KTM דיוק 390 מבחן דרכים : האופנוע הנמכר בישראל

אחרי שנים של הובלה בלתי מעורערת בשוק האנדורו, כבשה KTM גם את שוק אופנועי הכביש בישראל והפכה למותג האופנועים הנמכר בישראל, כאשר הדיוק 390 הוא גם האופנוע הנמכר ביותר ב-2016. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 22 ביול, 2016
KTM דיוק 390

משהו בהחלט טוב קורה ל-KTM בישראל: אחרי שנים בהם שלט מותג האופנועים האוסטרי בשוק אופנועי האנדורו באופן כמעט בלתי מעורער, רושמת KTM בשנה האחרונה זינוק חסר תקדים גם במכירות אופנועי הכביש שלה, עם צמיחה של 191% במסירות ונתח שוק של 13% מתחילת 2016. אם רק לפני שנה היוו אופנועי הכביש פחות משליש ממסירות המותג בארץ, כיום הם כבר מחזיקים בארץ ביותר ממחצית המכירות, כאשר שוק אופנועי הכביש עד 250 סמ"ק הינו הרותח ביותר וכולל זינוק מרשים של 523% במכירות במחצית הראשונה של 2016, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. האופנוע הנמכר ביותר של KTM הוא דווקא הדיוק 390 הוותיק, שהפך באופן מפתיע גם לאופנוע הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2016, עם 95 מסירות עד כה. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.
KTM דיוק 390 ( צילום: יוסלה סבג ) KTM דיוק 390 ( צילום: יוסלה סבג )
מועדון רוכבי כביש גדול ופעיל
עבור ד.ל.ב מוטוספורט היבואנית לא מדובר במזל שבמקרה נקלע לדרכה, אלא בתוצאה של עבודה קשה שכללה תמחור חדש ואגרסיבי לדגמי הכביש בחורף האחרון, הפחתות מחיר חדות לדגמי הדיוק וה-RC ( לדוגמה: דיוק 390 ב-34,900 ש"ח במקום 55,000 ש"ח בהשקת הדגם, ו-RC200 ב-26,900 ש"ח במקום 39,000 ש"ח בהשקתו ), השקעה במועדון רוכבי כביש פעיל ותוסס במיוחד הכולל מפגשים על בסיס יום יומי וטיולים בכל רחבי הארץ, אירועי חברה מושקעים שבין השאר הביאו לארץ למופע ראווה את רוק בגורוס, רוכב הסטאנט המוכשר שנחשב לרוכב הרשמי של KTM העולמית, קבוצת ווטסאפ ודף פייסבוק יחודיים ופעילים לרוכבי הכביש, וכמובן המון השקעה של מחלקת השיווק, שהצליחו להביא את דגמי הכביש של KTM להיות הסחורה החמה של שוק האופנועים בשנה הנוכחית.
מפגשים של קבוצת רוכבי הכביש של KTM הם מחזה שבשגרה ( צילום: חי רווח) מפגשים של קבוצת רוכבי הכביש של KTM הם מחזה שבשגרה ( צילום: חי רווח)
המתחרים לא יושבים בחיבוק ידיים
יחד עם זאת, צריך לזכור שלהצלחה הנדירה של דגמי הכביש של KTM בארץ, אין אח ורע בעולם, והמתחרים מצידם לא יושבים מהצד ומסתכלים בלי לעשות כלום, אלא כבר הגיבו עם מחירונים חדשים ומוזלים בחלקם משמעותית, מה שעשוי להשפיע לרעה על נתוני המכירות של החברה ולהציג טבלת מכירות שונה במחצית השניה של 2016.
דיוק 390 : קצת רקע
KTM דיוק 390, הוא האח בנפח בינוני במשפחת דגמי הנייקד המצליחה של החברה, שהפך במחירו החדש ללהיט הנוכחי של שוק האופנועים בישראל ומציע אופנוע בעל אופי ספורטיבי המתאים הן לרוכבים מתחילים והן למנוסים העושים את הצעד הבא שלהם מדגם 125 סמ"ק. הדגם שיצא לשוק ב-2013 ומיובא אלינו מהודו כמו אחיו הקטנים, חולק את אותו עיצוב נייקד וקרבי עם דגמי ה- 125 ו-200 סמ"ק של הדיוק, כאשר ההבדל העיקרי בינהם מתרכז במדבקות שונות המעטרות את האופנוע ובכיתוב " 390 " גדול על מיכל הדלק.למרות הוותק של הדגם שייתכן ויוצג לו מחליף במהלך 2017, הוא עדיין נראה מצוין וטוב לטעמנו מעיצוב מרבית מתחריו בארץ.
KTM דיוק 390: יש כאלו שלוקחים את האהבה שלהם לאופנוע רחוק מדי ( צילום: חי רווח ) KTM דיוק 390: יש כאלו שלוקחים את האהבה שלהם לאופנוע רחוק מדי ( צילום: חי רווח )
אופי ידידותי
מדובר באופנוע מאוד ידידותי לרוכב: המידות שלו קומפקטיות, גובה המושב 800 מ"מ, המושבים נוחים למדי ומאפשרים הרכבה בנוחות יחסית, כל עוד ומידות הרוכבים לא הרבה מעבר לממוצע, ותנוחת רכיבה זקופה יחסית מאפשרת נהיגה עירונית בטוחה עם ראות מצוינת וגבוהה יחסית למכוניות שמסביב, לצד כושר השתחלות מעולה בין טורי רכב בפקקי התנועה הודות למבנה הצר שלו. למרות מחירו הזול יחסית, מדובר באופנוע המצויד במכלולים איכותיים למדי ( בלמים משולבים ABS של BREMBO, צמיגי Metzeler, הזרקת דלק של Bosch, בולמים של WP, קלאץ' מחליק ועוד ), כאשר בסעיף השימושיות והנראות מצויד האופנוע בלוח שעונים דיגיטלי הכולל מחשב דרך, התראה על מצב ההילוך, שעון זמן ועוד ), לצד תאורת LED מלאה ( למעט הראשית ) ותאורת לילה עשירה הכוללת מתגים מוארים.
KTM דיוק 390 - לוח שעונים דיגיטלי עשיר במידע, המתגים מוארים בלילה KTM דיוק 390 – לוח שעונים דיגיטלי עשיר במידע, המתגים מוארים בלילה
מנוע
הדיוק 390 מצויד במנוע 375 סמ"ק, צילינדר יחיד מקורר מים, המפיק 42 כ"ס ומומנט מרבי של 3.5 קג"מ המשודך לגיר 6 הילוכים. לחיצה קלה על מתג ה-Start, מעירה את המנוע לחיים עם גרגור בס נעים לאוזן. יציאה לדרך חושפת כלי נעים וקל מאוד לרכיבה בתוך העיר, כאשר שילוב ההילוכים חלק, האופי ידידותי בנהיגה מתונה, שדה הראיה מצוין, כושר ההשתחלות בפקקי התנועה כאמור מעולה והנוחות טובה למדי עם מתלים שמצליחים לגהץ היטב את מהמורות הכביש וכושר טיפוס קליל על מדרכות וללא חשש של גירוד הגחון כיאה לאופנוע. יחד עם זאת, למרות שהדגם המחודש שמשווק כאן החל מהקיץ שעבר כולל מאוורר רדיאטור חדש שאמור לזרוק את האוויר החם כלפי מטה, כמות האוויר החם הנפלטת לאיזור הרגליים מעט גבוהה ומעיקה בעיקר בימים רותחים.
KTM דיוק 390 : עיצוב קרבי ושלל אפשרויות שדרוג להתאמה אישית ( צילום: יוסלה סבג ) KTM דיוק 390 : עיצוב קרבי ושלל אפשרויות שדרוג להתאמה אישית ( צילום: יוסלה סבג )
יכולות ספורטיביות
יציאה לכביש המהיר חושפת את יכולותיו הספורטיביות של הדיוק, עם מנוע חזק יחסית המאפשר תאוצות מרשימות, היגוי קליל הודות למשקל של 139 ק"ג בלבד, אחיזת כביש גבוהה ובולמים קשיחים יחסית המאפשרים נהיגה מהנה בכבישים מפותלים לצד מערכת בלימה יעילה משולבת ABS לבלימה בטוחה יותר בשעת הצורך. הדגם הנוכחי כולל גם ידית גז בעלת מהלך שהתקצר ב-11 מעלות, המביא לתגובה זריזה יותר של הגז. שיוט במהירויות חוקיות ואף לכיוון ה-140 קמ"ש נעשה ללא דרמות וקשיי נשימה של האופנוע, אך במהירויות גבוהות יותר ניתן לצפות לויברציות חזקות עקב מנוע הסינגל. המהירות הסופית של האופנוע שלא נבדקה במבחן, נעה סביב ה-170 קמ"ש. מעבר לכך, מדובר באופנוע שניתן לשדרג אותו עם שיפורים רבים לחיזוק היכולות הספורטיביות, כאשר הפופולרית ביניהם היא החלפת המפלט המקורי לאגזוז של אקרפוביץ'. מעבר לכך, מדובר באופנוע שכולל ים של אפשרויות שדרוג טכניות ועיצוב שונות שזמינים בארץ או ב- EBAY ומאפשרים התאמה אישית של האופנוע ומראה ייחודי.
KTM דיוק 390 : יכולות ספורטיביות משובחות ( צילום: חי רווח ) KTM דיוק 390 : יכולות ספורטיביות משובחות ( צילום: חי רווח )
תחזוקה
בסעיף עלויות התחזוקה נרשמת צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן, כאשר עם שיוט רגוע ונהיגה עדינה תוכלו להניב גם 30 ק"מ לליטר. מחירי הטיפולים סבירים ומומצעים למקובל ( זול בענף האופנועים -אין חיה כזאת בארץ ), אך האופנוע נהנה משגרת טיפולים של 7,500 ק"מ כל טיפול קטן או 15,000 ק"מ לטיפול גדול, המרחיקים אתכם מעט מהביקורים במוסך. בסעיף האמינות, לא מדובר באמינות יפנית ופה ושם עשויות לצוץ כל מיני תקלות ( בעיקר באופנועים שעובדים קשה ), אך בסה"כ מדובר באופנוע די אמין המגובה באחריות מלאה ונדיבה של שנתיים ללא הגבלת ק"מ.
חסכוני בדלק: בנסיעה רגועה ניתן להגיע ל-30 ק"מ לליטר חסכוני בדלק: בנסיעה רגועה ניתן להגיע ל-30 ק"מ לליטר
שווה את הכסף?
במחיר של 34,900 ש"ח בו מוצע כיום KTM דיוק 390, מדובר בלא פחות מסוג של מציאה בשוק האופנועים המקומי, כאשר לזכותו עיצוב סקסי ומודרני שנראה מצוין ליד מרבית המתחרים היפנים בעלי תג המחיר הדומה, מפרט טכנולוגי מרשים, אופי שמתאים לרוכבים מתחילים ( כולל רישיון בדרגה A1 ) וגם למנוסים ושילוב מוצלח של נוחות ושימושיות בחיי היום יום, לצד נהיגה ספורטיבית ומהנה בזמנכם הפנוי, כשברקע מועדון רוכבים תוסס ופעיל במיוחד ( כמעט 24/7 365 יום בשנה… ) בו תמיד תמצאו פרטנר ליציאה לרכיבה.

  • תודה רבה לחברי מועדון רוכבי הכביש של KTM שסייעו בתמונות לכתבה ולדניאל קרייזמן על מידע נוסף.

עוד מדו גלגלי