אקסלנטיקס בדרך לישראל: מותג פרימיום חשמלי שעשוי לשנות את כללי המשחק

אחרי ההצלחה המרשימה של ג'אקו בנתח השוק המקומי, קונצרן הרכב הסיני מכוון גבוה ומתכנן להשיק בישראל את מותג הפרימיום החדש שלו – אקסלנטיקס (EXLANTIX), שכבר הספיק לזכות בשורת פרסים בינלאומיים, ויציע ביצועים ספורטיביים מפתיעים, המשולבים בנוחות גבוהה וטכנולוגיה מתקדמת.

ששי כהן 06 ביול, 2025
אקסלנטיקס ES

שוק הרכב הישראלי ממשיך לבעור ולהציג תחרותיות בלתי נתפסת, ולאחר שיותר מ-30 מותגי רכב חדשים מסין עשו דרכם לישראל בשנים האחרונות, בקרוב יגיע לארץ גם אקסלנטיקס (EXLANTIX), מותג הפרימיום החדש של קונצרן הרכב הענק צ'רי. החברה כבר הצליחה בשוק המקומי עם דגמים לקהל הרחב ועם מותג ג'אקו, שפותח במיוחד לשוק האירופי, כאשר ג'אקו מדורג מתחילת השנה בין עשרת מותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל והדגם הנמכר ביותר. האם ההצלחה המרשימה בפלח השוק העממי תצליח להתבטא גם בזירת רכבי היוקרה?


מותג הפרימיום אקסלנטיקס הושק בשנת 2023 ומתבסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (E0X), עם דגמים כמו ה־ES (סדאן ספורטיבי) וה־ET (קרוסאובר משפחתי גדול) המאופיינים בעיצוב עתידני, ביצועים ספורטיביים וטכנולוגיות מתקדמות, עם מרווח פנים הגדול בקטגוריה, טווח חשמלי נדיב ומערכות בטיחות חכמות. לארץ צפויים להגיע כבר עם תחילת השיווק צמד דגמים מסקרנים:

אקסלנטיקס ES – סדאן פרימיום חשמלית עם ביצועים פורצי דרך

ה-ES היא מכונית סדאן חשמלית ספורטיבית בעיצוב קופה 4 דלתות מרהיב, אשר כחלק מהמאמץ לספק חווית נהיגה ספורטיבית אמיתית, כוללת שלדה מתקדמת קלת משקל וחזקה במיוחד. הדגם רשם כבר הישג ספורטיבי משמעותית, כאשר שבר את שיא העולם ב-"Moose test" – מבחן האייל המפורסם שבודק את יציבות הרכב בתנאי קיצון של חמיקה ממכשול. המפרט כולל חישוקי "20, ספוילר אחורי אקטיבי ומרכב אווירודינמי במיוחד עם מקדם גרר מהטובים בקטגוריה של 0.205, נתון שמבטיח יעילות אנרגטית גבוהה, ביצועים ספורטיביים ונסיעה שקטה במיוחד. מדובר ברכב הדגל של היצרן, שזכה כבר ב-17 פרסים בינלאומיים יוקרתיים בזמן קצר, בעיקר בזכות עיצובו החדשני ורמת הבטיחות הגבוהה. גם הממדים מרשימים: אורכו של הרכב 4.95 מטרים, רוחבו 1.98 מטרים, גובה, 1,474 מ"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח לאורך של 3 מטרים, נתונים המבטיחים מרחב פנימי נדיב במיוחד. תא הנוסעים מעוצב בקו נקי ומודרני, ומשלב איכות חומרים והרכבה ברמה הגבוהה מהמקובל בקרב מותגי הפרימיום, ובאיכות שלא מביישת רכבי יוקרה.

אקסלנטיקס ES

ה־ES ישווק בישראל בשלוש גרסאות הנעה עיקריות:

  • גרסת הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי בהספק של 308 כ"ס, המספק תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. יחד עם סוללה בקיבולת 77 קוט"ש מבטיח טווח נסיעה של עד 525 ק"מ לפי תקן WLTP.
  • גרסת ביצועים כפולת הנעה הכוללת צמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 473 כ"ס, עם הנעה כפולה ותאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־3.7 שניות. גם כאן תוצע סוללת 77 קוט"ש, עם טווח זהה באופן מפתיע של עד 500 ק"מ בתקן WLTP.
  • גרסת ביצועים עם סוללה מוגדלת הכוללת הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק כולל של 473 כ"ס, אך עם סוללה מוגדלת של 100 קוט"ש. הביצועים מעט מתונים יותר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב־4.2 שניות, אך הטווח החשמלי גדל משמעותית, ומגיע עד ל־610 ק"מ לפי תקן WLTP.

אקסלנטיקס ET

אקסלנטיקס ET – קרוסאובר 5 מושבים המרווח ביותר בקטגוריה

הדגם השני שצפוי לעלות על כבישי ישראל כבר עם תחילת הפעילות הוא אקסלנטיקס ET – רכב פנאי 5 מושבים שצפוי להיות המרווח בקטגוריה, שבאמצעותו צפויה היבואנית להתמודד בזירת דגמי ה-SUV הבכירים בשוק הפרימיום. ה-ET מציג עיצוב אלגנטי ובעל נוכחות, מבלי להיגרר לגימיקים מיותרים, ומשלב מראה מרשים עם קווים נקיים וסולידיים ואת גג השמש הענק בקטגוריה. ממדיו של הרכב מרשימים: אורך של 4.980 מטרים, רוחב של 1.975 מטרים, בסיס גלגלים באורך 3 מטרים וגובה של 1.698 מטר. מרווח גחון של 17.8 ס"מ, שבעה מצבי נהיגה המותאמים למגוון תוואי קרקע, מערכת "שלדה שקופה" עם מצלמות ב-540 מעלות ויכולת חציית מים בעומק של עד 70 ס"מ, שילוב שמעניק לו ביצועים ראויים גם מחוץ לאספלט.

גם דגם זה הספיק כבר לזכות בשורת פרסים בינלאומיים, וזאת למרות הזמן הקצר מאז השקתו. כחלק מתהליך הפיתוח המקיף, עבר ה־ET סדרת מבדקים מחמירים במיוחד שנועדו לאמת את עמידותו ויכולותיו בתנאים קיצוניים. בין היתר, עבר הרכב "מבחני עינויים" הכוללים: חשיפה לטמפרטורה של 30 מעלות מתחת לאפס למשך 24 שעות, מבחן נפילה מגובה של 31.9 מטר, מבדקי חום וקור קיצוניים ובדיקות עמידות מתקדמות לסוללה. התוצאה: לסוללה דירוג אטימות IP68, המסוגלת לעמוד בטבילה מלאה במים למשך 24 שעות ללא חדירת נוזלים כלל.

אקסלנטיקס ET

ה־ET ישווק בישראל בשלוש גרסאות הנעה עיקריות:

  • גרסת הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי בהספק של 308 כ"ס, המספק תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. יחד עם סוללה בקיבולת 77 קוט"ש מבטיח טווח נסיעה של עד 461 ק"מ לפי תקן WLTP.
  • גרסת ביצועים כפולת הנעה הכוללת צמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 478 כ"ס, עם הנעה כפולה ותאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־ 3.7שניות. גם כאן תוצע סוללת 77 קוט"ש, אך עם טווח של עד 411 ק"מ בתקן WLTP.
  • גרסת ביצועים עם סוללה מוגדלת הכוללת הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק כולל של 478 כ"ס, אך עם סוללה מוגדלת של 100 קוט"ש. הביצועים מעט מתונים יותר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב־5.6 שניות, אך הטווח החשמלי גדל משמעותית, ומגיע עד ל־570 ק"מ לפי תקן WLTP. (בגרסה זו הנתונים אינם סופיים).

אקסלנטיקס ET

מכלולים ואבזור שיוצרים את ההבדל 

כצפוי ממותג המתיימר להתחרות בשמות הגדולים בשוק הפרמיום, מצוידים דגמי האקסלנטיקס בשלדת אלומיניום קלה ומתקדמת, לצד מערכת מתלים אדפטיבית הכוללת בולמים מתכווננים ומתלי אוויר. היצרן מבטיח נוחות נסיעה יוצאת דופן המשולבת בביצועים ספורטיביים הנתמכים במערכת בלימה עוצמתית, שפותחה בהשראת טכנולוגיות מעולם מירוצי המכוניות.

רשימת האבזור עשירה וצפויה לכלול בארץ מושבים מפנקים ומרופדים בעור רך ואיכותי, הכוללים פונקציות חימום, אוורור ועיסוי, לצד תאורת אווירה מתקדמת, גג זכוכית פנורמי ענק המסנן 99.9% מקרינת השמש ומפחית התחממות בתא הנוסעים, וכן מערכת שמע יוקרתית עם לא פחות מ־23 רמקולים, המציעה חוויית סאונד מרשימה כולל סאונד אזורי בכסא הראש של הנהג כשרק הוא יכול לנהל שיחות ולהאזין למוזיקה בפרטיות מלאה. אל אלו מצטרפים גם חבילת בטיחות מקורית ומתקדמת ומערכת חניה אוטומטית, המכסה מעל 90% מתרחישי החניה היומיומיים, כולל מקומות חניה מאתגרים. מעבר לכך, הדגמים פותחו במטרה להשיג ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, ולדגם ה-SUV יש כבר ציון מלא במבחן הריסוק של C-NCAP.

אקסלנטיקס ES

בקרוב בישראל

דגמי אקסלנטיקס צפויים לנחות בישראל כבר במהלך השנה הנוכחית, ולהצטרף לזירת מותגי הפרימיום החשמליים שצוברת תאוצה. מול שחקנים נחשבים כמו ZEEKR  ו- Xpeng, צפויה החברה להציע שילוב של חומרים יוקרתיים, מערכות מתקדמות וביצועים ספורטיביים.  נכון לעכשיו, זהות היבואנית שתקבל את הזיכיון הרשמי לשיווק המותג בארץ טרם נחשפה, אך פרטים בנושא צפויים להתברר בקרוב.

Audi

עוד מחדשות רכב

באנר קיה נירו