק במספר האנשים שתדלקו את רכבם בדלק לא נכון
1001 נהגים נתקעו בכביש כתוצאה ממילוי סוג דלק לא מתאים לעומת 833 בשנת 2015,  1098 קריאות התקבלו כתוצאה מאורות דולקים שהושארו וגרמו לריקון מצבר לעומת 830 בשנת 2015, 641 נהגים נעלו את המפתחות בתוך הרכב בלי יכולת לפתוח אותו לעומת 616 בשנת 2015, 463 נהגים חולצו משקיעה בחול או מים, לעומת 371 בשנת 2015,  320 רכבים נגררו לאחר שעלו באש לעומת 281 בשנת 2015,   227 קריאות התקבלו כתוצאה מאיבוד המפתחות ו- 218 נהגים התקשרו לקבלת עזרה לאחר שנהגו עד טיפת הדלק האחרונה ברכב, לעומת 151 בלבד בשנת 2015, גידול של 44%.
1,001 מלקוחות שגריר תדלקו את רכבם בדלק לא מתאים. 1,001 מלקוחות שגריר תדלקו את רכבם בדלק לא מתאים.
דגמים ישנים צורכים פי 5 שירותי חילוץ מדגמים חדשים
ניתוח ניצול השירותים הראה ש- 6% מתוך הרכבים משנת הדגם האחרונה (2016) נזקקו לשירותי דרך וגרירה כבר בשנה הראשונה שלהם על הכביש. מדובר בירידה של 10% לעומת 2015.
בשנתון השני (2015), 10.9% מתוך הרכבים נזקקו לשירותי דרך וככל שהשנתון יורד לרוב שכיחות ניצול שירותי הדרך עולה. בשנתון הרביעי (2013) חל שיפור רב של כמעט 100% בצריכת השירות, לעומת שנתון שלישי (2014). תופעה זו מוסברת בכך שבשנתון זה חלק מהרכבים עוברים לבעלות פרטית ובחלקם מושבחים על ידי חברות הליסינג טרום מכירה. בשנתון 2007 אחד מכל ארבעה רכבים על הכביש נזקק לשירותי שגריר.  ובדגמים ישנים יותר אחד מכל שלושה רכבים נזקק לשירות פעם בשנה ובעצם צורך שירות פי 5  מדגמים משנתון חדש.
המשפחתיות נתקעות הכי הרבה, זינוק בתקלות גם ברכבי פנאי-שטח
מבחינת קטגוריית הרכבים 43.4% מהשירותים משוייכים לקטגוריית המשפחתיות בדומה לשנה שעברה, 16.7% לקטגוריית הסופר מיני, קטגורית הג'יפים ורכבי הפנאי קפצה ב-25% בשנת 2016 ועומדת על 8.4% לעומת 6.7% בשנת 2015.  7.1% לטנדרים, 6.7% לוואנים, 6% לרכבי מנהלים ו- 4.7% לרכבים מקטגוריית המיני גידול של 27%.




התפלגות תאונות לפי צבע הרכב
מנתוני שגריר, לא פחות מ- 35.6% מהרכבים שנזקקו לגרירה אשתקד עקב תאונה, היו בגווני האפור והכסף השונים. מיד אחריהם עם 34.7% מהגרירות עקב תאונה, נמצאים גווני הלבן, שמפניה ושנהב. צביע הכחול והתכלת מחזיקים 10.2% מהתאונות, השחור עם 9.5% מהתאונות והאדום חביב הנשים עם 3.9% תאונות בלבד. הסיכוי הנמוך ביותר שלכם להיקלע לתאונה, היה עם צבעי הצהוב והכתום הבולטים בכביש, עם 0.6% מהתאונות.
גווני האפור והכסף הכי פופולרים בתאונות ( צילום: HNN)
בהתפלגות תאונות הדרכים לפי צבע הרכב יש קורלציה לשכיחות הצבע באוכלוסיה מלבד כמה יוצאים מהכלל. 2.7% מהתאונות ששגריר מטפלת בהם הם לרכבים בצבע ירוק לעומת השכיחות באוכלוסיה שעומד על כ-1%, דבר המעיד על כמעט פי 3 יותר תאונות לרכבים בעלי צבע זה ביחס לשכיחות שלהם.