אלדן מציגה: ג'יפון חשמלי חדש מ-126,900 שקל

המכוניות החשמליות מגיעות גם לשוק הליסינג וה-"0 ק"מ", וחברת הליסינג וההשכרה אלדן משיקה קמפיין ראשון למכוניות חשמליות ומציעה לצד שיתוף פעולה אסטרטגי עם יבואנית JAC, גם את דגמי החשמליות של ג'ילי ופיאט.

ששי כהן 20 בפבר, 2022
מכונית חשמלית JAC ES2

בעיות המלאי החמורות שמלוות את חברות הליסינג וההשכרה בחודשים האחרונים כנראה לא הולכות להיפתר בתקופה הקרובה, ואל הצרות האלו נוספו בחודשים האחרונים גם הנהירה של הלקוחות לעבר הדגמים החשמליים, שגם הם מאיימים על הכנסות חברות הליסינג בעתיד. את אחד הפתרונות לבעיות הנ"ל, מאמצות לאחרונה חברות הליסינג עם כניסה ראשונית לשוק החשמלי ומאמץ לשווק דגמים חשמליים גם בציי הרכב שלהם. כך לפני כחודשיים הודיעו חברת הליסינג וההשכרה "אלדן תחבורה" וקבוצת "E.V. Motors" שהן מקימות מיזם משותף לשיווק הרכבים חשמליים מתוצרת JAC ו-LEVC מסין, וידוע גם שחברת "שלמה SIXT" המחזיקה בזיכיון החשמליות של ענקית הרכב BYD מסין, ואף משווקת את האוטובוסים החשמליים שלה מזה כמה שנים, מתכננת בקרוב כניסה גם לתחום המכוניות.

בימים אלה מעבירה חברת "אלדן" הילוך בתחום והחלה בקמפיין פרסום ברדיו למכוניות חשמליות, הקורא ללקוחות להגיע לסניפים ולרכוש מגוון דגמים חשמליים. בבדיקה שערכנו, מסתבר שהחברה אכן החלה בשיווק דגמי JAC במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי של היבואן, בו יוצעו שלל דגמי היצרן בכ- 20 סניפים בפריסה ארצית – מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, נתון שאמור להזניק את מכירות המותג ששיווקו החל בארץ בקיץ החולף, עם יעד (אולי אופטימי מדי) של 2,000 מסירות בשנה הנוכחית. בביקור בסניף החברה במתחם בביל"ו סנטר הצמוד לרחובות, פגשנו כבר מכונית בתצוגה מדגם JAC ES2 (הראשונה של היצרן ששיווקה החל בארץ) ואפילו עם תג מחיר רשמי של 126,900 שקל על הכביש כולל אגרת הרישוי, לעומת מחיר של 132,530 שקל מחירון היבואן. מצד אחד מדובר במחיר הטוב ביותר בו תוכלו למצוא כיום ג'יפון חשמלי חדש בישראל, אך מצד שני למרות שיתוף הפעולה האסטרטגי, הלקוח נרשם כבעלים 01 ברישיון, מה שפוגע בכדאיות העסקה עקב הנחה נמוכה מדי (במכירה עתידית יצטרך הלקוח להפחית כ-11% ממחירון הדגם), ועדיין לא דיברנו על מפרט הבטיחות הנמוך של הרכב (צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות).

לצידה של ה-JAC הוצעו לנו גם דגמי פיאט 500e החשמלית במחיר החל מ-134,900 שקל לדגם ה-3+1 ברמת הגימור "icon", המשקף הנחה של 9,435 שקל מהמחירון וגרסת ה-500e קבריולט הוצעה לנו מ-142,900 שקל לרמת הגימור "icon", המשקפת הנחה של 6,435 שקל בלבד מהמחירון, וגם כאן בתנאי 0 ק"מ מליסינג". אחרונה חביבה היא הג'ילי גיאומטרי C שלא קיימת כרגע במלאי (וגם לא במלאי עתידי), שמכוניות בודדות שלה שהגיעו לחברת הליסינג נמכרו במחיר מחירון החברה וללא הפחתות של ה-0 ק"מ.

מעבר לכך, החלה אלדן בפרסום גם עסקאות ליסינג לדגמי טסלה מודל 3, אייוויס U5, יונדאי איוניק 5 ולראשונה נכנסת הטסלה גם לצי השכרת הרכב של החברה, כך שכל מי שמעוניין לחוות את החוויה החשמלית שמציעה המודל 3, מוזמן לשכור את הרכב בסניפי החברה.

אלדן רכב חשמלי

"מגוון מותגים חשמליים מובילים" – כן, אבל לאן נעלמה JAC מהפרסום…

ומשהו אחרון ומוזר קצת בפרסום החברה: למרות שיתוף הפעולה האסטרטגי עם דגמי JAC והפיכתה של אלדן למשווק הגדול של מותג הרכב החשמלי הסיני בארץ, דווקא בפרסומים של החברה על הכניסה לעידן החשמלי, מופיעים 5 דגמים חשמליים, ואף אחד מהם לא מתוצרת JAC…

עוד מחדשות רכב