ביקור בתערוכת רכב בחו"ל- תערוכת האופנועים במילאנו 2014 לדוגמא.

ביקור בתערוכת רכב רכב בחו"ל הינו עסק יקר יחסית עבור חובב הרכב, אולם שילוב של טיול משפחתי בחו"ל עם הקדשה של יום לתערוכת רכב, יכול לשדרג משמעותית את הטיול עבור חובב הרכב. תערוכת האופנועים במילאנו 2014 לדוגמא.

ששי כהן 12 בנוב, 2014
תערוכת מילאנו 2014 ( wheel )

בכתבה הבאה אינני בא לסקר את תערוכת האופנועים של מילאנו מההיבט הרגיל הכולל את סקירת התערוכה והחידושים שהוצגו בה בעולם הדו-גלגלי, אלא לספק לכם מידע אודות אפשרות לביקור בזמנכם החופשי בתערוכת רכב אמיתית בחו"ל, על כל העלויות הכרוכות בכך.


בהיעדר תערוכת רכב ישראלית ראויה
ביקור בתערוכת רכב בעולם הינו חוויה מיוחדת עבור כל חובב רכב אמיתי ובמיוחד עבור אלו שלא ביקרו מעולם בתערוכת רכב אמיתית. במקרה שלנו, אם  בעבר תערוכת אוטומוטור הישראלית היתה עוד סוג של תערוכה מקומית  בה השתתפו מרבית יבואני הרכב בישראל, בשנים האחרונות הפכה התערוכה הישראלית לסוג של הפנינג למשפחה עם שלל הפעלות לילדים, אך מכוניות ואופנועים לצערנו הפכו להיות מחזה די נדיר בתערוכה, מה שמותיר תסכול רב אצל חובב רכב המבקר בתערוכה ומאוכזב מאיכותה. לכישלון התערוכה המקומית סיבות רבות ואשמים בה הן החברה שיוזמת שמפרסמת את התערוכה כאילו היתה לאחת החשובות בעולם, וגם היבואנים שמחרימים ברובם את התערוכה המקומית היחידה שיש לנו כאן.

EICMA 2014- הכניסה לתערוכת מילאנו

EICMA 2014- הכניסה לתערוכת מילאנו


ביקור בתערוכת רכב בחו"ל
ביקור בתערוכת רכב בחו"ל, הינו כבר עסק בליגה אחרת לחלוטין. בביקור באחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם, תצטרכו להקדיש יום שלם לפחות, בשל כמות המציגים העצומה שמציגה במקום. לתערוכת רכב רצינית בחו"ל, לא יהיה יצרן רכב שיעז להיעדר ממנה, ואל כל היצרנים מתלווים גם עשרות ומאות של מציגים מתחומים רבים הקשורים בענף הרכב, לרבות ציוד ואביזרים, שדרוגים, חלפים ושלל מוצרים נוספים, וכמובן גם דוגמניות נאות המקשטות את הכלים. עבור חובב חובב הרכב האמיתי, מדובר בחגיגה של ממש עם מספר אולמות תצוגה ענקיים, בהם תוכלו להסתובב יום שלם, ורק עייפות הרגליים תעצור אתכם בסופו של דבר. בניגוד לתערוכת הרכב הישראלית, בכל תערוכה נחשבת בחו"ל ( כמו: פאריס, פרנקפורט, ז'נבה ואחרות ) מופיעים כל החידושים בעולם הרכב כולל אין ספור דגמי קונספט, ושלל פיתוחים מרשימים שחלקם גם יגיעו לארץ הקודש בעתיד הקרוב או הרחוק.
דוקאטי סקרמבלר החדש - מדהים ביופיו

דוקאטי סקרמבלר החדש – מדהים ביופיו


הבעיה העיקרית: עלות גבוהה
הבעיה העיקרית שעומדת מולנו היא העלות הגבוהה שמתלווה לעסק הנ"ל, המרחיקה את רובנו מהגשמת החלום, ועשויה להסתכם בסכום שנע סביב ה- 1,000-1,500$ לביקור הכולל טיסות, מלון, רכב, כלכלה ובזבוזים שמתלווים לנסיעה לחו"ל, מה שמרחיק את רוב חובבי הרכב מהבילוי המומלץ.
הצעה לפיתרון: שילוב של נסיעה מתוכננת לחו"ל עם ביקור בתערוכה
בשבוע החולף ביקרתי בתערוכת האופנועים של מילאנו, הנחשבת לתערוכה הגדולה והחשובה בענף הדו-גלגלי בעולם. בשונה מהעבר, הפעם נחשפתי לתערוכה כמבקר רגיל ולא כעיתונאי המגיע לתערוכה ביום- יומיים הראשונים של התערוכה בה היא לא פתוחה לציבור הרחב. הפעם הגעתי ביחד עם אשתי לטיול עצמאי של מספר ימים באיטליה, בו סיכמתי עם אשתי מראש שנקדיש יום אחד לתערוכת האופנועים האיטלקית במילאנו.
הוסקוורנה 401 - חזרה לדגמי כביש עם דגם קונספט יפהפה

הוסקוורנה 401 – חזרה לדגמי כביש עם דגם קונספט יפהפה


העלויות העיקריות:
כרטיסי טיסה: הפעם שיחק לנו המזל ורכשנו זוג כרטיסים במסגרת מבצע " Fun Day " של אל-על במחיר של 290$ לכרטיס לטיסה סדירה וחזרה אחרי ארבעה ימים. במקרים אחרים, ניתן למצוא כרטיסים גם ב- 400-500$.
מלונות באזור מילאנו : 80 EURO ללילה לזוג במלון 4 כוכבים באזור מילאנו- דרך אתר BOOKING.
השכרת רכב : הזמנה של רכב מהארץ ( יוצא יותר זול ) – במקרה שלנו הסתפקנו ברכב מיני בסיסי בעלות כוללת של 516 ש"ח לכל התקופה כולל כל הביטוחים וכולל ביטוח ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק.
כניסה לתערוכת מילאנו : 18EURO לאדם
חניה של הרכב בחניון התערוכה : 12-16 EURO בהתאם לזמן השהייה.
העתיד שייך לצעירים- שלל דגמי אופנועים לילדים הוצגו בתערוכה

העתיד שייך לצעירים- שלל דגמי אופנועים לילדים הוצגו בתערוכה


קצת על תערוכת EICMA 2014- תערוכת הרכב בתחום הדו-גלגלי החשובה בעולם
תערוכת האופנועים EICMA במילאנו חגגה השנה 100 שנים וזכתה לעליה מרשימה של 14.7% במספר המבקרים לעומת אשתקד עם 628,600 מבקרים! נתון מצוין בהתחשב בכך שענף התערוכות סובל מירידה מתמשכת במספר המבקרים בשנים האחרונות. בתערוכה השנה הציגו 1,053 מציגים מ- 34 מדינות בעולם על שטח עצום של 280,000 מ"ר, בו נערכו גם 14 תחרויות שונות.
תצוגת BMW- עמוסה אנשים

תצוגת BMW- עמוסה אנשים


אז בעוד שביומיים הראשונים של התערוכה שהוקדשו בעיקר לעיתונאים מכל רחבי העולם, שנהנו מנוכחות דלילה יחסית של מבקרים, ביקור בתערוכה בתור מבקר רגיל הוא עסק אחר לגמרי. הבעיה החלה כבר במגרשי החניה הקרובים שהתמלאו עד אפס מקום במהירות שיא והמשיכה עם נוכחות מעיקה של עשרות אלפי אנשים שגדשו את 6 אולמות התצוגה הענקיים. יחד עם זאת, יאמר לזכותם של המארגנים שמכעט כל האופנועים, קטנועים, רכבי שטח וטרקטורונים שמוצגים במקום נגישים לכל הקהל שיכול לשבת עליהם, ולהתרשם מהם מקרוב וללא גידור של הכלים.
LML ההודי- לא חדש אמנם, אבל עם חיקוי מדהים לוספה על אדמת איטליה

LML ההודי- לא חדש אמנם, אבל עם חיקוי מדהים לוספה על אדמת איטליה


אם חשקה נפשכם בקטלוג של אחד ממותגי הרכב, תיאלצו גם להיפרד מכמה יורו עבור קטלוג שלא תמיד מהודר. אם לא הבאתם אוכל ושתיה מהבית ( אין בעיה להכניס לתערוכה ), תאלצו להיפרד מ- 5+ יורו לסנדוויץ' גבינה+נקניק ( לא ראינו אחד שלא מעורבב שם) + 3 יורו לבקבוק שתיה קלה. בשל כמות המבקרים העצומה, תשכחו מלקבל כוס בירה או מים בחינם מאחד המציגים, אלא אם אתם חברים במועדון ה- VIP שלהם המאפשר לכם כניסה למתחם ה- VIP שלהם.
בתערוכה ניתנה גם הזדמנות לסוחרים ואנשי עסקים מכל העולם להגיע בשעות מסוימות ביומיים הראשונים המוקדשים לעיתונאים. החברה מדווחת על 45,910 סוחרים כאלה שהגיעו במיוחד לחפש אחר הזדמנויות שונות, שהצטרפו ל- 6,945 עיתונאים.
סאן יאנג עם רכב חשמלי עירוני

סאן יאנג עם רכב חשמלי עירוני


לסיכום
ביקור בתערוכת רכב בעולם ( ולא משנה אם זה מכוניות או אופנועים ) הינו חוויה אמיתית עבור כל חובב רכב אמיתי, ושילוב של תערוכה כזאת עם טיול/ נופשון בחו"ל, מוזילה משמעותית את ההוצאות ומשדרגת ללא ספק את הטיול, ורוב הסיכויים שאפילו בת/בן הזוג ימצאו שם עניין לכמה שעות. בהיבט הכספי, מדובר בסה"כ בהוצאה נוספת לטיול רגיל שנעה סביב ה- 100 יורו + הקדשה של יום שלם מהטיול לתערוכה. מומלץ לכל אישה/חברה/חבר המעוניינים להפתיע את בן זוגם חובב הרכב.
וכמובן... מעבר לתערוכה יש גם יומיים-שלושה של טיול. במקרה של מילאנו - פחות משעתיים ואתם במרכז האלפים!

וכמובן… מעבר לתערוכה יש גם יומיים-שלושה של טיול. במקרה של מילאנו – פחות משעתיים ואתם במרכז האלפים!




עוד מדו גלגלי