DS3 החדשה 2016 – מבחן דרכים

DS3 החדשה נפרדת מסיטרואן ויוצאת לדרך תחת מותג היוקרה DS החדש, ומבטיחה מכונית סופר-מיני סטייליסטית ומאובזרת במחיר אטרקטיבי ביחס למתחרות.

ששי כהן 24 ביונ, 2016
DS3 החדשה 2016

5 שנים לאחר שנחתו בארץ דגמי סיטרואן DS3 עם הבטחה להיות חטיבת היוקרה והסטייל של סיטרואן, ושנה לאחר שכמעט נעצרו לחלוטין מכירות הדגמים שלא זכו להצלחה בארץ, יצאה DS העולמית לדרך חדשה: לא עוד מותג יוקרה הנשען על דגמי סיטרואן, אלא מותג יוקרה עצמאי המופרד מקבוצת PSA ( פיג'ו וסיטרואן ), הנהנה מפיתוח עצמאי של דגמים, אולמות תצוגה ושיווק נפרדים ומרכזי שירות בסטנדרט הנהוג בקרב מותגי יוקרה, בדומה ללקסוס של טויוטה ואינפיניטי של ניסאן. בדגמים החדשים לא תמצאו זכר לשם סיטרואן, ולמרות שדגמי ה- DS3 וה- DS5 המחודשים נשענים על דגמי סיטרואן היוצאים, בשנים הקרובות נראה יותר ויותר דגמים חדשים מפיתוח עצמאי של DS, כולל נציגים בשוק מכוניות הסאלון היוקרתיות ורכבי הפנאי ( SUV ).
DS3 החדשה 2016 - חזית מחודשת ויוקרתית יותר DS3 החדשה 2016 – חזית מחודשת ויוקרתית יותר
ה-DS3 החדשה שפותחת את העידן החדש של DS בישראל, איננה מכונית חדשה לחלוטין אלא מתיחת פנים מקיפה של ה- DS3 היוצאת, הכוללת חזית מחודשת ויוקרתית יותר בסגנון שפת העיצוב של DS, תאורת קסנון ולדים מתקדמת והופעה מוחצנת מבעבר. בצידי הרכב רושמת המכונית חישוקי גלגלים בעיצוב חדש, ומאחור נרשמות יחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED בעלות תאורת תלת מימד יחודית. בתקופת ההשקה שנמשכת גם עתה, תוכלו לקבל את הרכב גם בצביעה דו גוונית למרכב ללא תוספת תשלום, המוסיפה להופעה הייחודית. בשורה התחתונה, למרות הוותק של עיצוב הדגם המקורי, מדובר ללא ספק במכונית מעוצבת ועדכנית שמשכה לא מעט מבטים במקומות בהם נהגנו.DS3 החדשה 2016 - קווי העיצוב וותיקים אך עדיין במדובר במכונית מסובבת ראשים DS3 החדשה 2016 – קווי העיצוב וותיקים אך עדיין במדובר במכונית מסובבת ראשים
פתיחה של דלת הנהג והתמקמות במושב הנהג, חושפת סביבת נוסעים נאה למראה, אך בוגרי סיטרואן C3 יתקשו להתרגש מקווי העיצוב הוותיקים של לוח השעונים, הזהים ל-C3 ששווקה בארץ בחמש שנים האחרונות. יחד עם זאת, כחלק מהרצון להעניק לרכב תחושת יוקרה בתא הנוסעים, המושבים הקדמיים החולפו בחדשים וספורטיבים יותר ומציעים תנוחת ישיבה ואחיזת גוף טובים יותר. ריפודי המושבים משולבים עור, ריפוד הגג הפך לשחור, ופאנל המכשירים עתיר המתגים עודכן עם מערכת המולטימדיה המקורית שלה החברה, המציעה מסך מגע "7 ותפעול ידידותי למשתמש, לצד הפחתה משמעותית של מספר המתגים. גרסת הבסיס של ה-DS3 העונה לשם " CHIC " כוללת אבזור נדיב ביחס לגרסאות הבסיס של המתחרות, עם בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת מולטימדיה , 6 כריות אוויר, דיבורית BT, חישוקי "16 קלים, חיישני רוורס, ציפוי עור להגה, חבילת כרום, ומערכת Start&Stop המסייעת לחיסכון בדלק. נקודת תורפה נרשמת באבזור הבטיחותי שאיננו כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה וכו'.DS3 החדשה 2016 - תא נוסעים משודרג ומעודכן DS3 החדשה 2016 – תא נוסעים משודרג ומעודכן
בחזית הרכב הוחלף מנוע ה-1.6 ליטר 120 כ"ס המיושן במנוע הטורבו 1.2 ליטר 110 כ"ס המודרני, המשודך מעתה גם לתיבת ההילוכים האוטומטית 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית, המציעה תפעול חלק ותקשורת טובה עם המנוע. בדומה לדגמי פיג'ו-סיטרואן אחרים המצוידים ביחידת הכח הנ"ל, גם כאן מדובר במנוע וגיר מרשימים, המציעים שילוב מוצלח של ביצועים ( 9.9 שניות ל-100 קמ"ש ) ותצרוכת דלק שעמדה על 12 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים מאומצים יחסית. התלונה היחידה נרשמת רק בעת עמידה, אשר לעיתים מלווה ברעידות קלות המהוות תופעת לוואי של מנוע ה-3 צילינדרים, והיתה נדרשת כאן פעולת עידון מסוימת, עקב מיצובו של הדגם כרכב יוקרה.DS3 החדשה 2016 - יחידת כח חזקה וחסכונית אך מעט מחוספסת DS3 החדשה 2016 – יחידת כח חזקה וחסכונית בדלק אך מעט מחוספסת
מעבר לכך, מדובר במכונית מאוד נעימה וקלה מאוד לנהיגה, ואפילו עם תחושות קלות של אופי ספורטיבי בצליל המנוע ובהתנהגות, למרות שלא מדובר בדגם ספורטיבי באופיו. אם חשקה נפשכם בביצועים משכנעים יותר, תוכלו לרכוש את גרסת ה-1.6 ליטר טורבו 165 כ"ס המצוידת בגיר ידני 6 הילוכים ומציעה 7.5 שניות ל-100 קמ"ש, לצד מכלולים ספורטיביים יותר. בעתיד צפויה להגיע לארץ גם גרסת ה- Performance הקיצונית יותר. נוחות הנסיעה הרשימה לטובה ומתלי הרכב לא התקשו להתמודד עם האספלט הישראלי. בסעיף השימושיות נהנית ה-DS3 מתא מטען בנפח 285 ליטר המספיק לשימושים יום יומיים, לצד תא כפפות גדול ומקורר, אך עיצוב חלקו התחתון של פאנל המתגים המרכזי ומיקום משענת היד ובלם היד, גורמים להיעדרם של מחזיקי כוסות.DS3 החדשה 2016 - תא מטען נדיב יחסית ותאורת תלת מימד מתוחכמת בדגמים המאובזרים DS3 החדשה 2016 – תא מטען נדיב יחסית ותאורת תלת מימד מתוחכמת בדגמים המאובזרים.
במחיר התחלתי של 119,900 ש"ח ל-DS3, מדובר במחיר הנמוך ב- 8,000 ש"ח מאאודי A1 הבסיסית ולא פחות מ- 24,000 שקל ממיני ONE הבסיסית בהם מתחרה ה-DS, כאשר לזכותה של ה-DS3 גם אבזור נדיב יותר כבר ברמת הגימור הבסיסית. עבור המחיר הנ"ל, תקבלו מכונית מעוצבת ומלאת סטייל, עם שלל אפשרויות התאמה אישית, הנהנית מיחידת כח חזקה וחסכונית ואבזור נדיב יחסית כבר בדגם הבסיסי. יחד עם זאת, מותג DS הינו חדש לחלוטין ועדיין נטול מוניטין של יוקרה המזוהה עם דגמי אאודי או מיני, ויקח עוד זמן רב עד שיזוהה כאחד כזה, המאפשר בסופו של דבר גביית אקסטרה במחיר. היבואן מצידו, מבטיח לעשות הכל עבור הלקוחות שיעניקו אמון ב-DS, החל מתהליך הרכישה והן בשירות ללקוח בהמשך הדרך, שיוענקו לפי כל הכללים הנהוגים בשוק היוקרה. פשוט זה בטוח לא יהיה לחדור לשוק היוקרה, אבל אם אכן יעמדו בסטנדרט הנהוג, ואכן ישיקו בהמשך דגמים שיהיו מתחרים ראויים לדגמי יוקרה, ייתכן ואכן נולד מותג יוקרה חדש.