אודי Q7 החדש: מבחן דרכים

אודי Q7 החדשה היא מכונת נהיגה משובחת, נוחה להפליא, מפנקת ואף מהנה לנהיגה, ואפילו חסכונית בדלק, אך מפשלת בתחום אחד בו אפילו פולקסווגן UP הקטנטונת שעולה עשירית ממנה, נותנת יותר.

ששי כהן 25 בספט, 2015
אודי Q7 החדש

לא פחות מ-10 שנים לקח לאודי להציג את הדור החדש של מכונית הדגל שלהם. ולאחר תקופה כה ארוכה בה שרד הדור הראשון של אודי Q7, הגיע סוף סוף הדור השני עם הבטחה לקפיצת מדרגה בכל חלק ובורג של המכונית הזאת. אבל לא רק אודי שוכחת לפתח דור חדש של מכונית הדגל שלה 10 שנים. גם לוולוו המתחרה לקח זמן דומה להציג את המחליפה של ה- XC90. אבל הם עוד במצב טוב, ב- BMW עדיין לא פיתחו את המתחרה שלהם… אז לקחנו את הדור החדש של ה- Q7 למבחן, ועוד בגרסת הדיזל החסכונית. את הסעיף " ידידותית לסביבה " ייתכן וצריך להוסיף לידו – בערבון מוגבל, ככה זה שחברת האם של אודי – פולקסווגן, נתפסה השבוע שזייפה את נתוני זיהום האוויר של חלק מדגמי הדיזל שלה.



ברוכים הבאים לחטיבה 7 של אאודי

ברוכים הבאים לחטיבה 7 של אאודי


אודי Q7 החדשה זוכה לעיצוב חדש לחלוטין, הזונח במידה מסוימת את מראה רכב השטח המגודל, ומאמצת מראה של סטיישן מוגבה וגדול במיוחד. יחד עם זאת, מדובר במכונית עם נוכחות על הכביש, שסובבה לא מעט ראשים וזכתה להרבה כבוד, הערצה ואף קנאה מהסובבים אותה. ביחס לדור הקודם, מדובר גם במכונית שצמצמה מידות וקטנה מעט מהדגם היוצא עם 5.05 מטר בארוך ( 3.7- ס"מ ), 1.97 מטר ברוחב ( 1.5- ס"מ ), 1.74 מטר גובה ( 3- ס"מ ) ובסיס גלגלים של 300 ס"מ שנותר כמעט זהה לחלוטין. יחד עם זאת, חשוב להבהיר שהיא היתה מכונית ענקית ומרווחת ונותרה כזו גם בדגם החדש. בסעיף השימושיות מציעה המכונית תא מטען בנפח 292 ליטר ( בניצול כל 7 המושבים ) שצומח משמעותית לתא מטען ענק בנפח 890 ליטר עם קיפול צמד המושבים בספסל השלישי, שמתקפלים ונפתחים אגב חשמלית, ומסוגלים לאכלס אף צמד מבוגרים לא גדולים במיוחד בנוחות סבירה.
אודי Q7 החדש- מרווחת להפליא ובמיוחד בשורת המושבים האמצעית

אודי Q7 החדש- מרווחת להפליא ובמיוחד בשורת המושבים האמצעית


כניסה לקבינה, חושפת תא נוסעים יוקרתי בהתאם לציפיות: העיצוב מרשים ומפתה, איכות החומרים גבוהה מאוד וכך גם איכות ההרכבה. המרווח לנוסעים הן מלפנים ובמיוחד בספסל האמצעי עצום, המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, והמושבים בספסל האמצעי נעים על מסילות ובעלי משענות מתכווננות לקבלת תנוחת נסיעה מושלמת. עיצוב סביבת הנהג מזמין והכל נוטף יוקרה מכל עבר. מעבר לכך, מציע הרכב תאורת פנים עשירה במיוחד, עם עשרות פנסי LED בשלל צבעים המקיפים את תא הנוסעים ומאירים כמעט כל דבר שתרצו בתאורה נעימה ומרשימה למראה. בסעיף החובה מציעה ה-Q7 למרות היותה ענקית, מעט תאי אחסון, כאשר תא הכפפות המרכזי צנום למדי בנפחו ותא האחסון שמתחת למשענת היד המרכזית ממש פצפון. למעשה כמעט כל מכונית סופר-מיני תעניק לכם יותר יכולת אחסון בסביבת הנהג…
אודי Q7 החדש - עיצוב יוקרתי לחלל הנוסעים, איכות גבוהה ביותר ואבזור עשיר

אודי Q7 החדש – עיצוב יוקרתי לחלל הנוסעים, איכות גבוהה ביותר ואבזור עשיר


האבזור כבר ברמת הגימור הבסיסית עשיר וכולל: מערכת מולטימדיה MMI לשליטה על תפריטי הרכב עם מסך צבעוני חשמלי נשלף "8.3, רדיו דיסק הכולל נגן DVD ו- 10 רמקולים, מראות חיצוניות מתכווננות ומתקפלות חשמלית עם חימום וזכרונות, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג ושליטה נפרדת מאחור, כניסה לרכב ללא מפתח והתנעה בכפתור, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בלם יד חשמלי עם פונקציית auto hold, מערכת Start&Stop לחיסכון בדלק, פנסי קסנון קדמיים עם מערכת לשטיפת פנסים, חיישני אורות וגשם, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית,חלון זכוכית פנוראמי בגג עם פתיחה מלאה והטיה אנכית, דלת תא מטען חשמלית ( כולל הנפת רגל ), ריפודי עור משולב ושלל פרטי אבזור נוספים. יחד עם זאת, באופן מרגיז משהו, נעדרים מתפריט האבזור שלל מערכות הבטיחות המתקדמות שמוצעות כאופציה יקרה למדי. ברכב שמחירו מעל ל-550 אלף שקל, אנחנו בהחלט מצפים למערכת בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכות בטיחות דומות שיהיו כלולות במחיר הבסיסי. אפילו בפולקסווגן UP – מכונית המיני של החברה שעולה 60 ומשהו אלף שקל יש מערכת בלימה אוטומטית. תמורת תוספת של 54,900 ש"ח למחיר אגב, תקבלו את חבילת ה- Luxury שבה צויד רכב המבחן שכללה בנוסף: חישוקי לומיניום "20, לוח שעונים דיגיטלי מלא עם תצוגה מרהיבה של מערכת הניווט, מערכת מתקדמת של BOSE עם 19 רמקולים, מצלמה היקפית 360, מערכת חניה אוטומטית, מתלי אוויר, מושבים מחוממים ועוד.
אודי Q7 החדש - אופציה ללוח שעונים דיגיטלי לחלוטין המאפשר תצוגה מדהימה של מערכת הניווט

אודי Q7 החדש – אופציה ללוח שעונים דיגיטלי לחלוטין המאפשר תצוגה מדהימה של מערכת הניווט


אודי Q7 החדש משווק בארץ עם מנועי בנזין ודיזל 3.0 ליטר, כאשר דגם הבנזין מפיק 333 כ"ס ודגמי הדיזל מפיקים 218 ו- 272 כ"ס. אנחנו העדפנו את גרסת הדיזל החזקה. מנוע הטורבו-דיזל 3.0 ליטר החזק, מפיק 272 כ"ס מ-3,250 סל"ד ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ המתקבלים כבר מ-1,500 סל"ד, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציע ה- Q7 ביצועים מרשימים עם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות ומהירות מרבית לפי הצהרת היצרן של 234 קמ"ש. מדובר בנתוני ביצועים שכמעט זהים לגרסת הבנזין החזקה ומאפשרים זינוק מהיר מהמקום, עקיפות סופר זריזות, שפע של כח בכל סל"ד נתון ולא מעט הנאה שמצטרפים לחגיגה. מעבר לכך, מדובר במנוע דיזל שקט וחלק לחלוטין בפעולתו, שיחד עם בידוד מרשים של תא הנוסעים מרעשי חוץ, אם לא היו מספרים לנו, היינו בטוחים שמדובר במנוע בנזין. למעשה רק מי שעומד מחוץ למכונית יכול לשמוע את רעש המנוע ולנחש שמדובר במנוע דיזל. מעבר לכך, במכונית המבחן שצוידה ברמת האבזור הגבוהה יותר, קיימים מתלי אוויר אקטיבים, שבשילוב מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מאפשרים הגבהה או הנמכה חשמלית של הרכב ומאפשרים נוחות מקסימלית, עם שיכוך מהמורות באופן הטוב ביותר, אחיזת כביש גבוהה ביותר ונוחות נסיעה מצוינת.
אודי Q7 החדש- נוחות מקסימלית בכביש וגם על דרכי עפר

אודי Q7 החדש- נוחות מקסימלית בכביש וגם על דרכי עפר


באאודי מבטיחים קרוב ל-17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. את ימי המבחן שלנו סיימה ה- Q7 עם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאים שכללו אמנם הרבה ק"מ על כבישים בין עירוניים ומהירים, אך יחד עם זאת, בתנאים מאומצים מעט שלא מיישרים קו עם הרגלי נהיגה חסכוניים. מדובר ברכב חסכוני מאוד בדלק ובנהיגה חסכונית קרוב לוודאי שתצטרכו לעבור מעל 700 ק"מ עד שתרוקנו את מיכל הדלק של המכונית. אם תבחרו בגרסת הדיזל הבסיסית ( 218 כ"ס ) סביר שתחסכו עוד יותר דלק ( 19.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן ).
אודי Q7 החדש : צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע בגרסת הדיזל החזקה

אודי Q7 החדש : צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע בגרסת הדיזל החזקה


אודי Q7 החדשה מציעה בהתאם להבטחות היצרן קפיצת דרך של ממש בכל היבט שתבחנו. מדובר ברכב פנאי-שטח מגודל ומרשים, המציע נוחות נסיעה מושלמת, ביצועים מצוינים, ואין ספור פינוקים לנהג ולנוסעים, כשכל זה ארוז עם יחידת כח חסכונית בדלק ( במיוחד בגרסאות הדיזל ) ושקטה להפליא ( כן, גם הדיזל ). יחד עם זאת, במחיר התחלתי של 495 אלף שקל לגרסת הדיזל הבסיסית, ואפילו קרוב ל-600 אלף שקל בדגמים יקרים יותר, רצוי היה שהיבואן יציע כסטנדרט חלק ממערכות הבטיחות המתקדמות שמציעה החברה, לרבות מערכת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. מדובר במערכות שהפכו להיות פופולריות במכוניות שעולות כרבע ממחיר ה- Q7 ולא ברור למה הן צריכות להיות מוצעות בתוספת מחיר ( לא קטנה ) ברכב שמתיימר להיות מכונית דגל של חברה. תפתרו את בעית האבזור הבטיחותי ויש לכם כנראה רכב מושלם ( למי שיכול כמובן ).