בעולם שבו שוק הרכב החשמלי רווי במתחרים, יונדאי איוניק 5 מצליחה להוכיח פעם אחר פעם שאיכות, חדשנות וחווית נהיגה מהנה הם מה שעושים את ההבדל. באופן לא ממש מפתיע ולמרות שהתחרות מתחזקת, איוניק 5 רק מגבירה את הקצב. בארבעת החודשים הראשונים של השנה עלו לכבישי ישראל כבר יותר מ-500 מדגמי איוניק 5, המצביעים על עליה משמעותית במכירות מול התקופה המקבילה אשתקד, וזאת למרות ההאטה המסוימת שנרשמה בענף החשמליות והתחרות הגוברת. למעשה מתחילת השנה ממוקמת המכונית במקום השני במכירות קטגוריית הקרוסאוברים החשמליים בגודל בינוני.
זה לא רק העיצוב העתידני והמראה החריג בנוף המזוהה עם יונדאי איוניק 5, שהפך בינתיים לסדרה שלמה של דגמים חשמליים המציעים עיצוב מתקדם וגימור דיגיטלי בסגנון פיקסלים המאפיין את דגמי החשמליות של יונדאי, אלא עצם העובדה שהאיוניק 5 הגדירה מחדש את חווית הנהיגה למשפחה, עם מרכב שאמנם נראה קומפקטי מבחוץ, אך מספק תא נוסעים ענק עם מרווח מעולה לנוסעים מלפנים ומאחור, הן בשל בסיס הגלגלים חסר התחרות הנמתח על 300 ס״מ, והן בשל הפלטפורמה הייעודית החשמלית EGMP המספקת גם רצפה שטוחה מאחור שמפנה המון מקום לרגלי הנוסעים וקונסולה מרכזית קדמית חכמה הנעה על מסילה ומאפשרת שימושיות טובה מהמקובל לצד תא מטען ענק בנפח 520 ליטר. בניגוד לתאי הנוסעים של חלק מהמתחרים בעלי העיצוב ״הנקי״ הסובלים מהיעדר מתגים פיזיים, מה שהופך לעתים שינוי למשל של עוצמת המזגן לאירוע מורכב ומתיש, ביונדאי תפגשו מצד אחד את כל הקדמה הדיגיטלית עם לוח מחוונים ״12.3 דיגיטלי ומסך מולטימדיה באותו הגודל החוברים ליחידה אחת, ומצד שני, גם הנדסת אנוש מושלמת הכוללת שפע של מתגים פיזיים לתפעול מהיר ובטוח של שלל מערכות חיוניות לנהיגה, המספקים את הקדמה המתבקשת, אך כזו המשולבת בקלות בתפעול לכל גיל.
אחת הסיבות לצמיחה של הדגם במכירות מתחילת השנה נובעת מהגעתה של הגרסה המחודשת של הדגם שעברה מתיחת פנים מקיפה, שליטשה וחיזקה את מה שעבד מצוין בדגם היוצא מול שלל המתחרות החדשות בקטגוריה. היצע הדגמים כולל מבחר גרסאות לבחירה, החל מגרסת כניסה המפיקה 170 כ״ס ומספקת ביצועים זריזים המשולבים בטווח נסיעה עד 440 ק״מ, דרך גרסאות ״לונג ריינג׳״ המפיקות 229 כ״ס ומבטיחות טווח נסיעה עד 570 ק״מ ועד לגרסת הביצועים המהוללת ״איוניק 5N" המפיקה 650 כ״ס במצב ״Boost" ומאיצה ל-100 קמ״ש ב-3.4 שניות. מעבר לכך, מדובר באחת המכוניות המעטות בשוק שטווח הנסיעה בפועל אינו מנותק מהמציאות וקרוב לנתונים המוצהרים ע״י היצרן.
אל אלו מצטרפים חווית נהיגה חשמלית שקטה במיוחד ומפנקת, הכוללת נהיגה נטולת ויברציות ומערכת מתלים המספקת נוחות נסיעה מצוינת שעשויה להביך בקלות דגמי יוקרה שמונעים בדלק. גם המושבים הקדמיים הם בסגנון כורסאות מפנקות עם אופציה לכוונון חשמלי מלא, חימום ואוורור ואפילו מצד שכיבה למושב הנהג (בחלק מהדגמים), אם במקרה יש לו כמה שעות להעביר בהמתנה ברכב, אותם יוכל להנעים גם בשימוש במערכת בקרת האקלים היעילה, מערכת השמע האיכותית ושפע הפינוקים שמציע הרכב.
אבל לא רק חווית נהיגה נעימה וביצועים נאים המשולבים בבטיחות מושלמת (5 כוכבים במבחן הריסוק) מספקת המכונית, אלא גם עלויות אחזקה הנמוכות משמעותית מאחזקת רכב המונע בדלק, מה שעשוי לחסוך לכם כסף רב בשנה. אל אלו מצטרפים גם שירות של כלמוביל היבואנית, המציעה ללקוחותיה גם שירות 24/7 לכל שאלה או תקלה שמתעוררת בדרך, ובעידן בו מגיעים לישראל יותר מדי מותגי רכב חדשים שמציפים את השוק ולא ברור כמה מהם ישרדו כאן כבר בשנים הקרובות, נדמה שכדאי גם להתמקד במותג שיש לו ״אבא ואמא״, מה שאמור לספק שמירת ערך וסחירות טובים גם בעתיד.
* מעוניינים לחוות את הרכב בעצמכם? בואו לנסיעת מבחן, עכשיו הוא גם בהטבת טרייד-אין במחיר מחירון*. הרשמו כאן לנסיעת מבחן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
- טרייד אין במחיר מחירון בכפוף לתקנון המופיע באתר היבואן.