ארוך טווח סקודה סיטיגו- מבחן השימושיות

היא אמנם מכונית מיני, אבל יש לה מרווח רגליים יותר טוב ממחלקת תיירים באל על, אנשים גבוהים לא יתקשו למצוא בה מקום ובמבחן אכלוס המזוודות לנתב"ג היא עמדה בכבוד. סקודה סיטיגו – עדכון מספר 4.

ששי כהן 07 בספט, 2017

בחודש השלישי למבחן ארוך הטווח שאנו עורכים לסקודה סיטיגו, מד הק"מ מראה כבר 8,900 ק"מ, והחופש הגדול שמאחורינו מתח את גבולות השימושיות של מכונית המיני, כשנדרשה להסיע ארבעה נוסעים לנתב"ג כולל הכבודה שלהם. את היכולות המפתיעות של מכוניות מיני לשנע די ביעילות גם משפחה בשעת הצורך (או כשאין ברירה) כבר גילינו במבחן ארוך הטווח שערכנו אשתקד ליונדאי i10, אבל מה קורה שעברנו לסיטיגו שקטנה עוד יותר במימדים? האם הגזמנו כבר בדרישות?




קטנה אבל מרווחת
בשעה שעד כה נדרשה הסיטיגו לשנע בד"כ נהג או שני נוסעים לרוב, ולעיתים גם צמד ילדים מאחור, בחודש החולף הופתענו לגלות עליה דברים חדשים: במסגרת נסיעה משותפת שערכנו עם חברים, אכלסנו לראשונה ארבעה מבוגרים ברכב, כאשר אחד מהם נמתח לגובה של 1.93 מטר… והשלושה האחרים לא יורדים מה-1.7 מטר. עם הכניסה לרכב, התחלתי לחשוש שהנסיעה הזאת הולכת להיות צפופה במיוחד: עם תפריט של ארבעה מבוגרים, חום של אוגוסט, היעדר פתחי מיזוג מרכזיים ורכב באורך של 3.56 מטר ורוחב של 1.64 מטר+ חצי שעה נסיעה לכל כיוון, ולקינוח גם מנוע שמספק 60 כ"ס בלבד, מה כבר יכול להיות גרוע יותר? לפחות יש לה חמישה כוכבים בריסוק…
מרווח לרגליים טוב יותר ממחלקת תיירים באל על... מרווח לרגליים טוב יותר ממחלקת תיירים באל על…
אבל הסיטיגו לא רק שלא אכזבה במשימה, אלא אף הפתיעה לטובה: ה-1.93 מטר ישב מלפנים, אשתו ישבה מאחוריו ולמרות שהתנצלתי מראש על הצפיפות, הפתיעה אותי התגובה שלה: " תשמע- הרכב הזה ממש מרווח ביחס לגודל שלו. יש לי כאן מרווח לרגליים יותר מאשר היה לי בטיסת אל-על בטיול האחרון, וגם זאת אחת המכוניות היחידות שהראש של בעלי לא מתחכך בתקרה של הרכב" המשיכה. אכן מפתיע. בהמשך גילינו שהמזגן יעיל ביותר (אולי בגלל שבצפיפות כזאת אין לו הרבה חלל לקרר…) ושלב המחמאות לא פסק גם עם הצהרות שהרכב מאוד נוח ונעים לנהיגה… ואת זה לבד הספקנו להבין עוד בנסיעה הראשונה שלנו בסיטיגו, שהמתלים שלה רכים ונוחות הנסיעה גבוהה מהמקובל בפלח מכוניות המיני.
יש יתרון לממדים צנועים: משתחלת לחניה מתחת למחסום תקוע. יש יתרון לממדים צנועים: משתחלת לחניה מתחת למחסום תקוע.
יעילה גם לנתב"ג?
לחופשה המשפחתית שלנו בקיץ בחו"ל, נדרשה הסקודה להתמודד גם ביכולות תא המטען שלה. במקרה הנ"ל אוכלסו צמד מזוודות (אחת גדולה ואחת טרולי קטנה) ללא בעיות בתא המטען שבנפח 251 ליטר, ותיק אחד גדול אוכלס במושב האחורי בין 2 הנוסעים. כאן גם התגלתה שוב נקודת התורפה של הרכב, אשר מציע 4 מקומות בלבד, מה שהוביל לשליחת אחד הילדים לרכב של הסבא והסבתא שהצטרפו לטיול.
מיזוודה גדולה וטרול קטן נכנסים ללא בעיה. מזוודה גדולה וטרול קטן נכנסים ללא בעיה.
מעבר לכך, הצלחנו לשנע בחודשים האחרונים גם שלל מטען גדול מהממוצע, הודות למרכב 5 דלתות שימושי ונפח תא מטען של 959 ליטר בקיפול המושבים האחוריים. רק פעם אחת הסיטיגו פישלה, כשרכשנו כסאות נוח פלסטיק לחצר גדולות מהמקובל ולא הצלחנו להכניס אותם לרכב כי פתח הטעינה של הבגאז' קטן מדי. זאת אומרת, מקום היה להם בפנים כשמקפלים את המושב האחורי, אולם הפתח הצר חסם את האפשרות להכניס אותם ונאלצנו להעמיס אותם על גג הרכב…
יש מקום לאכלוס מטען חורג, אך פתח טעינה צר שלח אותם לגג... יש מקום לאכלוס מטען חורג, אך פתח טעינה צר שלח אותם לגג…
בכללי
מעבר לכך, עם 9,000 ק"מ על השעון, לא ציפינו להיתקל בתקלות וגם לא היו, צריכת הדלק לרכב שמרבית נסיעותיו בתוך העיר ממשיכה לנוע סביב ה-15 ק"מ לליטר, הביצועים מספקים כל עוד ואתם לא נהגים ספורטיביים או חובבי רייסים מרמזור לרמזור ונוחות הנסיעה משביעה רצון. הגיר הרובוטי כפי שסיפרנו בדיווחים הקודמים, הרבה יותר טוב מתדמיתו.
קישורים: סקודה סיטיגו מבחן דרכים
סקודה סיטיגו- מבחן הגיר הרובוטי
סקודה סיטיגו – צריכת דלק