שר התחבורה ישראל כץ: "מיסוי הרכב מהווה כמחצית מהצמיחה של מדינת ישראל"

פסגת הרכב ה-5: קרוב ל-40 מיליארד ש"ח תיגבה השנה המדינה ממסים בענף הרכב. לדברי השר כץ: "הייתי רוצה שמיסוי יפחת ולכולם תהיה אפשרות לרכוש רכב אבל זה לא בתחום אחריותי".

ששי כהן 23 בנוב, 2016
ישראל כץ

שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר בפסגת הרכב של מידע כנסים, למספר כלי הרכב על הכביש בישראל: "ענף הרכב הוא ענף בצמיחה לא במשבר ואני לא רואה בזה דבר רע. הממוצע בישראל של כלי רכב לאדם הוא כשליש מבארה"ב ומחצית מאירופה". בנוסף, בהתייחסו לכמות שיא של קרוב ל-300 אלף כלי רכב חדשים שיעלו השנה על הכביש, והיעדר תחבורה ציבורית יעילה אמר השר שאין קשר בין הגידול במספר כלי הרכב לשימוש בתחבורה ציבורית: "יש בעולם הרבה יותר כלי רכב והשימוש בתחבורה ציבורית עדיין גבוה".




דברים מעניינים סיפק השר גם בעמדתו לרכבים האוטונומיים שצפויים להגיע לשימוש כבר בשנים הקרובות. לדברי השר : "כל הנהגים, לא רק נהגי המוניות,  צריכים להבין שעוד 5 שנים אף אחד כבר לא ינהג כאן ברכב ואתם בענף הרכב צריכים ביחד איתנו הרגולטורים להיערך לקראת דבר שהוא לא כל כך רחוק. יהיו המון דברים שיהיה צריך להתאים אותם מהתקנות ועד המיסוי.  חברות הענק הבינלאומיות ויצרניות הרכב הגדולות משקיעות בתחום הזה וקבעו את 2021 כשנה שבא זה מתחיל לעבוד. נצטרך לראות גם מה נעשה עם כל העובדים שהמקצועות שלהם  יהפכו ללא רלוונטיים בעקבות השינויים".קיה ספורטאז' החדש- רכב השנה 2016 קיה ספורטאז' החדש- רכב השנה 2016
קיה ספורטאז רכב השנה של אתר icar
מעבר לכך, בפסגת הרכב החמישית שהתקיימה היום במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, הכריז מגזין הרכב iCar על קיה ספורטאז' החדשה כמכונית השנה לשנת 2016. בבחירת מכונית השנה של המגזין, השתתפו גם השנה כ-39 עיתונאי רכב (כולל אותנו),  אשר שיקפו בבחירתם את מגמת השוק הישראלי שמאמץ בחיבה את רכבי הפנאי השונים על חשבון המשפחתיות המסורתיות, מגמה אשר התחזקה השנה במיוחד כאשר הספורטאז' הפך למכונית הנמכרת ביותר בישראל.



הבחירה נעשתה בשני מישורים. בכל אחת מ-12 הקטגוריות השונות שהוגדרו, בחרו העיתונאים את מכונית השנה מתוך כלל המכוניות המשווקות בישראל באותה קטגוריה. הבחירה השניה, של תואר “מכונית השנה 2016”, נעשתה רק מתוך הרכבים החדשים שהגיעו לישראל במהלך שנת 2016.
קיה מובילה עם 6 זכיות כולל זכייה במכונית השנה לשנת 2016.  עוד הובילה סקודה עם 5 זכיות כולל זכיה בקטגוריית המשפחתיות.