ראשי » דף הבית - Wheel » MG ZS במבחן דרכים – מפתיע לטובה

MG ZS במבחן דרכים – מפתיע לטובה

המהפכה הסינית החלה רשמית: MG ZS מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים עם עיצוב מודרני, תא נוסעים מרווח ומאובזר ומנוע טורבו קומפקטי. איך כל זה מתבטא על הכביש? יצאנו למבחן דרכים.

נכתב על ידי:   פורסם בקטגוריה: מבחני דרכים   בדגם רכב: ,   עם התגים:   פורסם בתאריך: 17/04/18
MG ZS במבחן דרכים – מפתיע לטובה

למי שעדיין מזלזל בתעשיית הרכב הסינית, כדאי לו להעיף מבט בנתונים של המדינה המאוכלסת ביותר בעולם. סין היא הכלכלה הגדולה בעולם במונחי כח קנייה (PPP), עם כח קניה המקביל ליכולת של גרמניה, צרפת, ויפן יחדיו, וגם נחשבת לכלכלה השניה בגודלה אחרי ארה"ב. איך כל הצמיחה הזאת מתורגמת לשוק הרכב? אם ב- 2002 יוצרו בסין רק 2 מיליון מכוניות, ב-2017 כבר יוצרו לא פחות מ-29 מיליון מכוניות, מה שאומר שכל מכונית שלישית שיוצרה אשתקד בעולם היתה סינית.


קונצרן SAIC הסיני המייצר גם את מכוניות MG המשווקות לפרקים בישראל משנת 2010, הוא יצרן הרכב הסיני הרווחי ביותר (רווח של 5 מיליארד דולר ב-2017) ומייצר כיום כ-6.93 מיליון רכבים בשנה, כאשר בין השאר הוא מייצר עבור השוק הסיני גם מספר מדגמי פולקסווגן, אאודי, סקודה וקדילאק. אחת מתוך 3 רכבי פולקסווגן שנמכרו אשתקד בעולם אגב, היו אגב מתוצרת סין.

עיצוב חיצוני מודרני ונאה

MG יוצאת לדרך חדשה

מותג MG שחזר לישראל בשנת 2010 תחת בעלות סינית, לא זכה עדיין להצלחה המצופה לה ציפתה לובינסקי היבואנית. לאחר נסיון ראשון עם מכונית המנהלים MG550, שהמשיך עם המשפחתית MG350 ובהמשך עם הסופר-מיני MG3, הלקוחות הישראלים לא שוכנעו בכדאיות הדגמים שלא היו גם ממש זולים, ולמרות שלרוב הם היו מאובזרים מאוד ביחס למתחרים,  בשאר הפרמטרים הם הציגו ביצועים הרבה פחות מרשימים. האם הכל עומד עתה להשתנות עם ה-MG ZS החדש שהושק רשמית אתמול בארץ? מרבית הסימנים מראים שכן.

אופציה לנסיעת מבחן של 24 שעות !

MG= Mobile Generation?

אסטרטגיית השיווק החדשה של MG בישראל, פונה לדור הסמארטפון: במקום פיזור מסורתי של אולמות תצוגה ברחבי הארץ, ישרת את המותג רק אולם תצוגה אחד במתחם החברה בשורק (ליד ראשל"צ) וכל תהליך ההתקשרות ורכישת הרכב אמורים להתבצע דרך הסמארטפון בצורה קלה ומהירה. כחלק מהחדרתו המחודשת של המותג לארץ, יוצעו כל דגמי החברה החדשים עם אופציה לנסיעת מבחן ייחודית בה יסופק הרכב ללקוח ל-24 שעות התנסות, או עם נציג שיגיע אליכם הביתה לכל מקום בארץ לנסיעת מבחן רגילה. לאחר הרכישה, ההתקשרות מול החברה נעשית דרך אפליקצייה יעודית. בקיצור, מרחק ענק מהימים של Morris Garages (ר"ת של MG) לר"ת חדשים: Mobile Generation…

קרוסאובר ראשון : MG-ZS

עם ה- MG ZS החדש נכנסת לובינסקי היישר ללב ליבה של קטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים ( B-SUV ) הרותחת והמבוקשת בארץ. העיצוב מודרני ונאה, ויהיו שיגידו שנעשה כאן ניסיון לחקות את מאזדה CX-5, ורכב המבחן שהגיע בצבע כחול בולט, ועוטר בשלל הדבקות המזמינות רוכשים פוטנציאלים לקחת אותו לנסיעת מבחן, גרם התעניינות רבה על הכביש ושלל שאלות שהופנו אלינו בימי המבחן. לצד אלה, מדובר גם ברכב בעל מידות הגדולות מהמקובל בקטגוריה, עם 4.31 מטר באורך, 1.81 מטר גובה, 1.64 מטר גובה ובסיס גלגלים נאה של 259 ס"מ, המציע אפשרות לשימוש כג'יפון משפחתי במשרה מלאה, לאלו שפחות מפונקים מביניכם. לצד אלו, מדובר גם ברכב שימושי, עם שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות הפזורים בתא הנוסעים, חיבורי USB ו- 12V ותא מטען בנפח מרשים של 448 ליטר, הצומח עד 1,375 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. נקודת תורפה נרשמת בשפת הטענה גבוהה וצרה יחסית שקצת פחות נוחה לשימוש.

תא מטען גדול מהמקובל בקטגוריה עם 448 ליטר, אך שפת ההטענה פחות נוחה

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית ונעימה לשהייה. העיצוב נאה אך לא מתחכם, הנדסת האנוש מפתיעה לטובה, וכך גם איכות החומרים וההרכבה, כולל אפילו דיפוני פלסטיק רך ששולבו בחלקו העליון של הדשבורד. אל אלו מצטרפים מושבים נוחים מהממוצע, מרווח פנים שמפתיע לטובה ואווירה כללית נעימה. חבל רק שההגה לא מתכוונן גם לעומק להשגת תנוחת ישיבה מושלמת. רכב המבחן שהגיע ברמת האבזור הגבוהה NET UP, צויד באבזור עשיר עם מושבים בריפוד דמוי עור, מולטימדיה מקורית תומכת Apple Carplay נשלטת מההגה, מצלמת רוורס, גג שמש פנורמי נפתח עם ווילון חשמלי, בקרת שיוט, חישוקי "17 (שמשום מה נראים קצת קטנים על הרכב), חיישני חנייה אחוריים, תאורת יום מסוג LED, חיישן אורות, הגה מצופה עור ועוד. ברמת הגימור הנמוכה יותר אגב, תוותרו בעיקר על גג הזכוכית, בקרת השיוט וריפודי הדמוי עור, ונראה שמרבית הלקוחות לא יחסכו את 5,555 השקלים הנדרשים עבור האבזור המשודרג.

תא נוסעים מרווח, נאה ומאובזר

בטיחות

ה-ZS משווק בארץ במפרט הבטיחות הגבוה שניתן לרכוש את הדגם אצל היצרן, הכולל בין השאר 6 כריות אוויר, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת לסיוע בזינוק בעליה. אבזור בטיחותי מתקדם אין ובמקום זאת תקבלו מובילאיי בהתקנה מקומית, הנותנת פתרון חלופי חלקי. יחד עם זאת, במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap הוא קיבל ציון לא מרשים של 3 כוכבים בלבד.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע מצויד ה-ZS במנוע טורבו 1.0 ליטר, 3 צילינדרים מתוצרת GM וגיר אוטומטי 6 הילוכים מתוצרת AISIN היפנית, המוכר בארץ גם משלל דגמים של מותגי רכב נוספים. על הנייר, מספק מנוע הטורבו צנוע הנפח הספק של 111 כ"ס ב-5,200 סל"ד ומומנט מירבי של 16.3 קג"מ, המספקים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12.4 שניות. על הכביש, מדובר דווקא במכונית זריזה למדי בסביבה עירונית, עם תחושה של מכונית חזקה יותר מהנתונים הרשמיים, גם כאשר הרכב מאוכלס במספר נוסעים. חובבי ביצועים ימצאו אולי את הרכב מעט עצל, אבל  עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים, הביצועים לדעתנו מספקים בהחלט. מעבר לכך, מנוע ה-3 צילינדרים מציע פעולה חלקה, שקטה ונטולת רעידות כפי שמתאפיינים לעתים מנועי 3 צילינדרים ותיבת ההילוכים האוטומטית מבצעת את תפקידה היטב. בסעיף נוחות הנסיעה, מצויד הרכב במתלים רכים יחסית, אשר סיפקו נוחות נסיעה גבוהה, עם ריכוך מפתיע של מהמורות הכביש. מצד שני, אלו שיחפשו לסחוט ממנו ביצועים, עשויים למצוא רכב שקצת מתנדנד תחת מאמץ גבוה בכבישים מפותלים. צריכת הדלק של המכונית במבחן, בתנאים שכללו גם הרבה נסיעות עירוניות היתה סבירה עם 10 ק"מ לליטר בממוצע.

נוחות נסיעה טובה על הכביש, בשטח, יכולות שבילים קלות בלבד.

מנוע הצמיחה של MG?

במחיר החל מ-99,999 שקל לדגם ה-NET או 105,555 שקל לדגם ה- NET UP המאובזר שנבחן כאן, מציע MG ZS רכב פנאי קומפקטי מודרני ונעים למדי לנהיגה, במחיר תחרותי גם אם לא זול משמעותית מהמתחרים. לראשונה מדובר גם ברכב סיני שהגיע לארץ שאינו מרגיש נחות מהמתחרים ובהחלט מעניק תמורה נאה למחיר. לזכותו: עיצוב נאה, תא נוסעים מרווח ומאובזר מהממוצע, נוחות נסיעה טובה ויחידת כח שמספקת ביצועים שבסה"כ אמורים לספק לדעתנו את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים. בסעיף השלילה, הבטיחות לא מרשימה, צריכת הדלק ממוצעת בלבד והלקוחות יצטרכו לתת אמון במותג סיני. כחלק מהרצון לחדור באופן משמעותי לשוק ולהגביר את אמון הצרכנים במותג, ל-ZS יש את אחת מחבילות האחריות המקיפות ביותר כיום בשוק, עם אחריות מלאה (פגוש לפגוש) של 5 שנים או 150,000 ק"מ. בשלב הראשון מתוכננות להגיע לארץ כ-600 מכוניות. אנחנו נוטים להאמין שהפעם, מצפה ל-MG החדש עתיד זוהר משמעותית מבעבר.

בעד: עיצוב חיצוני, אבזור, נוחות, מרווח פנים, מחיר נגד: בטיחות בינונית, צריכת דלק סבירה לסיכום: הפער הסיני מהמערב מצטמצם במהירות

מעוניינים להתנסות ברכב ל-24 שעות?  אתר MG






תגובות (2)

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    רכב שמפחיד לסוע בו!
    אם חס וחלילה יש תאונה אפילו נגד מכוניות קטנות ממנה הנזק לגוף יכול להיות גדול מאד. מאד לא בטיחותי!
    לחיים אין מחיר! וגם אם לחלק מהאנשים לחיים יש מחיר, ההפרש במחיר לעומת רכבים בטוחים יותר זניח מדי

  2. שביט הגיב:

    Apple Carplay ////ןזה מנ שנם נותנים ללקוחות במדינה בה הרוב המוחלט משתמש במכשירי אנדרואיד. קראתי אתה כמבחנים והמסקנתי שמרבית המכוניות שלובינסקי יביאו בכל זאת ארצה יימכרו בהנחות ענק או יעופו ישר לליסינג . תמחור יותר מוצלח אולי היה מביא לקוחות שמחפשים מציאות. זו בהחלט לא מציאה . וזה מה שיקרה למותג הזה בידו כמו היבואן שהורג את ססאנגיונג כי בעצם מה אכפת לו?. חבל שהיצרנים לא משגיחים ומפקיעים את הזכיון ומעבירים ליבואן חדש צמא למכור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

כתוב תגובה

תגובות