ב.מ.וו i3 בישראל – החשמלית היחידה כיום בארץ

היא מיוצרת מסיבי פחמן, 95% מהחומרים המשולבים בה הם ברי מחזור, היא אינה מזהמת את הסביבה, מאיצה ב-7.3 שניות ל-100 קמ"ש וטעינה מלאה שלה (300 ק"מ) תעלה לכם 21 שקל. ב.מ.וו i3 החשמלית בישראל.

ששי כהן 02 בנוב, 2016
ב.מ.וו i3

בין שלל הדגמים של BMW i ו- BMW i Performance שהושקו אמש בישראל, נמצאת גם ב.מ.וו. i3 החדשה, שנחשבת למעשה כיום למכונית החשמלית היחידה שמשווקת בישראל. אז בעידן שאחרי בטר פלייס, שהצליחה להיות עד כה החברה היחידה שמכרה כמויות גדולות (יחסית) של מכוניות חשמליות בישראל, ובמצב בו כיום אף יבואן לא ממהר להביא לכאן דגם חשמלי (ניסיון קצר של קרסו עם ניסאן ליף במספרים בודדים), מרימה דלק מוטורס את הכפפה והחלה בשיווק מכונית חשמלית טהורה (100%) בישראל. בחברה מבהירים שלא מדובר במכונית שתמכור כמויות גדולות (לנוכח המחיר הגבוה), אלא תשמש כמקדמת תדמית, עם צפי מכירות של כמה עשרות מכוניות בשנה.

ה-i3 החדשה ששיווקה החל רשמית אמש בארץ, הינה מהדגם המעודכן שהוצג לפני כחצי שנה, המציע טווח נסיעה מוגדל ב-50%. בכך, מצטרפת סוף סוף ישראל לרשימה מכובדת של 50 מדינות בעולם המשווקות כיום את המכונית החשמלית הקומפקטית של החברה, ממנה נמכרו במהלך השנתיים האחרונות יותר מ- 43,000 מכוניות ברחבי העולם. לצד עיצוב מיקרו-וואני ייחודי, שככל הנראה ירכוש לעצמו שלל אוהבים ושונאים, מציעה ה-i3 מרכב קומפקטי עשוי סיבי פחמן, המציע תא נוסעים מרווח לארבעה נוסעים, עם אורך של 3.99 מ', רוחב של 1.77 מ', גובה 1.58 מ' , בסיס גלגלים 2.57 מ' ותא מטען בנפח 260 ליטר.ב.מ.וו i3 ב.מ.וו i3 בישראל
מכונית ירוקה
עד כמה ידידותית ה-i3 לסביבה? כבר בייצור המכונית המבטיחה 0 זיהום אוויר בעיר, המפעל של BMW i בלייפציג (גרמניה) מקבל את כל אספקת האנרגיה שלו ממקורות מתחדשים, ובכלל זה ארבע טורבינות רוח שמותקנות באתר במיוחד למטרה זו (100% powered by wind energy.) וסיבי הפחמן (קרבון) מיוצרים במלואם באנרגיה שמקורה במים (100% water power). מדובר גם במכונית שניתנת כמעט במלואה למיחזור, כאשר 95% מהחומרים המשולבים ב-BMW i3 הם ברי מיחזור.ב.מ.וו i3 - דלתות אחוריות הפוכות ב.מ.וו i3 – דלתות אחוריות הפוכות
Born Electric – כ-10 אגורות לק"מ !
ב.מ.וו i3 מצוידת במערכת ההינע החדשנית BMW eDrive של החברה, העושה שימוש במנוע חשמלי המפיק 170 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, המציע זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש. יחידת הסוללות החדשה הכוללת סוללת 94Ah, מציעה טווח נסיעה משופר ב-50% לעומת הדגם הקודם, שעומד מעתה על כ-300 ק"מ בין טעינות, או 200 ק"מ לפחות בתנאי אמת, בתנאי נהיגה הכוללים את משקל הנוסעים, מזג אוויר גרוע, שימוש במיזוג אוויר או חימום, רוחות נגדיות ועוד. את המכונית ניתן לטעון  באמצעות עמדת טעינה ביתית, אשר תסופק ותותקן בישראל ע"י חברת Gnrgy ללא חיוב ללקוח, כאשר זמן הטעינה עומד על כשעתיים ורבע.  מחיר טעינה מלאה של הרכב עומד על 21 שקלים בלבד (נכון למחירי החשמל בארץ נובמבר 2016), וחושב לפי צריכת החשמל העומדת על 12.6 קו”טש בלבד ל-100 ק"מ, לפי נתוני היצרן. באופן תיאורטי, זה אומר בערך עלות של 10 אגורות לק"מ !ב.מ.וו i3 - לוח שעונים משולב דיפוני אקליפטוס ב.מ.וו i3 – לוח שעונים משולב דיפוני אקליפטוס
לצידה של הגרסה החשמלית הרגילה, nשווקת בחו"ל גם גרסה מאריכת טווח, המצוידת במנוע קטן, 2 צילינדרים, המשמש כגנרטור ומאריך את טווח הנסיעה עד ל-440 ק"מ. הדגם לא ישווק בארץ מכיוון שהוא אינו חשמלי 100% ולכן סובל ממיסוי גבוה יותר, אשר היה מקפיץ את מחיר הרכב ל-290 אלף שקל והופך אותו לבלתי ניתן למכירה בארץ.
אבזור
אבזור ה-i3 בארץ עשיר כסטנדרט וכולל בין השאר: חישוקי "19, מראות צד בצבע שחור מבריק עם חיישן נגד סנוור וקיפול חשמלי, תאורת יום מסוג LED  בעיצוב U  ייחודי,  מערכת עזר לחנייה (Park Assist) הכוללת חיישנים היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ומערכת חנייה אוטונומית לחלוטין בלחיצת כפתור,  חיישני גשם ואורות דרך, מערכת ניווט Navigation Professional  הכוללת מסך "10.25, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חבילת הבטיחות Driving Assistant Plus (התראה בפני התנגשות וסיוע בבלימת חירום) הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק מלאה ועצירה מלאה של הרכב, עיצוב פנים יוקרתי המשלב דיפוני אץ אקליפטוס ועוד.


מחיר ב.מ.וו i3 בישראל כאמור לא עממי ונקבע על 249,000 שקל. בחברה מעריכים שקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלה כולל אנשים אמידים בעלי מודעות גבוהה לאיכות הסביבה, המחפשים אחר רכב מרגש, בעל חווית נהיגה אחרת, ועיצוב ייחודי שללא ספק יבלוט על הכבישים וימשוך המון תשומת לב.