דאצ'יה דאסטר החדש מבחן דרכים

דאצ'יה דאסטר 2018 החדש משתדרג בהופעה ומספק ביצועים נאים וצריכת דלק מעולה, יחד עם נוחות גבוהה בכביש ויכולות שטח נאות, במחיר עיקרי של התפשרות בנושא הבטיחות.

ששי כהן 25 ביול, 2018

3 וחצי שנים לאחר שהחל שיווק דאצ'יה בישראל, החלה לאחרונה קרסו מוטורס היבואנית בשיווק הדור השני של הדאסטר, הנחשב לדגם המוביל במכירות של דאצ'יה בארץ, שהציע עד כה שילוב מוצלח של רכב פנאי משפחתי עם יכולות נאות בכביש ובשטח, על חשבון איכות תא נוסעים ובטיחות בינוניים. מה יש לדגם החדש להציע? יצאנו לבדוק.



בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, שומר הדאסטר החדש על קווי העיצוב המוכרים של הדור היוצא, אך משתדרג בחזית קשוחה ומודרנית יותר למראה, הכוללת בין השאר יחידות תאורה משולבות תאורת LED ליום, גריל ופגוש חדשים. בצידי הרכב נרשמים כנפיים תפוחות יותר וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי של המכונית, נרשמים פנסים בעיצוב חדש (בסגנון ג'יפ רנגייד…) ועדכון כללי לעיצוב. התוצאה על כל פנים, נאה במיוחד. אהבנו את העיצוב של הדור הקודם, ואת החדש אוהבים אף יותר, וצבע הכתום אש של רכב המבחן, ללא ספק מחמיא לדגם.

דאצ'יה דאסטר החדש

תא נוסעים משודרג
כניסה לקבינה חושפת סביבת נהג חדשה לחלוטין: העיצוב נעים לעין ונרשם שיפור באיכות החומרים וההרכבה, אך יחד עם זאת, עקב מיתוגו של הרכב כמותג Low Cost,  איכות החומרים עדיין נמוכה ביחס למקובל כיום, ולא תמצאו למשל דיפוני פלסטיק רך. רכב המבחן שכבר עבר כמה אלפי ק"מ, כנראה בתנאים קשים, סיפק גם מעט קרקושים ורעשים מכיוון הגג. מעבר לכך, מדובר בסה"כ בתא נוסעים נעים לשהייה, עם קונסולת מתגים מרכזית מודרנית ונאה, שלל תאי אחסון שימושיים הפזורים ברכב ותא מטען שאמנם הצטמצם קלות מול הדור היוצא, אך עדיין מציע נפח נאה של 445 ליטרים.

דאצ'יה דאסטר החדש

אבזור נדיב מבעבר
אבזור הדור החדש שודרג וכולל מעתה כסטנדרט כבר ברמת הגימור הבסיסית Lauréate : מולטימדיה עם מסך מגע "7, מצלמת רוורס ומערכת ניווט, שמשות אחוריות מושחרות, בקרת שיוט, הגה מצופה עור, חיישן אורות, חיישני רוורס, משענת יד לנהג, 6 כריות אוויר ומערכת בטיחות MOVON המקבילה למובילאיי ואף כוללת מצלמת דרך מובנית. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה Prestige, כלל בנוסף: בקרת אקלים דיגיטלית, עם מתגי תפעול מודרנים ונאים למראה, כניסה והנעה ללא מפתח, ג'נטים "17 קלים, התראת שטח מת במראות הצד, מצלמה היקפית 360 מעלות לסיוע בחניות, פנסי ערפל ועוד. למרות השדרוג הניכר במפרט הבטיחות, נקודת התורפה העיקרית של הרכב עדיין נוגעת לסעיף הבטיחות עם ציון בינוני בלבד של 3 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

קונסולת מתגים מרכזית מודרנית

על הכביש
רכב המבחן שהגיע בגרסת דיזל אוטומטית עם הנעה קדמית, מצויד במנוע הטורבו-דיזל 1.5 ליטר המוכר של היצרן, המפיק 110 כ"ס ו-26.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה ויעילה למדי: למרות נתוני תאוצה של 11.9 שניות ל-100 קמ"ש לא מרשימים במיוחד, בפועל מתקבלת תחושה של מכונית חזקה, עם שפע של כח הזמין לרגל ימין כבר מסל"ד נמוך, הגורם לרכב לקצב התקדמות משביע רצון הן בתוך העיר והן בכבישים המהירים, ואת העליות מהמרכז לירושלים עם 5 נוסעים, ביצוע הרכב ללא כל קושי ובכל מהירות שנדרש לה ללא כל בעיה. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה, עם מתלים המכויילים על הצד הרך יותר ומושבים נוחים ותומכים שסיפקו נוחות נסיעה טובה, לצד בידוד מוצלח של רעשי חוץ ומנוע. בסיכומו של מבחן נרשמה צריכת דלק של 15 ק"מ לליטר בתנאים אפילו מעט מאומצים. שאפו. למרות שמדובר כאן בגרסת ההנעה הקדמית, עם מרווח גחון של 21 ס"מ וזוויות גישה ונטישה נאות, את טיולי השבילים שלכם או בפיקניק בזמנכם החופשי, הוא יספק פרטנר יעיל מהממוצע.

תמורה גבוהה לכסף
במחיר החל מ-105,000 שקל לדגם הדיזל האוטומטי או 112,000 שקל לדגם המאובזר הנבחן כאן, מספק דאצ'יה דאסטר החדש רכב פנאי משפחתי עם אחת התמורות הגבוהות ביותר לכסף בארץ.  לצד עיצוב חיצוני קשוח ונאה, תא נוסעים ששודרג משמעותית ויחידת כח מודרנית חזקה וחסכונית מאוד בדלק, מספק הדאסטר גם נוחות נסיעה גבוהה ואופציה לטיולי שטח קלילים גם בגרסת ההנעה הקדמית. בסעיף השלילה נותר רק נושא הבטיחות הבינונית למרות ההתקדמות הרבה בתחום שנעשתה בדגם החדש. כך או כך, מדובר באופציה ראויה בהחלט לבחינה אם בכוונותיכם להשתדרג בקרוב בג'יפון חדש.
בעד: עיצוב, נוחות, חסכוני, יחידת כח, מחיר נגד: בטיחות לסיכום: מתחרה ראוי ואטרקטיבי בשוק רכבי הפנאי