ארוך טווח: קיץ משפחתי עם יונדאי i10

בחודש החולף עם פתיחת החופש הגדול, גויסה ה-i10 לשימוש משפחתי ( 5 נפשות) מאסיבי הכולל טיולים, העמסות חריגות, הסעה משפחתית כולל הכבודה לנתב"ג ועוד. רגע, אבל זאת מכונית מיני או משפחתית?

ששי כהן 11 באוג, 2016
יונדאי i10 2016

חודש נוסף חלף מאז העדכון האחרון במבחן ארוך הטווח שלנו ליונדאי i10 והגיע הזמן לעדכן: בחודש החולף החל גם החופש הגדול בו הטיולים מתרבים, הנסיעות המשפחתיות רבות יותר והדרישות הכוללות מהרכב עולות. אבל רגע, מדובר במכונית מיני, איך זה בדיוק מסתדר עם שימוש משפחתי ( זוג + 3 ילדים )? באופן שאולי אותנו לא בדיוק הפתיע, ה-i10 עונה כמעט על כל המשימות ללא כל בעיה. האם הפסקנו להיות מפונקים ואנחנו מסתדרים עם הרבה פחות מקום בשעה שכולם רוצים כמה שיותר (ובעיקר גובה)?

יונדאי i10 – מכונית מיני מודרנית עם מידות של מכונית משפחתית מהעבר
אם נחזור קצת לאחור לשנות ה-70-80, פעם כמעט כולם נסעו במכוניות קטנות עד קומפקטיות, ללא דלתות מאחור, בעלות מנועים מרעישים, בוודאי ללא מזגן ועל בטיחות אין בכלל מה לדבר. מכוניות כמו סוסיתא וכרמל מיצור מקומי, לצד פיאט 127, פורד פיאסטה ואסקורט, פולקסווגן גולף ושלל דגמים מאירופה בעיקר, אך גם מיפן (סוזוקי סוויפט, דייהטסו שרייד וסובארו ג'סטי ולאונה), היוו כרכב משפחתי קלאסי עבור מרבית המשפחות. אז מה נשתנה? בעיקר נהיינו מפונקים מאוד. רמת החיים שצמחה משמעותית, יחד עם יכולת גבוהה משמעותית לרכישת רכב חדש כיום מבעבר, והגדלה מאסיבית של ההיצע, גרמו לישראלי הממוצע להאמין שמכונית קטנה לא יכולה כיום לספק פיתרון למשפחה. עד כמה זה נכון כיום? ה-i10 לימדה אותנו דבר או שניים בחודשים האחרונים.
עגלת סופר שבועית תיכנס ללא כל בעיה לתא המטען בלי לקפל את המושבים בשליחות משפחתית: עגלת סופר שבועית תיכנס ללא כל בעיה לתא המטען בלי לקפל את המושבים
במסגרת המבחן ארוך הטווח אותו התחלנו לפני כמעט 3 חודשים, אם בתחילת הדרך עוד שימשה אצלנו היונדאי כרכב שני במשפחה, בחודש החולף מכרתי את הרכב שבבעלותי וה-i10 הפכה לרכב המשפחתי (והיחיד לעת עתה) שמשרת משפחה הכוללת זוג ו- 3 ילדים בגילאי 4-14. עד כמה קשה להסתדר בימינו עם מכונית מיני בשימוש משפחתי מלא? בואו נסכם מראש שב-99% מהזמן לא נתקלנו בקושי כלשהו.
פולקסווגן גולף דור 1- פעם משפחתית היום מידות כמעט זהות ל-i10 פולקסווגן גולף דור 1- פעם מידות משפחתיות קלאסיות, היום כמעט זהות ל-i10 (מכונית מיני)
בסיס גלגלים זהה לפולקסווגן גולף?
מבחינת מרווח הפנים, ככל שחולף הזמן מדהים לגלות כל פעם מחדש כמה אין בעיה להסתדר בחיי היום יום עם מכונית מיני מודרנית. ה-i10 שנחשבת לאחת המכוניות הגדולות בקטגוריה, מציעה תא נוסעים מרווח למדי עבור זוג ושלושה ילדים קטנים (משפחה צעירה), אך יחד עם זאת, סביר שאם הילדים כבר גדולים ומפותחים או כשמדובר בזוג הורים גדולים במיוחד במידותיהם, העסק יהיה פחות ידידותי. מבחינת בסיס הגלגלים הנחשב לגורם הראשי המשפיע על המרווח בתא הנוסעים, ל-i10 נתון של 239 ס"מ, הנמוך בס"מ אחד בודד מבסיס הגלגלים של הדור הראשון של פולקסווגן גולף ( MK1 ) שהוצג ב-1974 והיה לאחד הדגמים המשפחתיים הפופולרים   באירופה ובעולם. גם במידות החיצוניות מציגה ה-i10 מידות דומות עם 3.66 מטר באורך ( 4 ס"מ פחות מאותה גולף ), אך גם יתרון של 5 ס"מ ברוחב ליונדאי על הגולף בסעיף הרוחב. פעם אלו היו מידות קלאסיות לרכב משפחתי. היום נהיינו מפונקים.
יונדאי i10: נפח תא מטען בקיפול מושבים עומד על 1,046 ליטר שיאפשרו להעמיס בשעת הצורך כמעט הכל ! יונדאי i10: נפח תא מטען בקיפול מושבים עומד על 1,046 ליטר שיאפשרו להעמיס בשעת הצורך כמעט הכל !
שימושית יותר מכל משפחתית סדאן
בסעיף השימושיות, מציגה ה-i10 שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות בחלל הרכב, שיאפשרו לכם פחות בלאגן והרבה יותר נוחות. מבנה ההאצב'ק 5 דלתות מוכיח את עצמו כסופר יעיל בכל הקשור להובלת מטען, וכך יצא לנו שהובלת מטען חריג ( 2 גלילי גדר במבוק באורך 5 מטר וגובה 1.5 מטר אוכלסו ללא כל בעיה עם קיפול המושבים האחוריים ( וחסכו הובלה על הדרך ), וגם את הדרך לנתב"ג לחופשה משפחתית קיצית עם 5 נפשות ברכב, 2 מיזוודות ו-2 תיקי צד סחבה היונדאי ללא כל בעיה. רק צריך להשאיר בבית את המדף האחורי שמכסה את תא המטען.
יונדאי i10: גם נסיעה משפחתית לחו"ל אפשרית אם לא תקחו את כל הבית ( 2 מזוודות+2 תיקי צד) גם נסיעה משפחתית לחו"ל אפשרית אם לא תקחו את כל הבית: מיזוודה על מיזוודה בבאג'ז+2 תיקי צד בתא הנוסעים)
בחיי היום יום…
מעבר לשימושיות וליכולת לשנע משפחה צעירה לרוב ללא כל בעיה, ממשיכה יונדאי i10 להציע נוחות נסיעה ברמה גבוהה ביחס למקובל בקטגורית מכוניות המיני, עם מתלים המתמודדים היטב עם האספלט הישראלי, נסיעה שקטה עם בידוד מצוין מרעשי חוץ ומנוע ואיכות נסיעה כללית של ליגה אחת למעלה לפחות. דבר נוסף שאהבנו ברכב נוגע למערכת השמע המקורית והאיכותית עימה מגיעה המכונית: אמנם האופנה הנוכחית דורשת מערכות מולטימדיה עם צג מגע גדול ככל האפשר, ריבוי אפליקציות ( רובן לא שימושיות ), ותמיכה נרחבת במכשירי הסמארטפון, דבר המספק לנו לרוב שלל מערכות לא תמיד איכותיות, תקיעות תוכנה לרוב, זמן המתנה בהדלקה עד שניתן להפעיל רדיו ותפעול מסורבל לעיתים, בו העברת תחנה ברדיו לדוגמה דורשת תואר ראשון לפחות והסחת דעת ארוכה ומסוכנת מהנעשה בכביש.
יונדאי i10: מערכת שמע מקורית פשוטה שעובדת נפלא "4 לפנות בוקר לא נרדמת…" מערכת שמע מקורית ופשוטה שעובדת נפלא ולא דורשת דוקטורט בהעברת תחנה ברדיו
ב-i10 לא תמצאו את כל זה ותיאלצו " להסתפק" במערכת שמע מקורית מהיצרן המסופקת כסטנדרט. כאן נוכל לספר לכם שחיבור הסמארטפון למערכת לצורך שימוש כדיבורית ונגן BT קל להפליא, העברת תחנה ברדיו לוקחת רבע שניה, המסך אמנם  קטן אך חד וברור ( אך לא תומך בעברית ), ובשורה התחתונה נזכרנו למה צריכים מערכת ברכב: שמיעת רדיו ומוסיקה ( BT, חיבור AUX, CD ו-USB ) ושימוש כדיבורית. ואת זה היא עושה מצוין. כמה פשוט, ככה טוב.
עד כאן לעדכון הנוכחי. נתראה בעדכון הבא.
קישור לעדכון הקודם: יונדאי i10 מחירי טיפולים ואחזקה