3 שנים עם מאזדה 3

לאחר 3 שנים החזרתי השבוע את ה 3 לחברת הליסינג. איך היא? עד כמה היא אמינה והאם הייתי רוכש אחת כזאת ? איך שהזמן טס. 36 חודשים חלפו מאז שקיבלתי את המאזדה 3 מחברת הליסינג וכבר השבוע נאלצתי להחזיר אותה לחברת הליסינג. אז מדוע בחרתי דווקא בה ? בואו נחזור קצת אחורה לפברואר 2006 ,…

ששי כהן 09 באפר, 2009

לאחר 3 שנים החזרתי השבוע את ה 3 לחברת הליסינג. איך היא? עד כמה היא אמינה והאם הייתי רוכש אחת כזאת ?

איך שהזמן טס. 36 חודשים חלפו מאז שקיבלתי את המאזדה 3 מחברת הליסינג וכבר השבוע נאלצתי להחזיר אותה לחברת הליסינג. אז מדוע בחרתי דווקא בה ? בואו נחזור קצת אחורה לפברואר 2006 , כאשר התגבשה עסקת הליסינג הבאה של החברה ורכבי היה כלול בה.  האופציות שהיו לי כללו מיצובישי לאנסר ,פורד פוקוס,יונדאי אלנטרה,סובארו אימפרזה ,רנו מגאן,סוזוקי ליאנה ושברולט אופטרה. כולן מקבוצת רישוי 2 ועם טווח מחיר די דומה. על כולן נהגתי במרוצת השנים ורק אחת מהן "עשתה לי את זה " – מאזדה 3 . מדוע ?

מספר סיבות חברו להעדפה שלי ל 3 : בטיחות,עיצוב, אבזור ובראש ובראשונה היתה ההנאה מנהיגה . כחובב רכב , חשוב היה לי מאוד לנהוג ברכב שיספק לי הנאה מהנהיגה ולא ישמש לי רק אמצעי תחבורה נטו כדי להגיע ממקום למקום. אז ברור שהמאזדה אינה מכונית ספורט ואפילו הביצועים שלה לא בדיוק עוצרי נשימה , אך האופי הספורטיבי בהחלט קיים וגם ההנאה מהנהיגה יחסית למתחרות בקבוצה.

המאזדה שקיבלתי , חמושה במנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 107 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת 4 הילוכים ותפעול טיפטרוניק. נתוני הביצועים הרשמיים מדברים על תאוצה ל 100 קמ"ש האורכת 12.4 שניות ומהירות מירבית של 177 קמ"ש. אז איפה טמון כאן האופי הספורטיבי ? בהתנהגות . שלדת הרכב הטובה , יחד עם השילוב המצויין של המנוע והגיר מספקים התנהגות כביש טובה למדי . הגה הכח אינו מתוגבר חשמלית ומספק שפע של מידע ממה שנעשה על הכביש ותורם להרגשת הבטחון והשליטה על הרכב . המתלים קשים יחסית ופוגעים במידה מסויימת בנוחות הנסיעה , אך מצד שני תורמים להתנהגות הספורטיבית . המאזדה אינה חזקה בתאוצות אולם בנסיעה בכביש מפותל/הררי מספקת די הנאה ומרגישה בטוחה למדי וגם במהירויות גבוהות יחסית אינה ממהרת לאבד אחיזה.

3 שנים עם מאזדה 3

3 שנים עם מאזדה 3

בטיחות ואבזור

 

למרות שבאופן רשמי זכתה המכונית בארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופאי , צויידה המאזדה ברמת גימור הליסינג "אקטיב" ב 2 כריות אוויר בלבד ו ABS. במחצית 2006 , הגיע דגם מעודכן אשר צוייד כבר בסטנדרט ב 6 כריות אוויר . בקרת יציבות נעדרת גם היום ממפרט הליסינג וחבל.

 

אחת הסיבות שתרמו לבחירתי במאזדה היתה האבזור. דגם "האקטיב" הבסיסי , היה בשעתו מאובזר למדי עם 4 חלונות חשמל , כולם בעלי אפשרות פתיחה וסגירה בלחיצה אחת , נעילה ומראות חשמליים, בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית בעלת 4 רמקולים , מד טמפ' חיצוני, משענת יד ושפע תאי אחסון . בדגם הנוכחי המשווק  היום יש כאמור 6 כריות אוויר כסטנדרט ומערכת שמע תומכת MP3..

אמינות

 

ב 3 השנים בהן שירתה אותי ואת משפחתי המאזדה, צברה המכונית 69,500 ק"מ . במהלך התקופה עברה המכונית 4 טיפולים ( כל 15,000 ק"מ ) והפגינה אמינות מושלמת. במהלך הטיפולים השוטפים נזקקה המאזדה 3 פעמים להחלפה של רפידות  הבלמים ומעבר לכך מעולם לא הגיעה למוסך. התקלה היחידה היתה בדמות מנורה בלוח השעונים בכפתור של בקרת האקלים אשר נשרפה. מעבר לכך כלום.

באופן מקרי לחלוטין , מבצעת חברת הליסינג טיפולים לרכבים באיזור רחובות במוסך מאזדה מורשה כך שהמכונית טופלה אולי כראוי . לגבי שימוש בחלפים מקוריים ברכב , אני בהחלט ספקן עקב מחירי הטיפולים הזולים לחברות הליסינג.

מזגן הרכב אינו חזק ואנשים אשר אוהבים להקפיא את תא הנוסעים , יתלוננו בוודאי על איכותו. לי אישית זה לא הפריע . לא מדובר בתקלה של המזגן אלא פשוט בעובדה שהוא פשוט לא חזק. למיטה ידיעתי לא נפתרה הבעייה גם בדגמים החדשים יותר.
תצרוכת הדלק אגב, עמדה בממוצע על 10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ועם רגל לא ממש עדינה על הגז.

 תא הנוסעים איכותי מאוד , הפגין עמידות והכל נשאר שלם ובמקום . כל המתגים עובדים , כל התאים/מגירות אחסון וכו' נראים כחדשים וכנ"ל גם הריפודים ( וזה יפה מאוד בהתחשב בשני ילדים קטנים הנוסעים דרך קבע ברכב , אוכלים בו ואוהבים להתעסק בכל דבר ).

 לסיכום

 מאזדה 3 מספקת לרוכש הרכב הישראלי הממוצע חבילה מושלמת לכאורה הכוללת מראה חיצוני ופנימי נאה ( גם היום ולמרות כמויות הענק המסתובבות בכבישים ) , אמינות ללא דופי, שמירת ערך וסחירות טובות למדי, אבזור נוחות מכובד וגם הרבה הנאה מנהיגה למי שגם אוהב לנהוג. מצד שני , נוחות הנסיעה לא מושלמת, הבידוד מרעשי חוץ לקוי ,הספסל האחורי מעט צפוף, המזגן לא מספיק חזק והאבזור הבטיחותי כבר לא מספק . למחפשי מכוניות יד שנייה אני ממליץ עלייה בחום אך למעוניינים ברכב חדש , אני אישית הייתי מעדיף לחכות למאזדה 3 החדשה שאמורה לנחות בארץ כבר בחודש הבא. אין הצדקה מספקת לדעתי לרכוש היום את הדגם הנוכחי כחדש ולא רק בגלל שהיבואן אינו מעניק אפילו הנחה עליה לקראת סיום השיווק.

 ובאופן אישי, אחרי 11 שנים עם רכבי חברה למיניהם , החלטתי הפעם לוותר על שירותי הליסינג עקב שיממון יחסי באופציות המוצעות וירידת הכדאיות בקבלת רכב ממקום העבודה. בפעם השנייה בחיי , רכשתי רכב . אומרים שהשתגעתי . שמעכשיו אני אתחיל לחשב תצרוכת דלק , לדאוג ממחירי הטיפולים ומשמירת הערך . ימים יגידו.

3 שנים עם מאזדה 3

3 שנים עם מאזדה 3