תקנת 'מעבר החצייה הריק' אושרה היום בכנסת

נהגים שימו לב: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום תקנה אשר תחייב את הנהגים לבלום ולתת זכות קדימה גם אם הולך הרגל רק עומד ליד מעבר החציה.

ששי כהן 19 בנוב, 2014
תאונה עם הולך רגל ( צילום אתר HNN )

שיעורם הגבוה של הולכי הרגל מבין הרוגי תאונות הדרכים בישראל, זוכה לעדכון תקנה חדשה אותה אישרה היום ועדת הכלכלה של הכנסת, שמטרתה להפחית את כמות תאונות הדרכים בהם מעורבים הולכי הרגל בישראל. יוזמי התקנה החדשה מסבירים את הצורך בה, בכך ששיעור הולכי הרגל מבין הרוגי תאונות הדרכים בישראל הוא מהגבוהים בעולם ועומד על כ-40%, לעומת 20% במדינות המערב ו-14% בארה"ב.


התקנה החדשה שאושרה היום, תחייב את הנהג לעצור עצירות פתע ליד מעברי חציה, גם אם הולכי הרגל מדברים לצדם בטלפון, ולא מתכוונים בכלל לחצות את הכביש. לדברי משפטנים מדובר בתקנה חלמאית, לא חכמה ומסוכנת. כך טוען למשל עו"ד עופר חורש, מומחה לדיני תעבורה. לדבריו, התקנה צפויה גם להעלות בצורה חדה את כמות התאונות חזית-אחור
במרכזי הערים ובדרכים בין עירוניות – תאונות שחלקן מסתיימות בפציעה קשה ואף בקורבנות בנפש. מעבר לכך, התקנה גם תגביר את זעם הציבור על רשויות האכיפה בשל קנסות מוגדלים ולא מוצדקים שיינתנו לנהגים, ותגרום לעליה בעומס התיקים בבתי המשפט לתעבורה, העמוסים לעייפה כבר כעת.