תערוכת ג'נבה 2016 : מתקפת רכבי פנאי חדשים

תערוכת ג'נבה 2016 נפתחה אתמול רשמית עם שלל רכבי פנאי חדשים: אאודי Q2, סיאט אטקה, קיה נירו, טויוטה CH-R ודגמי קונספט לסובארו XV הבאה, וסקודה 7 מקומות.

ששי כהן 02 במרץ, 2016
סקודה Vision S קונספט

תערוכת הרכב של ג'נבה נפתחה אמש לעיתונאים תחילה, וממחר גם לקהל הרחב עם שלל דגמים חדשים שחלקם יגיעו עוד השנה לארץ. כחלק ממגמה עולמית המאמצת בחיבה את רכבי הפנאי-שטח השונים, גם בתערוכה הנוכחית הציגו שלל יצרנים דגמים חדשים ומחודשים שיגיעו לשוק כבר השנה, לצד דגמי קונספט ראוותניים שיגיעו החל משנת 2017 לשוק והלאה. אז אספנו לכם כמה דוגמאות לרכבי SUV חדשים שרלוונטים לארץ וחלקם יגיעו עוד השנה לישראל.

אודי Q2 : אודי מרחיבה את היצע דגמי ה- Q וחשפה את ה- Q2 שתהווה את גרסת הכניסה החדשה לעולם רכבי הפנאי-שטח של החברה.ה- Q2 שממוצב מתחת ל- Q3, יציע מידות קומפקטיות עם 4.19 מטר אורך, 1.79 מטר רוחב, 1.51 מטר גובה ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, המבטיח לדברי החברה תא נוסעים מרווח יחסית לגודל המכונית, לצד תא מטען גדול יחסית בנפח 405 ליטר. הדגם יוצע עם 6 מנועי בנזין ודיזל לבחירה בהספקים של 110-190 כ"ס שיוצעו בשילוב לתיבות ידניות ואוטומטיות DSG. כשיגיע לארץ, יתומחר מתחת ל-200 אלף שקל.
אודי Q2 - רכב פנאי חדש של אאודי בפחות מ-200 אלף שקל אודי Q2 – רכב פנאי חדש של אאודי בפחות מ-200 אלף שקל
אינפיניטי QX30 : רכב פנאי קומפקטי חדש המבוסס על ה- Q30 שתנחת כאן בקרוב מאוד ואמור להתחרות בדגמים כמו אודי Q3 ומרצדס GLA. בדומה לוולוו V40CC, גם במקרה הנ"ל מדובר באינפיניטי Q30 שזוכה לתוספת של כמה ס"מ בגובה, ומראה קרבי יותר עם שינויים עיקריים בפגושים האמורים להקנות לו מראה של רכב פנאי. הדגם צפוי להגיע לארץ במחצית השניה של 2016, כנראה עם מנוע הטורבו 2.0 ליטר 211 כ"ס והנעה כפולה.
אינפיניטי QX30 אינפיניטי QX30
טויוטה CH-R : כפי שסיפרנו לכם לפני כמה ימים, גם טויוטה חשפה רכב פנאי קומפקטי חדש, האמור להתחרות בדגמים כמו הונדה HR-V, ניסאן ג'וק ומאזדה CX-3. הדגם יוצע בגרסה היברידית המקבלת את יחידת הכח 1.8 ליטר המוכרת מהאוריס וצפוי להציע תצרוכת דלק מרשימה. לצד אלה, יוצע הרכב עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות ותא נוסעים מאובזר למדי כבר ברמת הגימור הבסיסית. הדגם צפוי לנחות בארץ ברבעון האחרון של השנה, עם תג מחיר שמוערך סביב ה- 135-140 אלף שקל.
טויוטה CH-R -ג'יפון קומקפטי עם תג מחיר התחלתי מוערך של 135-140 אלף שקל. ( צילום אתר : Wheelsmag ) טויוטה CH-R -ג'יפון קומקפטי עם תג מחיר התחלתי מוערך של 135-140 אלף שקל. ( צילום אתר : Wheelsmag )
סיטרואן מהארי : (E-Mehari) רכב הבאגי הנוסטלגי משנות ה-60, חוזר בגרסה חדשה המבוססת על הקקטוס, רק שהפעם מדובר ברכב חשמלי 100% בעל טווח נסיעה של 200 ק"מ בין הטעינות. הספק המנוע החשמלי 47 כ"ס והמכונית מסוגלת לנסוע עד מהירות 110 קמ"ש. לצד שימוש נרחב בפלסטיק במרכב הרכב, יצויד ה-E מהארי בגג בד, אך חלונות צד נעדרים מהתפריט לעת עתה. סיכוי הדגם להגעה לארץ אפסי בשלב הנוכחי.
סיטרואן E מהארי סיטרואן E מהארי – הבאגי משנות ה-60 חוזר בדגם חדש וחשמלי
סיאט אטקה : כניסה ראשונה בתולדות סיאט לעולם ה- SUV עם האטקה המבוססת על הלאון המשפחתית. סיאט אטקה מבוססת על שלדת ה- MQB ומציעה 4.36 מטר באורך, 1.84 מטר רוחב, גובה של 1.60 מטר ובסיס גלגלים של 264 ס"מ . בתחום השימושיות מציע הרכב תא מטען נדיב בנפח 485 ליטר בדגם ה- 4X4 ו-510 ליטר בדגם ההנעה הקדמית. היצע המנועים מורכב כולו ממנועי טורבו, כאשר בדגמי הדיזל כולל את ה- 1.6 ליטר 115 כ"ס, ו- 2.0 ליטר שיוצע בהספקים של 150 כ"ס ו-190 כ"ס. צפי הגעה לארץ : לקראת סוף השנה, כנראה בדגם הטורבו 1.4 ליטר 150 כ"ס.
סיאט אטקה - רכב פנאי-שטח ראשון בתולדות סיאט סיאט אטקה – רכב פנאי-שטח ראשון בתולדות סיאט
סקודה Vision S קונספט: סקודה חושפת כדגם קונספט עדיין, את רכב הפנאי 7 מושבים העתידי של החברה שכנראה יוצג בגרת היצור שלו בתערוכת הרכב האירופאית הבאה. עם אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.68 מטר ובסיס גלגלים של 2.90 מטר, הוא אמור להציע תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים + צמד ילדים והיצע המנועים יכלול מנועי בנזין ודיזל, לצד דגם היברידי פלאג-אין חסכוני במיוחד שעשוי להתחרות במיצובישי אאוטלנדר PHEV המצליחה באירופה. לארץ יגיע ככל הנראה במחצית השניה של 2017.
סקודה Vision S קונספט סקודה Vision S קונספט
קיה נירו : קיה חשפה בתערוכה את רכב הפנאי ההיברידי החדש שלה העונה לשם נירו ( Niro ). דגמי הקונספט שלו שהוצגו בשנתיים האחרונות זכו לעיצוב שרירי וקרבי עם " דלתות שחף ", אך גרסת היצור שלו קיבלה בסופו של דבר מרכב מודרני ונאה, אך רחוק מלהיות יחודי. יחידת הכח ההיברידית שלו הכוללת מנוע בנזין חדש 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, מציעה הספק כולל של 146 כ"ס ו-29.9 קג"מ מרביים, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, ואמורים להציע תצרוכת דלק ממוצעת של 21.2 ק"מ לליטר לדברי היצרן. הדגם ישווק בארץ החל מהרבעון האחרון של השנה.
קיה נירו ההיברידית קיה נירו היברידית
סובארו XV החדשה ( קונספט ): סובארו חשפה את ה- XV קונספט המרזמת על המראה של הדור הבא של רכב הפנאי-שטח הקומפקטי של החברה, עם עיצוב נועז יותר ומעט יותר ספורטיבי. כרגע החברה לא משחררת פרטים נוספים על הדגם ומסתפקת בעיקר בתיאור המראה החדש. גרסת יצור שלו, תיחשף כנראה בהמשך השנה.
סובארו XV קונספט החדשה סובארו XV קונספט החדשה