שיא במספר המבקרים בכנס EcoMotion השישי !

בדרך להיות מעצמת סטארט-אפ גם בעולם הרכב? לא פחות מ-3,000 מבקרים, מתוכם כ-500 נציגים מחו"ל, לרבות מיצרני הרכב הגדולים בעולם, השתתפו אתמול בכנס EcoMotion השישי בנמל ת"א, בו הציגו כ-100 סטרטאפים ישראליים פיתוחי תחבורה חכמה.

ששי כהן 24 במאי, 2018
כנס אקומושן ה-6 (צילום:אסף קליגר)

שיא במספר המתעניינים בטכנולוגיה הישראלית של התחבורה החכמה העתידית: לא פחות מ-3,000 מבקרים התארחו אמש בנמל ת"א, בכנס EcoMotion שנערך בפעם השישית ברציפות, ובו הציגו לא פחות מ-100 סטרטאפים ישראליים שלל פיתוחים בתחום התחבורה החכמה העתידית.




בכנס נצפו שלל אורחים ממגוון יצרני רכב בעולם, ביניהם נציגים מקונצרן פולקסווגן, טויוטה, ג'נרל מוטורס, פורד, ב.מ.וו ואחרים, לצד שלל נציגי חברות Teir1 ובכירים מתעשיית הרכב העולמית. כנס התחבורה החכמה הנתמך ע"י מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה (תחת משרד רוה״מ) ומשרד הכלכלה, מאגד כיום לא פחות מ-600 סטארטאפים בארץ, צמיחה אדירה לעומת 90 הסטארטאפים שהשתתפו בכנס לפני 5 שנים.

כנס אקומושן ה-6 (צילום:אסף קליגר)


את עיקר התצוגה של 100 החברות שהציגו את פיתוחיהם ורעיונותיהם בכנס, תפסו שלל פיתוחים הנוגעים לכלי הרכב האוטונומים שעתידים להשתלט בעתיד על הכבישים ברחבי העולם, עם שלל פיתוחים בתחום המכ"מים ומצלמות תרמיות, סייבר והגנה, רכבים מקושרים, שלל חיישנים, מערכת FCW לאופנועים (התרעה על סכנת התנגשות בחזית), מגוון פתרונות לבטיחות הנוסעים ברכב, ושלל פתרונות תחבורה ירוקים אורבניים, לרבות אופניים וקורקינטים חשמליים מתקדמים, קורקינטים לנהיגת שטח ועוד.
בין שלל הפיתוחים שהציגו במקום, הציגה חברת Arbe Robotics מכ״ם ברזולוציה גבוהה לרכבים אוטונומיים, המאפשר למכונית "לראות" את סביבתה בזמן אמת. המכ"ם של Arbe  פועל בכל תנאי מזג האוויר והתאורה כולל חושך מוחלט, זיהום אויר גבוה, ערפל, וגשם כבד, והיחיד בעולם הפועל ברזולוציה של מעלה אחת. חברת UVeye חשפה מערכת לסריקת גחון חיצונית של רכבים, המסוגלת לאתר החל מנזילת שמן, מכה, או חלודה מחד, ועד הסלקת מטען חבלה, סמים או רכיב בגודל דיסק-או-קי, בתחום אבטחת המתחמים השמורים (נמלי תעופה/ים, שגרירויות, בסיסים וכו׳).
לדברי אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion: "החודשים האחרונים ממחישים את סיפור ההצלחה של תעשיית התחבורה החכמה הישראלית, עם התעניינות שיא של יצרנים וחברות מחו"ל בקהילה שלנו. בשש השנים האחרונות גדלנו מ-90 סטרטאפים למעל 600 סטרטאפים היום עם גיוסי הון של כ- 6 מיליארד דולר. אם בשנים הקודמות הצגנו את התעשייה מתוך מבט אל העתיד הרי שהשנה אנו רואים את הטכנולוגיה הישראלית על המפה, לאחר הבשלה ממושכת, מוכנה להטמעה. ישראל הפכה לשותפה ומובילה בתחום התחבורה החכמה".