החל הייצור של סקודה אלרוק החשמלית – האם ניתן לצפות למחיר נגיש גם בישראל?

סקודה אלרוק מצטרף לקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים והחשמליים הפורחת, עם הבטחה לקרוסאובר חשמלי במחיר התחלתי של €33,000 באירופה המקביל כבר לדגמי SUV המונעים בדלק. ומה המחיר שצפוי לדגם בארץ?

ששי כהן 24 בינו, 2025
סקודה אלרוק 2025

בחודש שעבר השיקה סקודה באירופה את דגם האלרוק החדש, הרכב החשמלי השני של היצרן, אשר מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים והפורחת, שבארץ עשוי לתת תשובה לדגמים מצליחים כמו BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C, צ'רי FX ולינק אנד קו 02 למשל . השבוע החל הייצור הרשמי של הדגם החדש במפעל החברה הראשי בצ'כיה, והיצרן מצידו הוציא הודעה על הסקודה החשמלית הנגישה ביותר, אשר תהנה מתג מחיר תחרותי במיוחד בחלק גדול מהשווקים באירופה, עם תג מחיר התחלתי של 33,000 אירו, עימו הצליח היצרן לראשונה גם להשוות את מחירו של הג'יפון החשמלי למחירו של מקבילו במונע בדלק – סקודה קארוק. בארץ, לצערנו האלרוק עשוי לפספס את המטרה.


עם השקת הדגם באירופה וביצוע נסיעות מבחן ראשונות, יצאו עיתונאי הרכב בארץ בשלל כותרות מלהיבות בסגנון "חומה אנטי-סינית", "מכין עצמו לקרב מול BYD וקיה" ועוד, לדגם החשמלי האירופאי שעשוי להשיב מלחמה אמיתית לכיבוש הסיני המקומי. כחלק מהרעיון להצליח לספק בסקודה ג'יפון חשמלי במחיר נגיש, מדובר למעשה בגרסה מקוצרת של דגם האניאק שנמכר אצלנו בהצלחה בשנים האחרונות, מה שעזר להפחית משמעותית את עלויות הפיתוח, וגם הדגם מיוצר על אותו פס ייצור גמיש במפעל החברה במלאדה, אשר מייצר גם את דגמי האניאק והאוקטביה, מה שמאפשר מעבר מהיר בין ייצור צמד הדגמים לפי דרישות השוק. כחלק מהיתרונות הנוספים של הדגם, גם הסוללה מיוצרת באותו מפעל, מה שמייעל את העבודה, מקצר את זמני האספקה ותורם להוזלת הרכב.

סקודה אלרוק הוא הדגם הראשון של היצרן שאימץ את שפת העיצוב החדשה "Modern Solid", ולצד העיצוב המוצלח מדובר גם ברכב מרווח ושימושי מהמקובל כמיטב מסורת סקודה. בחברה מספרים על יותר מ-20,000 הזמנות שנרשמו לרכב החדש מיום ההשקה ועד לסוף 2024 בכמה מדינות ראשונות באירופה, וקצב הייצור הנוכחי עומד על כ-600 מכוניות ביום.

סקודה אלרוק 2025

33,000 אירו באירופה שווה ל-210 אלף שקל בישראל?

המחיר ההתחלתי של סקודה אלרוק נקבע על 33,000 אירו המתורגמים בערך ל-122 אלף שקלים. הבעיה היא שבהשקת הדגם בחו"ל, נרמז שתמחור המכונית יהיה נמוך ב-20% מדגם האניאק המוכר, מה שהצביע על תג מחיר מקומי של 200-210 אלף שקל, מחיר בו היא לא תממש את החזון להשיב מלחמה לסיניות ותסתפק במכירות צנועות למדי. גם ההכרה של מרבית יבואני הרכב ששיא המכירות של הדגמים החשמליים כבר מאחורנו והשוק יעבור להתרכז יותר במכוניות היברידיות עוד שנים רבות, עשוי לפגוע בחדירה של הדגם לארץ.

סיבות מקומיות לאופטימיות

מצד שני, יש בהחלט גם כמה סיבות לאופטימיות מקומית: שער היורו צנח בצורה משמעותית מאז אותה השקה, והירידה בביקוש לחשמליות באירופה עקב צמצום הטבות הרכישה במדינות רבות שם, עשויים להפוך את מלאכת תמחור הרכב בארץ לקלה יותר עבור היבואן, ואל אלו ניתן בהחלט לצרף גם עלויות הובלה זולות יותר מאירופה מאשר מהמזרח. צריך לזכור גם שהאניאק הגדול יותר משווק בארץ בגרסת הבסיס עם מנוע 204 כ"ס וסוללת 82 קוט"ש, כאשר האלרוק מציע בגרסת הכניסה 170 כ"ס וסוללת 52 קוט"ש צנועה יותר, שעשויים להיות מתורגמים לתג מחיר בסיסי הרבה יותר תחרותי. בהתחשב בכך שהיצרן מצהיר על יישור קו עם מחיר דגם הקארוק בנזין שמחירו מתחיל בישראל ב-170,000 שקל, אין סיבה שגרסת הכניסה של האלרוק שנהנית ממיסוי מקומי נמוך משמעותית תעלה יותר. האם נופתע לטובה? נצטרך לחכות עוד כמה חודשים לדגם, שאמור להגיע לארץ לקראת הקיץ.

Audi

עוד מחדשות רכב

ימי מכירות