שיפורי רכב: לשלוט בגובה צלילי האגזוז

מחפשים את הצליל הספורטיבי המדויק שיבקע מהרכב שלכם? חברת PIT STOP משיקה בישראל מערכת מתקדמת לשליטה בגובה צלילי האגזוז מבית REMUS באמצעות הסמארטפון. כמה עולה התענוג?

ששי כהן 19 בספט, 2017

רבים מחובבי הרכב והנהיגה יעדיפו ככל הנראה להתענג על הצליל הספורטיבי שבוקע ממערכת הפליטה של רכבם, מאשר להאזין למוסיקה ממערכת השמע ברכבם. יחד עם זאת, בניגוד למערכת השמע המסורתית בה ניתן לבחור את עוצמת המוסיקה בהתאם לדרישות הנוסעים ברכב, כשמדובר בצלילים הבוקעים מהאגזוז הספורטיבי שלכם, לרוב יהיה מדובר בין בחירה במצב שקט או רועש (ספורטיבי), כשבדגמים ספורטיביים חדישים מתלווה לעיתים לצליל האמיתי של מערכת הפליטה גם צליל פיקטיבי הבוקע מהרמקולים ברכב וניתן לשליטת הנהג. לא הייתם מעדיפים לשלוט בגובה הצליל האמיתי?




שליטה בגובה צלילי האגזוז מבית REMUS
חברת PIT STOP המתמחה בשיפורים ושדרוגים לרכבים, החלה לשווק בימים אלה מערכת פליטה חדשה מבית REMUS הכוללת מערכת שליטה מתקדמת בגובה צלילי האגזוז הנשלטת ע"י אפליקציה ייעודית בסמארטפון. המערכת החדשה של REMUS מאפשרת לנהג לשלוט באופן מלא בגובה הצלילים שמפיק הרכב, בשלושה תחומים לכל אורך רצועת הסל"ד – נמוך, בינוני וגבוה, כך שלמעשה ניתן לקבוע כי הרכב יהיה חרישי בסל"ד נמוך (שימוש יומיומי רגיל) וקולני בתחום הסל"ד הגבוה, או בכל קונפיגורציה אחרת. המערכת הממוחשבת שולטת בפרפר אחד או יותר על צנרת הפליטה ומסוגלת להציע מגוון רחב מאוד של פעולה – ממצב סגור לגמרי (שקט) ועד מצב פתוח לגמרי (קולני). זאת ועוד, השליטה במערכת ולמעשה בגובה צלילי הרכב נעשית באמצעות  חיבור  BT בסמארטפון ואפליקציה ייעודית, אשר מאפשרים לנהג להתאים בכל רגע נתון או במצב אוטומטי את מידת הרעש שיפלט מהאגזוז של הרכב.
לדברי היבואן, המערכת החדשה מתאימה לשלל דגמים ספורטיביים לרבות דגמי מיני קופר JCW, ב.מ.וו, פולקסווגן ועוד.
כמה יעלה התענוג?
מחיר המערכת בישראל לדוגמה עבור פולקסווגן פולו GTI הכוללת דוד אחורי ומערכת שליטה אלחוטית – 7,900 שקל או החל מ-9,000 שקל עבור מערכות פליטה מלאות עם מערכת שליטה אלחוטית.