סיטרואן קקטוס דיזל מבחן דרכים: חסכונית בדלק

עם הבטחה להיות אחד מכלי הרכב החסכוניים ביותר בדלק בארץ, מציע סיטרואן קקטוס דיזל לנהגים המבצעים ק"מ רב ג'יפון חסכוני, שימושי ומעוצב במחיר אטרקטיבי.

ששי כהן 10 בנוב, 2016
סיטרואן קקטוס דיזל

3 מבין חמשת הרכבים הנמכרים ביותר בארץ מתחילת השנה הם רכבי פנאי. שוק הרכב החדש השתנה כמעט ללא הכר בשנים האחרונות ורכבי הפנאי דחקו בשיטתיות ובעקביות את המשפחתיות סדאן הצידה, תוך כדי שהם מנסים לכבוש כל חלקה טובה, החל מהשוק העממי ועד לשוק היוקרה. סיטרואן קקטוס דיזל שהצטרפה השנה לשוק הגועש, מצוידת אמנם בתיבה ידנית (כמו שאר דגמי הקטטוס בארץ לעת עתה) שאינה אהודה על מרבית הציבור, אך מציעה לנהגים המבצעים ק"מ שנתי גבוה, כמו מורי נהיגה לדוגמה, סוכני מכירות בחברות וכו', אפשרות לנהוג על ג'יפון מעוצב וחסכוני במיוחד, במחיר די אטרקטיבי. נכון לסוף אוקטובר 2016, כ-117 מתוך 580 מדגמי הקקטוס שנמסרו ללקוחות מתחילת השנה היו מדגם הדיזל.



סיטרואן קקטוס דיזל -עיצוב מקורי ומלא חן סיטרואן קקטוס דיזל -עיצוב מקורי ומלא חן
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, זאת אותה קקטוס מוכרת שמסתובבת כאן בשנה וחצי האחרונות. העיצוב מקורי ושונה מהמקובל, מה שלא תמיד מוצא חן בעיני כולם, אך אנחנו באופן אישי מאוד אוהבים אותו. עם 4.16 מטר באורך, 1.73 מטר רוחב ו-1.48 מטר גובה, הוא מציע ממדים מקובלים לקטגוריית הג'יפונים, ועם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, הוא מציע מרחב נאה לחמישה נוסעים, ואפילו טוב מהצפוי, לצד תא מטען בנפח 348 ליטר הצומח עד 1,170 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.סיטרואן קקטוס דיזל -מרווח ונוח במפתיע סיטרואן קקטוס דיזל -מרווח ונוח במפתיע
בתוך הקבינה, מציע סיטרואן קקטוס שוב את אותו קסם המלווה את המראה החיצוני: העיצוב לא שגרתי, המושבים מרגישים כמו כורסאות, תא הנוסעים מצויד בשלל גימיקים עיצוביים ( ידיות פתיחת דלתות בסגנון רצועות, תא כפפות עליון בעיצוב מיזוודת רטרו, מזגן ללא פתח מיזוג ימני, פתיחת חלונות אחוריים כלפי חוץ בסגנון רכב קופה ולוח שעונים קטן ודיגיטלי. למרות הצהרת היצרן על פיתוח רכב זול לרכישה (והוא אכן כזה), האבזור הסטנדרטי נדיב וכולל כסטנדרט: חישוקי גלגלים "16 קלים, תאורת LED קדמית ליום, מסילות גגון, פנסי ערפל קדמיים, מערכת Start&Stop, בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית, מחשב דרך, ציפוי עור להגה ומערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה, הכוללת גם חיבורי AUX ו- USB. בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית ב-6 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר, אך למכונית ציון בטיחות של 4 כוכבים בלבד.סיטרואן קקטוס דיזל -תא נוסעים מקורי, האבזור נדיב סיטרואן קקטוס דיזל -תא נוסעים מקורי, האבזור נדיב
מתחת למכסה המנוע, מצוידת הקקטוס דיזל במנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר המוכר של החברה, המפיק 100 כ"ס ב-3,750 סל"ד ומומנט מרבי של 25.9 קג"מ, המתקבל כבר ב-1,750 סל"ד נמוכים, המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. על הכביש, מדובר במכונית זריזה למדי (10.6 שניות ל-100 קמ"ש), המזנקת בהחלטיות מהמקום, צוברת חיש מהירות ומסוגלת לצאת לעקיפות עם שלל כח שזמין כמעט לאורך כל רצועת הסל"ד. תיבת ההילוכים הידנית מציעה העברות לרוב העברות הילוכים קלות וחלקות, וגם כאן מדובר במנוע דיזל מודרני, שאת הרעש העיקרי שלו ישמעו בחוץ והרבה פחות בתא הנוסעים. בדומה לקקטוס בנזין, גם הקקטוס דיזל מציעה נוחות נסיעה משביעת רצון, באופן שמזכיר קלות את דגמי העבר של סיטרואן. בשורה התחתונה: מכונית נעימה מאוד ונוחה לנהיגה, ואף שקטה יחסית.
סיטרואן קקטוס דיזל - יכולות שטח סמליות סיטרואן קקטוס דיזל – יכולות שטח סמליות
כצפוי מג'יפון, גם במקרה של הקקטוס דיגדג לנו לרדת איתו לנסיעת שבילים קלה. בדומה לג'יפונים המתחרים, גם כאן היכולות הן סמליות ביותר, אך לפיקניק בזמנכם החופשי הוא יקח אתכם ללא כל בעיה, ואת שבילי קק"ל הוא יעבור לרוב בקלילות ודרגה אחת כמובן מעל למשפחתית סטנדרטית. מעבר לכך, הנתון המעניין ביותר בקקטוס דיזל הוא צריכת הדלק כמובן. במהלך ימי המבחן הציג הרכב צריכת דלק מרשימה של 19.6 ק"מ לליטר בממוצע, רחוק אמנם מהצהרת היצרן ( 29 ק"מ לליטר בממוצע), אך בהחלט נתון טוב בהתחשב בתנאים שהיו מעט יותר מאומצים מנסיעה שגרתית ואפילו חצי שעה של טיול שבילים. סביר להניח שתחת הקפדה על כללי הנהיגה החסכונית, תניבו קצת מעל ל-20 ק"מ לליטר במציאות.סיטרואן קקטוס דיזל - חסכוני מאוד בדלק - 19.6 ק"מ לליטר במבחן. סיטרואן קקטוס דיזל – חסכוני מאוד בדלק – 19.6 ק"מ לליטר במבחן.
במחיר של 104,000 שקל לפני מבצעים, מציע סיטרואן קקטוס דיזל ג'יפון משפחתי קומקפטי, בעל עיצוב מקורי ומלא חן, אבזור נדיב, נוחות נסיעה מרשימה ומעל לכל תצרוכת דלק פנטסטית שעשויה לקסום ללקוחות המבצעים ק"מ רב, וכל זאת במחיר תחרותי למדי שנמוך ב-20,000 שקל ממחירי ג'יפונים אוטומטיים שיהיו גם הרבה פחות חסכוניים. בצד החובה, יהיו מי שלא יאהבו את העיצוב החיצוני ועודף המקוריות בתא הנוסעים, ולעיתים גם התדמית הצרפתית עשויה להפריע (ושלא בצדק) ללקוחות מסויימים.