14,000 ק"מ עם סקודה סיטיגו

הסקודה סיטיגו מסיימת מבחן דרכים ארוך טווח, אותו התחלנו עם דעות קדומות (גיר רובוטי) ובסיומו גילינו מכונית מיני מצוינת, חסכונית, נוחה ומרווחת מעל לממוצע.

ששי כהן 08 בפבר, 2018
סקודה סיטיגו

קצת יותר מ-7 חודשים חלפו מאז שקיבלנו את סקודה סיטיגו למבחן ארוך טווח, ועד הרגע שנאלצנו (יש להודות בצער) להחזיר אותה לידי היבואן. בסה"כ צברה הסקודה 14,000 ק"מ, כאשר את 4,000 הק"מ הראשונים נעשו במחלקת נסיעות המבחן של החברה, בה שירתה כחצי שנה בתנאים כנראה לא תמיד פשוטים. אז הגיע הזמן לסכם, איך החיים עימה, כמה כניסות נרשמו במוסך ומעל לכל, עד כמה ידידותי הגיר הרובוטי החד מצמדי שלה.



מרווחת וחסכונית
כמה קטנה ופשוטה, ככה יעילה. מכונית מיני חכמה המסוגלת לשרת ללא כל בעיה גם משפחה צעירה (עד 2 ילדים קטנים וללא עגלות תינוק), מרווחת מהממוצע בקטגוריה, מלאה פתרונות אחסון שימושיים בתא הנוסעים, ועם נוחות נסיעה ופעולת מתלים שעשויה להביך מכוניות משפחתיות הגדולות ממנה משמעותית. גם בסעיף הדלק, יש היום לא מעט מכוניות מיני שנותנות תמורה טובה למחיר ועושות הכל בסדר גמור אך נכשלות במבחן החיסכון בדלק, תכונה שמאוד חשובה לרוכשי מכוניות המיני, שלרוב מחפשים גם את ה-"מיני" בהוצאות. 14 ק"מ לליטר בפועל בנסיעות שכמעט כולן עירוניות, הן נתון פנטסטי, ו-20 ק"מ לפחות בתנאים אמיתיים מחוץ לעיר, הם נתונים ששמורים לרוב למכוניות היברידיות או דיזל שעולות פי 2 לפחות, וזה עוד לפני שהגענו לנושא טווח הנסיעה שהצלחנו להגיע ל-610 ק"מ למיכל דלק בודד.

למרות שמדובר בדגם וותיק, העיצוב החיצוני עדיין נאה ומודרני.


אמינות
בסה"כ עברה הסקודה כשנה מאז עלתה לכביש, ובמהלך ה-14,000 ק"מ שצברה, לא נרשמו כניסות למוסך, וסביר שזה יקרה רק בעוד 1,000 ק"מ, כאשר תגיע לטיפול התקופתי הראשון. יחד עם זאת, נרשמה תלונה במחזיק הסמארטפון המקורי שמגיע עם הרכב מהמפעל, ששבק חיים טרם עת (עם קפיץ שנתקע ומנע את אחיזת הטלפון). מעבר לכך, מדובר במכונית אמינה לעת עתה שנוסעת ומתנהגת בדיוק כמו ביום שעלתה לכביש.

תא נוסעים פשוט, אך יעיל עם הנדסת אנוש מצוינת.


ביצועים עירוניים מעולים, מחוץ לעיר פחות
אבל לא כל התמונה ורודה: כך למשל בסעיף הביצועים. עבור מי שמבלה את מרבית נסיעותיו בתוך העיר, הביצועים של הסיטיגו מספקים בהחלט. עבור מי שמבלה הרבה מחוץ לעיר, ואוהב גם לנהוג, הביצועים לא מספקים מספיק, אלה אם מרבית הנסיעות שלכם הינם מהפריפרייה לת"א בבוקר בדרך לעבודה, שם התנועה לרוב לא תהיה מהירה מתנועה עירונית ולעיתים אף איטית יותר. בכביש הבין-עירוני, על עקיפות זריזות אין מה לדבר (אלא אם מדובר ב-2 נתיבים בכיוון שלכם) ואם הרכב מאוכלס במלואו, אז ניתן לשמור על קצב התנועה המקובל ללא כל בעיה, אך לא יותר מזה. נקודת תורפה נוספת: הגיר הרובוטי חד המצמדי אינו מתאים לכולם. אנחנו מסתדרים איתו אגב ללא כל בעיה, אבל כל מי שאוהב להתפנק ולא מוכן להתפשר מעט בתפעול הגיר הרובוטי (וליהנות מיתרונותיו), עדיף שיעבור לרכב אחר.

נתוני צריכת דלק כפי שמתקבלים באפליקציית הסמארטפון הייעודית


מומלצת?
בהחלט כן. בחודשים האחרונים הושקה גם מתיחת פנים לדגם, ששיפרה את האבזור, וחשוב מכך, גררה גם ירידת מחירים נאה לדגמים, עם תג מחיר של 61,000 שקל לדגם הידני ו-68,000 שקל לדגם האוטומטי, שהופכים את התמורה לכסף לגבוהה משמעותית מבעבר. למרות שבסה"כ מדובר בדגם וותיק למדי בשוק הרכב, הסיטיגו מצליחה גם כיום להתמודד מול המתחרות המודרניות בשוק המיני בכבוד, עם יתרון ברור בנוחות הנסיעה וצריכת הדלק, לצד נקודת תורפה עיקרית עם הגיר הרובוטי שדורש הסתגלות, ואבזור שגם ברמת הגימור החדשה אינו מפנק במיוחד.
בעד: עיצוב, מרווחת, נוחה, חסכונית, נגד: גיר רובוטי, 4 מושבים לסיכום: עדיין בפסגת מכוניות המיני בישראל
קישורים: סקודה סיטיגו מבחן דרכים
סקודה סיטיגו- מבחן הגיר הרובוטי
סקודה סיטיגו – צריכת דלק
סקודה סיטיגו – מבחן השימושיות